סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 










        
 
טעינה ופריקה של מטענים וכל מה שביניהם
דף הבית >> בטיחות בתעבורה >> טעינה ופריקה של מטענים וכל מה שביניהם
6-4-14
מאת: רפי אברג'יל
נערך מחדש ע"י שמעון סודאי

נושא טעינה ופריקה (תקנה 85) לוקה בחסר ברובו הוא אינו מיושם בעת לימודי מקצועות התחבורה מול מבקש הרישיון למשאיות .
המידע בנושא מוגבל ואינו עובר בדרך שמאפשרת חניכה מסודרת , היות ואין תוכנית סדורה לצד הנחיות ותחומי אחריות , על משרד
 התחבורה לדאוג  להקמת ועדה מקצועית לטיפול שורש ,בו תהיה גם חובת חניכה לנהג משאית וכן הדרכה והשלמת יידע זה גם
 מול קציני הבטיחות.- וגורמים נוספים האמונים על שינוע מטענים .
 
לעצם העניין!
קשירה ועיגון מוטענים הינו פרק חשוב ובעל משקל רב בבטיחות המטען על גבי הרכב ויציבות הרכב.
קיימים מס' אביזרי קשירה ועיגון ויש להתאים את אמצעי הקשירה לסוג המטען המובל.
בפני הנהג עומדות מס' דילמות לפני העמסת המטען

אמצעי קשירה הקיימים
שרשרת
חבק
כבל
חבל
ברזנט
מנעולי הצמדה
 
אפשרויות ריתום מטען למשטח הטעינה

 
 
שיטות לעיגון מטענים
 



תיעוד - תאונת דרכים שלמרבה המזל הסתיימה ללא נפגעים. מכבש ניתק מרכב שהוביל אותו והתהפך  על כביש הערבה בעיצומו של עיקול בכביש. הנהג שנסע ממול, בנתיב הנגדי, עצר בזמן ובכך לא נפגע מהמכבש הגדול שנפל על נתיב נסיעת

לעיון בתעוד תאונת הדרכים - לחץ כאן

 לעיון בקובץ הנחיות מקצועיות להובלת מטענים ברכב - לחץ כאן
  
 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים