סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
שלשה נושאים שיש למקד את ההסברה עליהם בתקופה הקרובה, ע"י הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 14) >> שלשה נושאים שיש למקד את ההסברה עליהם בתקופה הקרובה, ע"י הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
7-12-14

מאת: שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות בתעבורה

לקראת השתתפפותו של מרדכי בהירי דואני, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בכנס הרבעוני  של האיגוד בשפיים (16/12/14), אני מבקש לחדד שלשה נושאים שיש למקד את ההסברה עליהם בתקופה הקרובה, ע"י הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.  לצערי, תאונות רבות ובהן נפגעים מיותרים קורות ע"י נהגים שאינם מקיימים את דבר החוק בשל חוסר ידיעת החוק  וחוסר הסברה מתאימה בנושאים חשובים אלו.
 
1- ה"פטנט" הנפלא שנקרא כיכר (מעגל תנועה), במקום צומת מרומזרת, דבר טוב לכל הדעות– אבל בישראל כמו בישראל, הנהג הישראלי המצוי לא נותן זכות קדימה למי שנמצא בתוך מעגל התנועה.
אני עד להמון "כמעט תאונה" וכן תאונות בכיכר – הגיע העת לצאת בתשדירי שרות המסבירים כי כיכר הוא צומת לכל דבר.  יש לחזור ולשנן זאת בתשדירי השרות בדגש על אכיפה משטרתית .
 
2- רוכבי אופניים חשמלייםיש להתמקד בהסברה לצד אכיפה בערים  –אנו עדים בעת האחרונה לתופעה מדאיגה לפיה רוכב  האופנים החשמליים נעמד ליד מעבר החציה ומתפרץ במהירות לכביש במעבר החצייה כשהוא רוכב על האופניים –דבר מסוכן מאוד ויש למגר תופעה זו מהשורש.
יש לציין בהתפלגות מקרי המוות של הולכי רגל את הנתונים של הסיבות למקרי המוות של הולכי רגל  בערים וכמה רוכבי אופנים מעורבים בעת חציית מעברי חציה בשנה האחרונה.
 
3- מהירויות נהיגה המותרות בחוק.  להלן קישור לכתבה שהתפרסמה בנדון.: http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2502932 
אבקש להביע את דעתי המקצועית לנושא.
לא הכל שחור לבן. ציטוט מהכתבה בעניין זה: " ואולם, נהגים רבים כלל לא יודעים מהי המהירות המותרת. 40% מהם סבורים כי המהירות המותרת גבוהה מזו שבפועל."
לדעתי הנתון מהסקר המצוטט בכתבה מחייב את משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לעסוק יותק בהסברה באמצעות תשדרי שירות ברדיו בטלוויזיה ואמצעי התקשרות הנוספים. אני חולק על על כך כי 40% לא יודעים מהי המהירות המותרת. כיום בחלק ניכר מהמכוניות קיימת מע' מולטימדיה הכוללת ניווט המציין את מהירות הנסיעה והמהירות המותרת, גם באפלקציית הוויז קיים מצב דומה ולכן יש להשלים את המשימה לאלה שעדין לא מודעים למהירות המותרת. על הגורמים שהזכרתי חלה חובה ואחריות לתת דגש בתשדרי שרות על מהירות מרחקי עצירה וזמן תגובה ,היות וחוסר הידיעה הא הגורם הסמוי לקטל בדרכים . כבר אמרתי ואני חוזר " אין נהג מסוכן, יש נהג שאינו מודע לסכנות" ואת זה יש לשנן בכל פעם מחדש .

לסיכום העברת מסר ראשוני אינו מחייב תקציבי ענק – ניתן להתחיל בהודעות ממוקדות בנושאים אלה – פרסום באתר הרשות ושיתוף ברשתות החברתיות. 
לשני חדד מנהלת תחום הסברה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אבקש להעביר תוכן הודעתי זו למנכ"ל הרשות.







 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים