סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 










        
 
רובן המכריע של תאונות הדרכים נגרם עקב - "הגורם האנושי"
דף הבית >> ארכיוני האתר (המשך) >> ארכיון המשך 18 >> רובן המכריע של תאונות הדרכים נגרם עקב - "הגורם האנושי"
1-2-17

מאת: שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות
 
רובן המכריע של תאונות הדרכים נגרם עקב - "הגורם האנושי"

הגורם האנושי - מסתבר כי הנוהג ברכב נמצא כאחראי ל- 97% מהסיבות לקרות התאונות וממש אותם אנשים פועלים במרץ רב לפתח מערכות טכנולוגיות מתקדמות לתיקון ושיפור המצב הנוכחי ולסייע בכך בהצלת חיים.

אנו נולדנו כבני אנוש עם יכולות פיזיולוגיות מולדות שאינן בערכים מוחלטים. כלומר, לכל אדם יש מגבלות ויכולות ושליטה שונות.

בן האנוש אינו מסוגל לנהוג ברכב בביטחה ללא הכשרה מתאימה, התכונות הבולטות הנדרשות במקרה זה הם ראיה תחבורתית ויכולת המצריכה קשב רב בכדי לעמוד בכל תרחיש בזמן הנהיגה.

בכל הזדמנות אזכיר את המשפט: "בכביש אין נהג מסוכן יש נהג שאינו מודע לסכנות". לדוגמה - מיקוד מבט לפנים בזמן נהיגה ומאחור ולצדדים מחייבת עירנות וזהירות ולעתים יש משתנים רבים המגדילים את הסכנה ולכן נוצר אילוץ וצורך באמצעי עזר, למשל - ברכב משא ו/או אוטובוס יש בעיה של שטח מת מאחור הגורם למספר רב של תאונות ולכן פיתחו אמצעים טכנולוגים מיוחדים להתגבר על כך .

האם האדם יכול לנהוג במכונית ללא סיוע במערכות טכנולוגיות בטיחותיות ?בפרט שכיום רוב הנהגים העבירו את המשרד לרכב ובעיית הקשב והריכוז פוגעת בכישורי הנהיגה ועירנותו של הנהג והוא אינו יכול הגיב בזמן סביר לכל תרחיש .

היכולות של יצרני הרכב בכל שנה רק משתפרות בזכות הטכנולוגיה המביאה לנו מכוניות יותר בטוחות וביצועים טובים יותר. הרכב מצויד במערכות בטיחות שונות שמטרתן לסייע לנהיגה בטוחה יותר. בין המערכות הללו אפשר לציין  - ABS ISP    ומערכות ראייהוסטייה מנתיב, שמירת רווח ,וחיישנים לפנים ולאחור .כל מערכות אלו נועדו   לגרום להתגבר על טעויות אנוש וצמצום זמן התגובה  בעת נהיגה,

כל שנותר הוא להשלים פתרונות טכנולוגיים שיגשרו בין הפער הקיים של היכולת האנושית ואמצעיי הפיקוח והבקרה הטכנולוגים הקיימים..  


מצורף קישור לכתבה שלי בנדון מעיתון גלובס : http://www.globes.co.il/news/article.aspx?fbdid=1001174188
 
 
 

 
 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים