סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
קואליציה ארצית להעסקה ישירה
דף הבית >> הידעת? >> קואליציה ארצית להעסקה ישירה
6-10-18

חברים אבקש להביא כלשונם את הדברים שנכתבו במסגרת מסמך המתווה לצמצום ההעסקה הקבלנית במגזר הציבורי בישראל כפי שמתאר פרופ' אורלי בנימין,אריאל ליבמן ואורנה עמוס.
"סוגיית ההעסקה העקיפה מסמנת בהיקפה, בממדיה ובאופייה את הנתיב
שבו צועד שוק העבודה הישראלי. בנתיב זה מתרופפים הקשרים בין המעביד לעובדיו ונעקרת ממקומה מחויבות המעסיקים כלפי אלה שעובדים עבורם. העסקה עקיפה היא פרקטיקה פוגענית הגוזרת על עובדים פיטורים תכופים,החלפת מעסיקים, שכר נמוך, תנאים סוציאליים מינימליים, העסקה חלקית,העסקה לפי שעות, העסקה בתנאים המשתנים מחודש לחודש וממכרז למכרז. כמעט תמיד מלווה מתכונת העסקה זו בהפרה שיטתית של חוקי העבודה, התעמרות בעובדים וניצולם, ומניעת יכולתם לשפר את זכויותיהם ומעמדם באמצעות התאגדות אפקטיבית."
תפקידו של קצין הבטיחות, עם כל הקושי שבביצועו, הוא ברור וחד משמעי. הוא מוסדר בחוק באופן מפורש ובו נקבע, כי: "בעל מפעל יעסיק במפעלו קצין בטיחות שיש לו רישיון נהיגה לסוגי הרכב המופעלים במפעלו" וכי "קצין בטיחות יעמוד לרשות המפעל בלבד ולא יעסוק במפעל בכל תפקיד זולת תפקידו כקצין
בטיחות, אלא באישור הרשות." )תקנה 580 לתקנות התעבורה, תשכ"א – 1961.)

ב ב ר כ ה ,
הנהלת איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה.

 
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏4‏ אנשים‏, ‏‏‏אנשים יושבים‏ ו‏בתוך מבנה‏‏‏‏
הקואליציה הארצית להעסקה ישירה

קציני הבטיחות בתעבורה מהווים גורם משמעותי וחיוני במלחמה בתאונות הדרכים. תפקידו של קצין הבטיחות מטיל חובת פיקוח צמוד, שוטף ורצוף על תקינות רכב, על הנהגים ועל ענייני הבטיחות התעבורתית בארגון. בין השאר, על קצין הבטיחות לדווח על הליקויים להנהלת הארגון. זהו תפקידו, לכך הוא הוסמך ולתכלית זו הוא מועסק.
למרות חשיבות העבודה הזו ומה שכרוך בה, כמו במקצועות רבים נוספים, רבים מקציני הבטיחות מועסקים באופן קבלני, שלצד הפגיעה בבטחונם התעסוקתי נושא השלכות חמורות על הבטיחות של כולנו.

ב-16.10 יתקיים בועדת הכלכלה דיון נוסף בענינים של קציני הבטיחות בתעבורה, דיון שעל פי הצהרות של ח"כ איתן כבל יו"ר הועדה בפתח הדיון הקודם יעסוק בסוגיית אופן העסקתם. היינו, האם קצין הבטיחות יועסק ביחסי עובד מעביד בינו לבין "המפעל", שעל הבטיחות התעבורתית בו הוא מופקד, או שמא יוכל להיות מועסק דרך "חברה למתן שירותי בטיחות", כעובד קבלן חיצוני וזר, על כל ההשלכות החמורות שיש בדבר.

עמדתו המקצועית של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה, היא שעל מנת לקיים את תכליתו הבטיחותית של החוק ותקנותיו, על קצין הבטיחות להיות חלק בלתי נפרד מהמפעל, להיות מועסק בו כעובד מן המניין וביחסי עובד מעביד. עמדה זו נתמכת על ידי גורמי המקצוע וכן על ידי נתוני אמת, המלמדים על הסכנות התעבורתיות שבפעילות המשרדים למתן שירותי הבטיחות, הפועלים כחברות עובדי קבלן.  

אנחנו בקואליציה הארצית להעסקה ישירה תומכים בעמדת האיגוד בנושא, כמו שעשינו בעבר, וקוראים למקבלי ההחלטות שמעמדם של העובדים יוסדר כך שיובהר שדרושה העסקה ישירה. 
נעדכן בהתפתחויות לאורך השבועיים הקרובים עד דיון הועדה ומעבר לכך.

Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים