23-11-20
על פי הערכות בינלאומיות, מהירות מופרזת
(excessive speed) , המוגדרת כנהיגה במהירות העולה על המהירות המותרת על פי חוק, ומהירות שאיננה מתאימה לתנאי הדרך והתנועה
(inappropriate speed), הן הגורם העיקרי לכשליש מהתאונות הקטלניות וגורם מחמיר ברוב תאונות הדרכים.
בשל הקשר ההדוק בין מהירות לבין בטיחות בדרכים, ניהול המהירות מופיע כרכיב מרכזי בתכניות לאומיות או מקומיות לבטיחות בדרכים, ובעיקר כאמצעי עיקרי למניעת מוות ופציעות קשות של משתמשי דרך פגיעים.
ניהול המהירות והפחתת מהירות הנסיעה באזורי התורפה היא מרכיב מרכזי בתכנית הלאומית של הרלב"ד (תכנית "50 עד 30"), שהציבה מטרה בטיחותית להפחית היפגעות חמורה ב-50% עד שנת 2030
.
מצ"ב נייר מידע המרכז ידע באשר למהירות נסיעה כגורם סיכון מרכזי בבטיחות בדרכים, תמונת מצב בישראל ואמצעי התמודדות של ניהול מהירות כחלק מתפיסת ה-
Safe-System.
לעיונכם,
https://www.gov.il/he/departments/publications/reports/202011_info_paper_speed
הנייר נכתב על ידי ד"ר אסף שרון ואלכס טרויצקי, חוקרים בחטיבת המידע והמחקר של הרלב"ד.