סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019. 5% יותר בהשוואה לשנת 2018  |  היכנסו גם לדף הפייסבוק של האיגוד  |  


             
_________
 










        
 
תיקון חלק י' לתקנות התעבורה - תפקידיו וסמכויותיו של קצין הבטיחות - נוסח התקנות החדש
דף הבית >> ארכיוני האתר (המשך) >> ארכיון (המשך 21) >> תיקון חלק י' לתקנות התעבורה - תפקידיו וסמכויותיו של קצין הבטיחות - נוסח התקנות החדש
19-3-19
 
 
        שמעון סודאי ועו"ד עזרן בדיון בועדת הכלכלה של הכנסת
בעניין מעמד קציני הבטיחות


 
קציני בטיחות, חברי איגוד נכבדים,
 
כידוע, בתום 6 שנים של עבודה קשה ומאומצת מצד הנהלת האיגוד ורגע לפני פיזור הכנסת הנוכחית, הסתיימו דיוני וועדת הכלכלה, הנוגעים לתפקידיו וסמכויותיו של קצין הבטיחות, למעט בנושא אופן ההעסקה, שעדיין נמצא תלוי ועומד בבית המשפט העליון וככל הנראה, יובא לדיון נוסף בכנסת הבאה, שבפתח.  
 
ביום 13.03.19 חתם שר התחבורה על הנוסח שאושר בוועדת הכלכלה (ביום 31.12.18), שייכנס לתוקף בעוד כ-9 חודשים.
לקבלת נוסח התקנות החדש, באדיבותו של מר דני שטרוזמן מב.ב.ד :לחץ כאן .
 
בשעה שהיו מי שייצגו את עצמם בדיוני ועדת הכלכלה, וליתר דיוק את כיסם וממונם,     בין היתר: דרך דרישה להגדלת מספר המשאיות שבפיקוח קציני הבטיחות ; דרך ניסיון למנוע הצהרת בעל המפעל בדבר אופן העסקת קצין הבטיחות ; דרך ניסיון לסכל את הדרישה שקצין הבטיחות יהיה אחראי רק על כלי רכב שמספר הרישוי שלהם מפורט ברשימה שבידיו – בשעה שהיו מי שדאגו לעשות לביתם אנו דאגנו למשפחתנו. לכם קציני הבטיחות.
 
נלחמנו, השמענו את עמדתנו בכל עניין בעל חשיבות, הבאנו לכך שהתקנות יבססו מעמד ראוי יותר לקצין הבטיחות, תוך הכרה בחשיבות תפקידו -
השגנו הישגים רבים וחשובים, אותם נפרט בפניכם בכנס שיערך ביום 30.04.19 בשפיים,

ועד אז  - כמה דוגמאות:
 
*  דאגנו שאחריות קצין הבטיחות תהיה תחומה לכלי הרכב שמספר הרישוי שלהם יפורט ברשימה שתוחזק בידי קצין הבטיחות ולהם בלבד –
למרות התנגדויות וניסיון להותיר עניין זה פרוץ למניפולציות ;

*  דאגנו שתוטל על בעל המפעל חובה חוקית שלא להעסיק את קצין הבטיחות במטלות נוספות מאלו הקבועות בחוק – חרף התנגדויות ;

*  דאגנו שהיקף המשרה המלאה של קצין בטיחות המפקח על כלי רכב פרטיים תחל מ-100 רכבים (קרוב מאד למצב הקיים),
ולא מ-250 כלי רכב (כפי שגורמים שונים ביקשו), גם לא מ-150 כלי רכב (כפי שמשרד התחבורה ביקש והתעקש).

*  דאגנו שכלי רכב דו גלגלי יהיה מפוקח על ידי קצין בטיחות, מה שלא היה קיים עד כה, ובכך ייצרנו פיקוח, בטיחות ומשרות נוספות ;

*  דאגנו שהנגררים ימשיכו להיות תחת פיקוח, במניין הספירה להיקף המשרה וכחלק ממצבת כלי הרכב (אל מול רצון המשרדים לייתר זאת..) ,
ובכך הוספנו בטיחות והפחתנו עומס על קציני הבטיחות לצד ייצור משרות נוספות ;

*  דאגנו שהמלגזות ייספרו כחלק ממצבת כלי הרכב, מה שלא קרה עד כה, ובכך הוספנו פיקוח ובטיחות והפחתנו עומס על קציני הבטיחות לצד ייצור משרות נוספות ;
*  דאגנו שרכבי עבודה כדוגמת משאבות בטון ייספרו כחלק ממצבת כלי הרכב, מה שלא קרה עד כה.  בכך הוספנו בטיחות על ענף שלא היה מפוקח עד כה והיה רווי תאונות
וגם כאן הפחתנו עומס על קציני הבטיחות לצד ייצור משרות נוספות ;

*  היינו הגורם היחיד שפעל ותקף את האופן הבלתי מקצועי, השערורייתי והמסוכן שבו נקבעו ואושרו היקפי המשרה. היחידים.
ראו את דברי היועמ"ש של האיגוד, עו"ד ניסים עזרן, כפי שנאמרו בדיון הוועדה מיום 31.12.2018 .

"התוספת ה-15, אדוני, לפני שאגיע למספרים, אני מבקש שהוועדה תיקח בחשבון כמה דברים: אחת, במהלך התיקון עצמו נוספו מספר מטלות לא מבוטל לקציני הבטיחות, ובעצם הלך הרוח של משרד התחבורה ביום שהוא קבע את היקפי המשרד מנקודת המוצא היום היא שונה מבחינת המטלות שמוטלות על קציני הבטיחות. שתיים, היקפי המשרה בתוספת ה-15 נוסחו מלכתחילה על בסיס זה שעד שלושה ימים בשבוע קצין הבטיחות יעסוק בכל צורת העסקה – שלושה ימים ומעלה יעבוד ביחסי עובד-מעביד. החרגנו את זה. יש לזה גם השפעות על היקפי המשרה.
 
הדבר השלישי והאחרון – אם עושים השוואה של היקפי המשרה הנוכחיים ואלה העתידיים, למשל, נכון להיום 40 כלי רכב מחויבים ביומיים בשבוע. היקפי המשרה הנוכחיים לוקחים אותנו ליום אחד של עבודה בשבוע. 41 מחויבים בשלושה ימים, היקפי המשרה העתידיים לוקחים אותנו ליום אחד בשבוע. 60 – שלושה ימים לוקחים אותנו להיקפי משרה של יומיים בשבוע, 61... וכן הלאה. מה שאני רוצה לומר – דובר פה המון על חופש העיסוק וכיוצא בזאת. התיקון הזה יביא למצב של פיטורים המונים, יביא למצב של שינויי היקפי משרה לקציני בטיחות והפחתות משמעותיות בשכר. אנחנו פנינו למשרד התחבורה וביקשנו לדעת, אפרופו נתונים ומה שדובר בדיון הקודם, כיצד נקבעו היקפי המשרה. מר אברהם, שהוא מנהל אגף קצין הבטיחות, אמר לי ששוחח עם משהו כמו ששה קציני בטיחות טלפונית ועל בסיס זה קבע את היקפי המשרה. לא יכול להיות דבר כזה."
 
ומה אמרו היתר? הם שתקו. אף אחד – לא בעלי המשרדים למתן שירותי בטיחות, לא נציגי הרשות הלאומית, לא משרד התחבורה – אף אחד לא ניסה למנוע את השערורייה.
 
את דעתנו ועמדתנו הוספנו ודאגנו להניח גם בפני שר התחבורה, ואנו מוסיפים ונוסיף להילחם על צדקת דרכנו בערוצים ובפעולות נוספות.
 
העתק המכתב שנשלח לשר התחבורה ולגורמים רבים ונוספים, וכן העתק פרוטוקול הדיון בוועדה מיום 31.12.2018, בו ניתן לקרוא את דברינו ויותר מזה את שתיקתם של האחרים, מצורף לעיונכם.
 

                     
             תמונות מדיון בועדת הכלכלה של הכנסת בעניין מעמדם של קציני הבטיחות


בברכה,
שמעון סודאי – יו"ר


*  לעיון במכתבו של עו"ד עזרן לשר התחבורה בעניין תיקון חלק י' לתקנות התחבורה - לחץ כאן

** לעיון בפרוטוקול מישיבת ועדת הכלכלה מהתאריך 31/12/18 בעניין תיקון חלק י' לתקנות התחבורה - לחץ כאן


-
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

   


  


 

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים