סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  


             
_________
 






 








        
 
הצעה בכנסת לתיקון לחוק קציני הבטיחות
דף הבית >> ארכיוני האתר (המשך) >> ארכיון (המשך 15) >> הצעה בכנסת לתיקון לחוק קציני הבטיחות
6-9-15

מאת: שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות

לחברי האיגוד וכלל קציני הבטיחות באשר הם, הודעה זו מופנת אליכם.


בכנסת הועלתה לאחרונה הצעת חוק להכפיף רכבים מעל 3,5 טון לחובת הפיקוח של קציני הבטיחות בתעבורה.

אני קורא לכל העוסקים בענף ולקציני הבטיחות בפרט, להיכנס לאתר הכנסת (ראה קישור מצורף) ולהשפיע על מקבלי ההחלטות
חשוב מאד שתביעו את עמדתכם המקצועית, מדוע הצעת החוק חשובה ומהן יתרונותיה.

הנכם נדרשים לפעול בנושא ולהביע דעתכם באתר הכנסת. להלן הקישור : https://oknesset.org/committee/topic/27/

ככל שיותר אנשים יביעו דעתם המקצועית, כך נוכל להגיע להפחתה במספר התאונות.

היות ועד כה סקטור זה שאינו מפוקח כלל ,גורם לחלק מבעלי המשאיות לבחור במשאית פחות מ – 10 טון על מנת להתחמק מחובת הפיקוח ,מנגד המשאיות עמוסות מעל המותר פוגעות בתשתיות ,אין פיקוח על שעות עבודה ומנוחה ,אין שוויון ויש פגיעה בתחרות בשוק המאורגן ובחברות שפועלות  על פי חוק .
 
אני סבור שאנו יכולים לחולל שינוי אם נשפיע ונביע דעה .

בקישור המצורף תמצאו תגובת שלי ושל חברי הנהלה ומועצה,גם דעתכם חשובה .
 
להלן תגובתי באתר הכנסת על מנת לתת לכם כיוון בתגובה .  
כיום אין חובת פיקוח על רכב מסחרי  שמשקלו פחות מ-10 טון (למעט רכבים שנמצאים בהגדרת חובת הפיקוח של קצין בטיחות המפעלי ) כך שרכב מסחרי מ-3,5 טון ועד 9,999 אינו חייב בפיקוח כל שהוא .

במקרה דנן, מדובר באלפי רכבי משא קלים שנעים בכבישי הארץ ללא כל פיקוח ובקרה של קצין בטיחות בתעבורה כפי שיחייב החוק ,כאשר לא קיים במקרה זה פיקוח על שעות עבודה ומנוחה, אין כל נגיעה בגורם האנושי ו/או פיקוח ובקרה על הגורם הטכני . המצב הקיים הוא מעין פירצה המאפשרת לחמוק  מהחוק ופיקוח נדרש כיאה לתקינה באירופה .
מצב זה גורם בעקיפין לתופעה שיש לתת עליה את הדעת ולחשוב על ההשלכות כתוצאה מכך .

להלן נימוקים מרכזיים :
אם נבדוק את נתוני מכירות המשאיות נגלה שיש עליה קבועה ברכישת  משאיות ששוקלות פחות מ- 10 טון היות ובכך ניתן לחמוק מפיקוח -התוצאה היא יותר כלי רכב מסחריים על הכביש,ברוב המקרים רכבים אלה עמוסים מעל המותר,הבלאי לרכב גדול וליקוי הבטיחות צועקים לשמיים.

לאור נתונים אלה ניתן להצביע על נזקים קשים לתשתיות עקב עומס ייתר,שמגיע מהרצון להוביל כמה שיותר סחורה ברכב שאינו מתאים לשאת משקל עודף -הדבר פוגע ראשית בבטיחות ומהווה סכנה גדולה בעת תאונה עקב המשקל ואי התאמת הרכב לצורך הנדרש. פגיעה נוספת ולא צודקת  פוגעת בשוק התובלה המאורגן ובמקביל הדבר גורם ששוק החאפרים בענף ההובלה רק גדל ופוגע קשות בארגוני ההובלה הפועלים כחוק

על בית המחוקקים להביא נושא חשוב זה לדיון ולדרוש ממשרד התחבורה לתת את דעתו ביחס לתיקון תקנות התעבורה בעניין חשוב זה .







 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
 

 


 


 


 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים