סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
נחנך מרכז ניסויים ראשון בישראל לתחבורה אוטונומית וחכמה בנתיבי איילון
דף הבית >> ארכיוני האתר (המשך) >> ארכיון המשך 19 >> נחנך מרכז ניסויים ראשון בישראל לתחבורה אוטונומית וחכמה בנתיבי איילון
2-10-17
 
נחנך מרכז ניסויים ראשון בישראל לתחבורה אוטונומית וחכמה
בנתיבי איילון



 
עשרות חברות מובילות מהארץ והעולם צפויות לערוך באתר החדש ניסויים של מערכות חכמות בכלי רכב אוטונומיים.
בין החברות הראשונות שהחלו היום ניסויים: ARGUS ,NEXAR MOBILEYE, GENERAL MOTORS, VALERANN  ו- INNOVIZ
 
ישראל הופכת ליעד עולמי לתחבורה חכמה ואוטונומית.  שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ חנך היום (2/10/17) את אתר הניסויים הראשון בישראל לתחבורה חכמה ואוטונומית, שהוקם על קטע הכביש של נתיבי איילון (כביש 20), בין שפיים לרשפון.
 
מדובר בקטע כביש חדש שהוקם במסגרת פרויקט כביש 531, המחבר בין כביש החוף (כביש 2) לדרך נתיבי איילון (כביש 20). אתר הניסויים כולל קטע דרך סטרילי באורך של כקילומטר וחצי וברוחב של 17 מטרים, המדמה כביש מהיר בן שלושה מסלולים.
 
אתר הניסויים שהוקם על ידי חברת נתיבי איילון, הוא האתר הראשון בישראל שישמש מרכז ניסויים עולמי לתחבורה חכמה ואוטונומית. "ישראל נמצאת בחוד החנית במערכות הטכנולוגיה של כלי הרכב האוטונומיים. מרכז הניסויים שהוקם ואתרים נוספים שיוכשרו, יקדמו את המחקר והפיתוח בנושא הרכב האוטונומי וימקמו את ישראל בין המדינות המובילות בעולם בתחום זה", אמר כץ.  
 
מרכז ניסויים, המאגד בתוכו מכלול של אתרי ניסוי, בעלי מאפיינים ייחודיים ומגוונים, הוא פתרון ייחודי וחדשני בעולם, המאפשר לחברות שונות לבצע ניסויים בתנאים מיטביים ובזמן שיא, ובכך לקצר את זמני הפיתוח של המערכות השונות.
 
משרד התחבורה משקיע משאבים רבים ביצירת תשתיות מתקדמות שנועדו לסייע במאבק בתאונות הדרכים ולהגדיל את רמת הבטיחות בכביש. "משרד התחבורה מקדם ותומך בטכנולוגיות תחבורה מתקדמות, שנועדו להפחית משמעותית את המעורבות של הגורם האנושי בתאונות דרכים", הוסיף השר כץ.
משרד התחבורה ערך מיפוי של תשתיות כבישים ברחבי הארץ, לצורך איתור אתרים המתאימים לניסויים בכלי רכב אוטונומיים ותחבורה חכמה. חלק מהכבישים נמצאים בשלבים אחרונים של סלילה אך טרם נפתחו לתנועה. בקרוב יוכשרו אתרים נוספים לביצוע ניסויים. בין האתרים הנבחנים חניון הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב ומנהרות כביש 6 שנכרו צפונית לעין תות.
 
השר כץ הוסיף כי משרדו מנהל מגעים עם מספר רשויות מקומיות להקמת אתרי ניסויים אוטונומיים בתחומם, בהם חניון האצטדיון העירוני בנתניה, כביש המוביל למטמנה באשדוד וכן בקטעי דרך בתל אביב ובאילת. חלק מקטעי כביש אלה ישמשו כאתרי ניסוי לתקופה זמנית עד להשלמת הכביש.
 
"הצבתי לעצמי יעד לחנוך השנה את מרכז הניסויים הראשון בישראל ואני שמח שעמדנו ביעד הזה", ציין השר כץ בחנוכת המרכז. "ישראל נמצאת ביחד עם ארה"ב בחזית הטכנולוגיה ואעשה הכל על מנת שהטכנולוגיה הזאת תיושם בישראל כבר בחמש השנים הקרובות. זה העתיד. הטכנולוגיה מתקדמת לשם בצעדי ענק, והחובה שלנו כממשלה היא ללוות אותה מהבחינה הרגולטורית כדי שניתן יהיה ליישם אותה בהקדם", הוסיף כץ.
 
עשרות חברות מובילות מהארץ והעולם צפויות לערוך ניסויים באתר החדש. בין החברות הראשונות שהחלו היום לבצע ניסויים במערכות בטיחות חדשות וחכמות באתר: חברות ARGUS, NEXAR, MOBILEYE, GENERAL MOTORS, VALERANN  ו- INNOVIZ.
 
חברת נקסר פיתחה אפליקציה חדשנית המתחברת לטלפון החכם ולמצלמות אלחוטיות ברכב ויוצרת מערכת דו-שכבתית למניעת תאונות דרכים. המערכת מתריעה מפני התנגשות ב-360 מעלות, באמצעות רכיב בינה מלאכותית המאפשר זיהוי מצבי סיכון בנהיגה ורשת תקשורת בין כלי רכב שונים.
 
חברת אינוויז ערכה הדגמה של רכב אוטונומי הסורק באמצעות פיתוח המבוסס על חיישן לידאר ייחודי ומציג תמונה תלת מימדית של סביבת הרכב בזמן אמת וברמת דיוק גבוהה משמעותית מהטכנולוגיות הקיימות כיום.
 
חברת ארגוס, החברה הגדולה בעולם לאבטחת מידע של כלי רכב פרטיים, הציגה יכולות הגנה כנגד פריצות סייבר באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, וניהול הרכב בסייבר ובסביבה חיה. זאת, במסגרת התקפת דמה של סייבר על לוח שעונים של רכב אוטונומי, שנוטרלה במהלך הניסוי.
 
חברת מובילאיי הציגה יחד עם חברת אינטל, פיתוח חדש המפענח את שדה הראייה בכביש ומספק מפות לנהיגה ברכב אוטונומי מתקדם. חברת ג'נרל מוטורס השיקה רכב חשמלי חדש מתוצרתה, הכולל גלאים ותוכנה ייחודית המאפשרת יכולות אוטומציה גבוהות במיוחד.
 
בנוסף, חברת וואלראן הציגה מערכת סנסורית חכמה המוטמעת בכביש ומספקת מידע בזמן אמת על מצב הכביש ותנועת הרכבים. המערכת מתריעה על סכנות, יוצרת ייעול בזרימת התנועה ומנחה רכבים אוטונומיים בתנאים סביבתיים קשים.
 
משרד התחבורה הזמין חברות פיתוח בארץ ובעולם לקחת חלק בסדרת הניסויים המתוכננים באתרי הניסויי. הידע שיצטבר במרכזי הניסויים, ישולב על ידי משרד התחבורה בתכנון פרויקטים ארציים ובפיילוטים טכנולוגיים, במטרה להתמודד טוב יותר עם עומסי התנועה בכבישים.
 
ראש מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד רוה"מ, ד"ר ענת בונשטיין ציינה כי תכנית הלאומית לתחבורה חכמה חרטה על דגלה לקדם את התעשייה והטמעת פתרונות של תחבורה חכמה. "מרכז הניסויים הוא נדבך חשוב בתכנית זו ואני מברכת את השר על קידום המרכז", הוסיפה בונשטיין.
 
מנכ"ל חברת נתיבי איילון, איתמר בן מאיר ציין כי בנוסף לפרויקטים הלאומיים שעליהם אמונה חברת נתיבי איילון, תוביל החברה גם את נושא הטמעת הטכנולוגיות המתקדמות בתחום התשתיות והתחבורה. "בעולם שבו שינויים דחופים הולכים וגדלים בקצב מסחרר, החזון של חברת נתיבי אילון הוא לשמש פלטפורמה למנוע צמיחה וחדשנות תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים, בטיחות ואיכות", הוסיף בן מאיר.
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים