סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  


             
_________
 






 








        
 
נסיעת אופנועים בנתיבי תחבורה ציבורית תורחב לכל תל אביב
דף הבית >> ארכיוני האתר (המשך) >> ארכיון המשך 18 >> נסיעת אופנועים בנתיבי תחבורה ציבורית תורחב לכל תל אביב
28-11-16
 
נסיעת אופנועים בנתיבי תחבורה ציבורית תורחב לכל תל אביב  
 
השר כץ: ההחלטה לאפשר לרוכבי הדו-גלגלי לנוע בנת"צים בת"א התבררה כנכונה הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה תחבורתית. אחרי תקופת מבחן נוספת בכוונתי להרחיב את מתן אישור הנסיעה בנת"צים לאזורים נוספים בארץ
 
המפקח הארצי על התעבורה במשרד התחבורה, מאיר חן, אישר אתמול (27/11/16) להרחיב את הפיילוט המתיר נסיעת רכב דו- גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) בכל הנת"צים שבתל אביב. זאת, בעקבות ניסוי מוצלח שנערך בחודשים האחרונים.
 
הניסוי נערך בעקבות החלטת שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לבצע פיילוט במסגרתו התאפשר לרכב דו- גלגלי לנסוע במשך כחצי שנה, בשני נת"צים מרכזיים בתל אביב, דרך נמיר ורחוב אבן גבירול.
 
"ההחלטה לאפשר לרוכבי הדו-גלגלי לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב התבררה כנכונה הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה תחבורתית. אחרי תקופת מבחן נוספת, ואני מקווה שמוצלחת, בכוונתי להרחיב את מתן אישור הנסיעה בנת"צים לרכב דו- גלגלי לאזורים נוספים בארץ". הוסיף השר כץ.
 
במסגרת הפיילוט הוצבו מצלמות מיוחדות בשולי הנת"צים, בתוך האוטובוסים ובצמוד לרמזורים שתיעדו את תנועת האוטובוסים הקיימת בנתיבים ואת מהירות נסיעתם. מהדו"ח עולה כי "בכל מצבי התנועה שנבדקו - ההסדר החדש לא שינה מהותית היווצרות קונפליקטים בין אופנועים ומשתמשי דרך אחרים".
 
מהניסוי עולה כי כלי הרכב הדו- גלגליים היוו עד 25% ממשתמשי הנת"צים, עם שיעור גבוה יותר בנת"צ אבן גבירול ועליה קלה בשימוש שלהם בנתיבים אלה.  החוקרים לא זיהו "קונפליקטים מסוכנים בין אופנועים וקטנועים, אוטובוסים ומוניות, גם בעת עצירת כלי רכב בתחנות."
 
מחברי הדו"ח קובעים עוד כי "השילוב של נסיעת אופנועים בנת"צ מזוהה עם שיפור קל בתנועת האופנועים, ללא פגיעה בתנועת האוטובוסים וללא הרעה בטיחותית לאופנועים ולמשתמשי דרך אחרים."
 
הרחבת הפיילוט אושרה בועדת הניסויים של משרד התחבורה. על הפיילוט הופקד צוות חוקרים מהטכניון, בראשות המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר, והוא בוצע בתיאום עם עיריית תל אביב.  





 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 


 


 


 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים