סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  15% פחות הרוגים בשנת 2020 לעומת 2019. בשנת 2020 נהרגו 305 אנשים לעומת 355 אנשים בשנת 2019  |  היכנסו גם לדף הפייסבוק של האיגוד  |  חג עצמאות שמח לכל בית ישראל!  |  


             
_________
 









  

        
 
אין ספק כי סינרגיה בין חברות כגון מומנטום, אקומושן וקארדאטה עשויות להעלות את קרנם של מקצועות הרכב בישראל
דף הבית >> עמודי כתבות >> אין ספק כי סינרגיה בין חברות כגון מומנטום, אקומושן וקארדאטה עשויות להעלות את קרנם של מקצועות הרכב בישראל
22-1-21
 
במסגרת כנס הזום התקיימו שני פאנלים מעניינים באולפן בתחומי עניין רלוונטים לציבור קציני הבטיחות.

בפאנל הראשון השתתפו שמעון סודאי, יו"ר האיגוד, בועז קורפל שהנחה את הדיון ונציגי חב' כלמוביל: רפי הלוי, מנהל חטיבת ציי הרכב, שרון הררי, מנהל אגף מכירות בחטיבת ציי הרכב וחגאי גורפל, מדריך מוצר ומכירות שהציגו דגמי רכב חדשים רלוונטים של קבוצת כלמוביל וניתחו בקצרה את הצפוי  ב-2021.

 
 



            רפי הלוי                        חגאי גורפל                   שרון הררי



לדברי אנשי כלמוביל, שנת 2021 נפתחה טוב. קצב המכירות מעודד ונראה כי מי שלא מימש את הרכישות שרצה לבצע ב-2020, יממש אותן ב-2021. יש עליה בביקוש לרכבים חשמליים ולרכבים היברידים. בעניין ההיברידים מבקש הררי לציין כי בינואר 2022 תחול עליית מס. המס על רכבי הייבריד ובנזין יהיה זהה.

חשוב לציין שנכון להיום הטבת השווי שימוש שהעובד מקבל ללא שינוי וכאשר בוחנים את ההטבה על פני 36 חודשים זו בהחלט הטבה משמעותית.

לאור השינוי שיחול מינואר 2022 חשוב שמנהלי ציי רכב שמעוניינים להיערך נכון ל 2022 ייערכו לכך בזמן עוד ב 2021. הערכות מתוכננת עשוייה להיטיב עם ארגונים ברמה התקציבית באופן משמעותי.

לאור זאת  בכלמוביל צופים ביקושי שיא לרכבים היברידים.  

פרק נכבד בדיון בפאנל הוקדש לנושא הבטיחות ברכבים שמייבאת כלמוביל ובתוך כך תוארה האסטרטגיה של כלמוביל לפיה קיימת מגמה של הכנסת מגוון עשיר של מערכות בטיחות, כבר ברמת הגימור הבסיסית של הרכבים המשווקים על ידה. .

כמות ותחכום מערכות הבטיחות עולים משנה לשנה כאשר הדגש הוא על מערכות אקטיביות אשר לא רק מתריעות אלא מתערבות בנהיגה (בלימה, היגוי) בכדי למנוע מהנהג להגיע למצבי סיכון.

כאשר רצו בכלמוביל למדוד in-house את ההשפעה של הכנסת מערכות אקטיביות כאלו, התשובה הגיעה דווקא מכיוון מחלקת החלפים שלנו – בשנים 2017-2018 נראתה ירידה של כ50% בצריכת חלפים של חזית הרכב בדגם האיוניק לעומת דגם משפחתי דומה שלא כלל מערכות בטיחות אקטיביות. זהו נתון חיובי בהחלט המעיד על היכולת של המערכות הללו לצמצם משמעותית או לכל הפחות להקטין את הנזק של תאונות.

נראה שיונדאי ממשיכה את האסטרטגיה שלה בשיפור ובחדשנות של מערכות בטיחות מתקדמות כולל השקה של Hyundai SmartSense שמוצעת כסטאנדרט בחלק מהדגמים החדשים.

הכיוון של יונדאי הוא להמשיך ולהגדיל הגדיל את סוגי מערכות הבטיחות האקטיביות בדגש על הצורך לספק הגנה מקיפה יותר בנסיעה לחזית אך גם מצידי הרכב וכמו גם בנסיעה לאחור, הוספת אביזרי נוחות המשלבים אלמנטים בטיחותיים כמו לוח מחוונים דיגיטלי היכול להציג וידאו בשידור חי של ה"שטח מת" בצידי הרכב בזמן איתות ואף מערכות המסוגלות לאתר נוסעים שנשכחו ברכב נעול בסיום הנסיעה.

למעשה, במקרים מסוימים יונדאי אפילו מקדימה את תקנות משרד התחבורה בתחום זה, כמו למשל בדגם הסנטה פה שהושק ב2019 ובו יונדאי כללה מערכת המסתייעת בחיישן על-קולי בתקרת הרכב לזיהוי תנועה לאחר נעילתו וכעת ב2021 משרד התחבורה הוסיף דרישה למערכת מסוג זה לקבלת תוספת ניקוד לציון הבטיחות.

כלמוביל תמשיך להציע  ב-2021 מגוון רחב ככל הניתן עם נוכחות בכל הסגמנטים :

יונדאי איי 10 -  מאובזרת, מידות גדולות, הבטוחה ביותר והחגשה ביותר

יונדאי איוניק – הרכב שמוביל את שוק המכירות בישראל כבר כמה שנים, הכי בטוחה ושופעת אבזור

יונדאי קונה הייבריד - ג׳יפון היברידי חדש, משלב את יתרונות האיוניק בsuv מעוצב

יונדאי וניו - suv אורבני, עיצוב צעיר ודינמי ומערכות בטיחות אקטיביות

יונדאי סונטה - רכב המנהלים האהוב, מערכות בטיחות מהשורה האחרונה ועיצוב שלא ישאיר אתכם אדישים. 

יונדאי סנטה פה – suv יוקרתי, הsuv המוכר והאהוב, עם 7 מושבים ושלל מערכות בטיחות פורצות דרך

יונדאי פליסייד - היישר מאמריקה, עם מנוע חדש ועוצמתי, 7 או 8 מקומות ועיצוב שרירי ויוקרתי


מיצובישי ספייס סטאר - מערכות בטיחות ומנוע חסכוני ולא פחות חשוב רשימת אבזור ארוכה ומפנקת 

אקפליס קרוס - suv קופה בעל מנוע טורבו עוצמתי שיעלה חיוך בכל נסיעה

אאוטלנדר - 7 מקומות המוכר והאהוב, שלל מערכות בטיחות, נוחות ואמינות מהשורה הראשונה

PHEV   - היברידי נטען מהבודדים מסוגו, עיצוב מרהיב ומפנק, מנוע גדול ועוצמתי והנעה כפולה

טרייטון - רכב שטח חזק, נוחות נסיעה משופרת ועיצוב חדש וכוחני

במהלך 2021 יושק  מגוון רחב של דגמים חדשים:

יונדאי:

גולת הכותרת היא - ג'נסיס – השקת מותג היוקרה של יונדאי בישראל תתרחש ברבעון הראשון של 2021. יושקו 4 דגמים ב- 8 ורסיות שונות.

ג'נסיס הוקמה כמותג נפרד לחלוטין לרכבי יוקרה שגייסה את מיטב המוחות בענף - המעצבים הראשיים של למבורגיני, בנטלי ופורשה, המהנדסים של סידרה M בבמוו, נשיאים ומנכלים מאאודי ומרצדס - חבורת "המשוגעים" האלה החליטו שהם לוקחים את הטוב מכל העולמות ובונים רכב יוקרה מנצח.

התוצאה תפתיע רבים הירידה לפרטים, הדיוק, האלגנטיות, הטכנולוגיה וחווית הנהיגה שהרכבים האלה יודעים להציע היא הרבה מעבר למקובל בענף.

הרכב מיועד למנכ"לים ובעלי חברות שרוצים רכב יוקרה מפנק, עם אבזור עשיר, טכנולוגיות חדשניות, מערכות בטיחות מתקדמות ומנועים חזקים, באיכות הכי גבוהה שיש.


איי20- מובילת הקטגוריה לשנת 2020 עם דגם חדש בעיצוב מיוחד ועדכני.

יונדאי קונה 1.6 טורבו בנזין - suv סופר עוצמתי, מנוע טורבו חזק, מערכות בטיחות ועיצוב אורבני מיוחד.

אקסנט - משפחתית שעונה על כל הצרכים, שקטנה נעימה מאובזרת ומרווחת.

טוסון - suv חדש בעצוב עוצר נשימה, הרכב החדש שמייצר עניין רב ושכולם מדברים עליו, עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות.

אלנטרה הייבריד - המשפחתית המוכרת והאהובה עם מנוע חסכוני ועיצוב עתידני וכוחני.

מיצובישי :

אאוטלנדר החדש - הsuv החדש שכולם מחכים לו, עם 7 מושבים, יוקרתי יותר, גדול יותר, חזק יותר, בטיחותי יותר, טכנולוגי יותר ומאובזר יותר.

אקליפס קרוס PHEV - suv קופה, עם יחידת הנעה חדשנית, חסכונית וחזקה, הנעה כפולה ועיצוב חדיש ודינמי
____________________________________________________

הפאנל השני עסק בענייני לומדה והדרכה וכלל בנוסף למנחה בועז קורפל ויו"ר האיגוד שמעון סודאי את חנוך גרינברג, מנכ"ל קארדאטה, חגית אליאס מנכ"ל מומנטום ואורלי גרופר, מנכ"ל אקומשיין. הדיון בפאנל נסב בחשיבות ההדרכות להעלאת רמתו המקצועית של קצין נהטיחות והסיוע החשוב שהן נותנות לנהגים הנמצאים תחת אחריותם של קציני הבטיחות.

 

חנוך גרינברג מנכ"ל קארדאטה הציג  את  החברה  והסביר כי קארדאטה פועלת בתחומים רבים בעולם הרכב, כגון: איסוף ואיגוד נתוני מידע טכניים בתחום הרכב, ע"פ הוראות יצרני הרכב. את הנתונים הללו מספקת החברה למכוני הרישוי, משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה לצורך בדיקות זיהום אוויר תקופתיות ("הטסט השנתי").

בנוסף, קארדאטא עוסקת בייעוץ טכני, חוות דעת לבתי משפט וקורסים מקצועיים למוסכים, יבואני רכב, מורים ועוד.

כמו כן, קארדאטא הינה המשווקת של חברת אלקטיוד העולמית – חברת הלימוד הדיגיטלי (E-Learning) למקצועות הרכב הטובה בעולם. באמצעות התוכנה,בישראל לומדים עשרות אלפי תלמידים, בבתי הספר השונים של משרד החינוך, משרד העבודה, מכללות מקצועיות (מה"ט) כמו כן השתלמויות מקצועיות של משרד התחבורה – קורס ה-ECAR וכן קורס בטיחות לרכב היברידי, לרבות ביצוע בחינות הסיום של הקורסים.

אלקטיוד (ELECTUDE), הינה חברת הלימוד הדיגיטלי הטובה בעולם למקצועות הרכב, והבולטת ביותר בתחום הרכב הקל והכבד. לחברה לקוחות במעל 70 מדינות בעולם עם למעלה מ-500,000 תלמידים.
בין שאר המשתמשים של החברה ניתן למצוא 10 יצרני רכב, ארגוני בטיחות גלובליים (כגון CCARSENAATMC ועוד).
 
לחברת אלקטיוד יש מערכת LMS מלאה הכוללת למעלה מ-2100 שיעורים ובחנים שונים בכל תחומים הרכב, החל מבטיחות בעבודה, כלי עבודה, תרגול בסיסי בחשמל ועד אבחון תקלות לרבות רכב כבד ומערכות חשמליות - היברדיות – כל זאת באמצעות מערכת לימוד מרחוק באמצעות גישה לאינטרנט בלבד (מכל מקום) ותוך שימוש בעשרות אלפי אנימציות, סרטונים ותמונות שונות.
המערכת עצמה מאפשרת לתלמיד גישה מלאה מכל מקום לשיעורים השונים באמצעות מחשב, טבלט או טלפון נייד, תוך ביצוע המטלות, שימוש באנימציות וקבלת ציון על אופן ההתקדמות.
המורה יכול לצפות מרחוק על התקדמות התלמידים, לבנות שיעורים ובחנים ולעזור ולכוון מרחוק את התלמידים.
כצעד משלים ללימודים הדיגיטלים, הוקמה חברה להדרכת נהגים,  חברת SAPERE שהינה חברת אחות של חברת cardata ועוסקת בהדרכת נהגים מרחוק בצורה דיגיטלית באמצעות תוכנת ELECTUDE. הייחודיות של הדרכה זו הינה בתכנים המקצועיים המותאמים ספציפית לדרישת קצין הבטיחות בחברה ומותאמת לסוגי הרכבים בצי. נושאי ההדרכה מגוונים כגון:  הדרכות חורף וקיץ, הכרת הרכב ותפעולו, תחזוקת הרכב, תקנות בטיחות ועוד.  

בעקבות שיתוף הפעולה בין שמעון סודאי ואיגוד קציני הבטיחות המקצועיים בתעבורה ובין חנוך גרינברג מנכ"ל קארדאטא החליטה חברת SAPERE לתרום מינוי חינם של תוכנת ELECTUDE לכל חברי האיגוד ובנוסף, להציע לכל קצין בטיחות את שרותי הדרכת הנהגים במחירים ללא תחרות תוך התאמה לדרישות של כל קצין בטיחות.

אורלי גרופר מנכ"ל אקומושן הציגה את קהילת EcoMotion והסבירה כי זו  קהילת תחבורה חכמה שמונה למעלה מ-600 סטארטאפים ו-13,000 חברים מהאקוסיסטם. הקהילה מחברת בין יזמים, משקיעים, אקדמיה, ממשלה, רשויות מקומיות, תעשיית הרכב חברות גלובליות ועוד. מספקת פלטפורמה תומכת לשיתוף ידע, נטוורקינג ושיתופי פעולה.

מטרת הקהילה היא תמיכה בצמיחה של תעשיית התחבורה החכמה, הטמעה של חדשנות ומיצוב ישראל כמרכז הגלובלי לתחבורה חכמה. אקומושן היא מיזם משותף של העמותה המכון הישראלי לחדשנות יחד עם הממשלה - המנהלת לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה (תחת משרד רוה״מ) ומשרד הכלכלה.

לפעילות של אקומושן 3 נדבכים:
1) הקהילה – יצירת פלטפורמות והזדמנויות (אונליין ואופליין) עבור הקהילה לחיבורים, שיתוף ידע וחקירת סינרגיות. אירועים, מיטאפים, מפגשים לאורך השנה בתחומים רלוונטיים ובוערים. שני אירועים גדולים – אירוע משקיעים והאירוע המרכזי.
2) ארגז כלים לחדשנות להטמעת פתרונות חדשניים וטכנולוגיות מתקדמות לשחקני תחבורה גדולים במטרה להאיץ חדשנות.
3) הטמעה - בשנתיים האחרונות החלה אקומושן לתמוך גם בהטמעת פתרונות תחבורה חכמה בישראל באמצעות עבודה עם רשויות מקומיות,  תחבורה ציבורית, ספקים, חברות תשתית וחברות ממשלתיות. אחת המטרות המרכזיות של "אקומושן", כקהילת התחבורה החכמה בישראל, היא לסייע לחברות ציבוריות בקידום טכנולוגיה של תחבורה חכמה במרחב הציבורי, ובכך לשפר את דרכי ההתניידות הקיימות ואת איכות החיים של התושבים.



חגית אליאס מנכ"ל מומנטום 

 

חברת הוקמה בשנת 2016 כחברה לתועלת הציבור
ביוזמת קרן ביחד ובשותפות חברות יבוא הרכב ואיגוד היבואנים.

מטרת החברה היא להפוך את מקצועות הרכב לתחום השכלה והכשרה מבוקש, המאפשר לצעירים וצעירות בישראל מימוש עצמי ותעסוקה איכותית, המבוססת על פרופסיה מובחנת, עם אפשרויות לקידום ולתגמול הולם, לחיזוק ענף הרכב והכלכלה הישראלית.

לאור ההתפתחות הטכנולוגית המואצת מתמודד ענף הרכב עם הצורך בכוח אדם מיומן. מסתמנת ירידה עקבית במספר הצעירים הבוחרים בהכשרה הרלוונטית להשתלבות בענף בדגש על מקצועות אחזקה, מכונאות ואבחון.

מומנטום עוסקת ביצירת שיתופי פעולה בין מחזיקי עניין במגזר הציבורי, העסקי והחברתי סביב מטרות משותפות. פיתוח מודלים, תכניות, שיתוף ידע וחשיבה חדשנית התומכת בצמיחת ענף הרכב בישראל.

בתוך כך תכנת אלקטיוד משתלבת בתפיסה הרעיונית של מומנטום,  בהיותה פתרון חדשני המושתת על טכנולוגיה מתקדמת ומהווה קפיצת דרך בלימוד והדרכה של קציני הבטיחות וציבור הנהגים בישראל ומעלה בכך את רמת ענף הרכב במדינה. 

לסיכום - אין ספק כי סינרגיה בין חברות כגון מומנטום, אקומושן וקארדאטה עשויות עשויות להעלות את קרנם של מקצועות הרכב ובתוך כך קרנם של קציני הבטיחות. ככל שישתמשו יותר בענף הרכב בכלים חדשניים, טכנולוגיות יחודיות  וידע מתקדם, כך יצמח ענף הרכב ויגיעו אליו אנשים איכותיים שימצאו את סיפוקם המיקצועי בענף מאתגר זה. מדינת הסטארטאפים תוכל להתגאות לא רק בטכנולוגיות ישראליות המוטמעות בחברות רכב בינלאומיות אלא גם בכח אדם מעולה בענף הרכב על כל מקצועותיו המגוונים. 

 

 
 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

     


   


  


 

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים