סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 








        
 
תקן חדש לצמיגים בישראל החל מהתאריך 1/6/13
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 6) >> תקן חדש לצמיגים בישראל החל מהתאריך 1/6/13
9-11-12

בכנס לחברי האיגוד שהתקיים בתחילת השבוע ברמת אפעל, נשא דברים יוסי קונפידן, סמנכ"ל מכירות ושיווק של חברת קוגול, נציגת צמיגי מישלן בישראל. קונפידן דיבר על חשיבותותם של הצמיגים כגורמים המסייעים לבטיחות הרכב והשפעתם על מידת צריכת הדלק של כלי הרכב.

הצמיגים הם למעשה הקשר של המכונית עם הכביש ובתור שכאלה, יש להם תפקיד מכריע  בבטיחות הנסיעה. ישנם הבדלים מהותיים בין סוגי צמיגים שונים. בישראל כ-120 מותגים ולא כולם עונים על צורכי בטיחות סבירים ראויים.
יוסי קונפידן - סמנכ"ל מכירות ושיווק של קוגול
 
75%מהצמיגים מיובאים מיצרנים אנונימים בסין ובהעדר תקן עדכני לאיכות הצמיג ואכיפה מתאימה, חלק מהצמיגים המיובאים הינם באיכות מפוקפקת.

הצמיג נמדד  לפי שתי קטגוריות: בטיחותית וכלכלית.
בטיחותית - יכולת הבלימה שלו, אחיזת הכביש ונוחות נסיעה (בעיקר השמעת רעשים - מחקרים מוכיחים כי לרעשים שהצמיגים משמיעים, יש השפעה על מידת עירנותו וריכוזו של הנהג). מרחק העצירה של צמיג איכותי הינו קצר יותר ובסיבובים, אחיזתו בכביש חזקה יותר.
כלכלית - החיסכון שהוא מביא בצריכת הדלק ועמידותו של הצמיג לאורך זמן. ישנם צמיגים שאורך חייהם הינו 60 אלף ק"מ וישנם צמיגים המסוגלים להגיע למרחק נסועה כפול. 

כאשר עושים השוואה בין מחירי הצמיגים, החשבון הנכון הוא לחשב את עלותו בהשוואה למספר הקילומטרים שהוא יכול לעבור ע"פ התקן שלו. הצמיגים האיכותיים מחירם הנומינלי גבוה יותר אולם אם בודקים את העלות לפי מספר הקילומטרים שהם מסוגלים לעשות, מקבלים תוצאה מאד משתלמת. יש לדעת כי, כ-20% מצריכת הדלק נובעת מההתנגדות לגלגול הצמיגים ולפיכך, צמיג איכותי עשוי להביא לחיסכון משמעותי בצריכת הדלק וגם פרמטר זה יש להביא בחשבון כשרוכשים  צמיגים.

ישנם גם צמיגים "חוסכי אנרגיה". בצמיגים אלו, בעת יצורם, בנוסף למרכיביו הסטנדרטים , מוכנס לתוכם מחצב מיוחד - סיליקה, המפחית את התנגדות לגלגול הצמיג ומביא לחיסכון של כ-10% בצריכת הדלק. צמיגים אלו אמנם יותר יקרים מצמיגים רגילים אך מחזירים כבר לאחר כשנה את עלותם.

על מנת שהצמיג יהיה במיטבו ואורך חייו לא ייתקצר, הוא דורש גם תחזוקה. למעשה, התחזוקה היחידה שהצמיג זקוק לה היא שמירה על לחץ אוויר נכון בו. יש לבדוק לחץ אוויר מעת לעת ולמלא אוויר בהתאם לרשום על מידבקה ברכב (בדרך כלל המידבקה נמצאת על משקוף הדלת של הנהג).הטבלאות  המצויות בעמדות למלוי אוויר הן לא תמיד מדוייקות ולא תמיד מתייחסות לצמיג הספציפי המותקן במכונית בה אנו נוהגים.. לחצי האוויר במידבקה ברכב הם המדוייקים ביותר ומתייחסים לנתונים הספציפים של המכונית שלנו.

"יורו לייבל" החל מיוני 2013
בישראל אין תקן עדכני לאיכות הצמיגים. התקנים הקיימים הינם ישנים ואינם עונים על הדרישות. משרד התחבורה החליט לאמץ את התקן האירופאי
והחל מיוני 2013 במסגרת אימוץ התקן האירופאי EU27 (תקן להפחתת רמות הפליטה של מזהמי אוויר ושמירה על איכות הסביבה) ע"י משרד התחבורה, לכל צמיג שימכר תוצמד מידבקה בה יצויינו 3 פרמטרים:
1. השפעת הצמיג על תצרוכת הדלק
2. יעילות בלימה על משטחים רטובים.
3. רמת הרעש של הצמיג.

בכל פרמטר יהיה סולם מ-A עד G.
כך יוכלו הקונים לדעת בבירור ובפשטות מה איכותו של הצמיג שהם רוכשים.




 
המידבקה החדשה לצמיגים




 
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים