סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  הטבה לחברי האיגוד-השתלמות מקצועית בנושא אבטחת מטענים בעלות מופחתת  |  איגוד קציני הבטיחות בתעבורה מברך את השרה מרב מיכאלי ומאחל לה הצלחה בתפקידה החדש כשרת התחבורה  |  הצעה לספקים המעוניינים להציג מוצריהם ו/או שרותיהם בפני ציבור קציני הבטיחות  |  היכנסו גם לדף הפייסבוק של האיגוד  |  



             
_________
 









  

        
 
בקרוב: "טסט" כל שנתיים לכלי רכב בני שלוש עד עשר שנים
דף הבית >> עמודי כתבות >> בקרוב: "טסט" כל שנתיים לכלי רכב בני שלוש עד עשר שנים
8-12-20
 
בקרוב: "טסט" כל שנתיים לכלי רכב בני שלוש עד עשר שנים

מאות אלפי כלי רכב חדשים יחסית נדרשים לעבור "טסט" מדי שנה ללא צורך אמיתי. כלי הרכב של היום אמינים ומשוכללים יותר מאלה של פעם, ולכן יש לשנות את התקינה בהתאם ולחסוך לציבור זמן, כסף וטירחה מיותרת
 
בשורה טובה לבעלי הרכב. משרד התחבורה מקדם תקנה חדשה לפיה כלי רכב פרטיים, שעלו על הכביש לפני שלוש עד 10 שנים, יחויבו בביצוע המבחן השנתי ("טסט") אחת לשנתיים, במקום שנה כיום. עם זאת, יש לציין כי תשלום אגרת הרישוי יימשך כרגיל. 
 
על פי התקנות, רכב פרטי חדש פטור כיום מביצוע מבחן רישוי שנתי (טסט) בשלוש השנים הראשונות לרכישתו, ולאחר מכן מחויב לעבור טסט במכון רישוי מדי שנה. לרכבי ליסינג חדשים, הפטור מטסט הוא של שנתיים בלבד.
 
השרה רגב הנחתה את מינהל התנועה במשרדה לעדכן את התקנות בהתאם למקובל במדינות אירופה המתקדמות, בהן כלי רכב חדשים מחוייבים במבחן שנתי לאחר שלוש שנים, ולאחר מכן מדי שנתיים. רק במלאת עשר שנים מיום עליית הרכב לכביש, נדרש ביצוע מבחן רישוי לרכב מדי שנה.
 
יצוין כי כיום מרבית כלי הרכב החדשים מצוידים במערכות בדיקה המתריעות במקרה של תקלה במערכות הבטיחות ברכב וכן במנוע ובמכללים נוספים, המיידעים את הנהג על הצורך להגיע מיידית למוסך.
 
בדגמים מתקדמים, מחשב הרכב מסוגל ליצור קשר ישיר עם מחשב היצרן ולעתים אף לפתור את הבעיה בעצמו. כל אלה הופכים את חובת מבחן הרישוי השנתי מיושנת ומיותרת כאשר מדובר ברכב חדש. על פי בדיקות שביצע משרד התחבורה, היקף הליקויים הצפויים בכלי רכב פרטיים נמוך ביותר במהלך 10 השנים הראשונות לעלייתם לכביש.
 
עם אישור התקנה, כלי רכב פרטיים עד 3.5 טון שנרשמו בשנת 2018 ואילך, יידרשו לבצע מבחן רישוי ראשון לאחר שלוש שנים, ולאחר מכן בכל שנתיים. החל מ-10 שנים, יידרש מבחן פעם בשנה. מהלך זה מתאפשר הודות להתפתחות הטכנולוגית ולקידמה של הרכב ומערכותיו, לשימוש הרווח במערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות המשפרות את רמת בטיחות הרכב באופן משמעותי, ושילוב מחוונים חכמים המתריעים בפני הנהג על תקלות.
 
המהלך נועד להקל על בעלי הרכב ולחסוך להם זמן, טירחה וכסף. כלי רכב חדשים מצויידים במערכות בטיחות מתקדמות ומטופלים היטב במסגרת תקופת אחריות היצרן. מדי שנה מאות אלפי כלי רכב חדשים ומתקדמים עוברים את הטסט לרכב בהצלחה אך לא צורך אמיתי. העומס על מכוני הרישוי פוגע בבעלי רכב ישן יותר, אשר נדרשים לבזבז זמן יקר לביצוע הטסט. המהלך יחסוך לציבור זמן המתנה במכון, כסף וביורוקרטיה מיותרת. 

השאלה הגדולה היא, אם ומתי מהלך זה ייושם.
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
   


   


  


 

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים