סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
6 הרוגים בתאונת דרכים קטלנית ביום רביעי (10/4/13) אחה"צ בנשר
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 8) >> 6 הרוגים בתאונת דרכים קטלנית ביום רביעי (10/4/13) אחה"צ בנשר
10-4-13
בתאונה קטלנית שארעה היום אחה"צ בישוב נשר, נהרגו שישה אנשים ועוד  15 אחרים נפצעו, חלקם באורח קשה. התאונה ארעה ע"י  נהג משאית שאיבד כנראה שליטה ברכבו ופגע בעוצמה רבה בשמונה כלי רכב שעמדו ברמזור. המשאית מעכה את כלי הרכב שעמדו בדרכה. 


6 הרוגים בתאונה קטלנית בנשר
הכביש בו נסעה המשאית מחבר בין אוניברסיטת חיפה לבין נשר והוא מאופין בירידה תלולה הנמשכת מספר קילומטרים בואך לנשר.

מתברר שלחברה שעל שמה רשומה המשאית, אין רישיון מוביל משנת 2012. 
נהג המשאית כבן 30 מרהט נעצר ע"י המשטרה.לחקירה.

      תגובת יו"ר איגוד קציני הבטיחות בתעבורה, שמעון סודאי לתאונה  המחרידה
ליבי נחמץ  על ההרג המיותר אתמול בתאונה הקשה בחיפה של שישה הרוגים. המשאית שגרמה לתאונה המחרידה  כנראה לא הייתה  בעומס יתר בעת התאונה אך קציני הבטיחות עומדים על המשמר ומתריעים ללא הרף על הסכנה הנובעת מעומס היתר ועומדים בתוקף על כך שהמטענים המועמסים יהיו תמיד אך ורק בהתאם למותר בחוק.
 
ישנם מעסיקים המזלזלים בחוק ובהוראותיהם של קציני הבטיחות ומנסים להרוויח עוד כמה מעות על חשבון העמסת יתר במשאיות או ע"י הפעלת נהגים בניגוד לשעות העבודה המותרות בחוק ולא חשוב להם כלל כי בצע כסף זה עלול לעלות בחיי אדם.
 
תאונה נוראית זו כמו גם תאונות אחרות הנובעות מאי ציותים  לחוק, מדגימה את הצורך הדחוף בעיגון מעמדו של קצין הבטיחות. לא יתכן כי מצד אחד לקצין הבטיחות יהיו חובות והוא יידרש לפקח על הנהגים ועל צי  הרכב שלו, אך מצד שני לא תהיינה לו סמכויות המאפשרות לו לאכוף את החוקים.
 
הנהלת האיגוד חרטה על דיגלה להביא לסיום הליכי החקיקה המגדירה את סמכויותיו של קצין הבטיחות,  בדיוק על מנת למנוע מקרים דומים בעתיד. גם בימים אלו נעשת עבודה רבה מאחורי הקלעים  ע"י הנהלת האיגוד שמטרתה  היא כי במדינת ישראל יהיה חוק ברור המגדיר את חובותיהם ואחריותם של קציני הבטיחות לצד סמכויותיהם.  לא יתכן מצב בו יש אחריות אך אין סמכות.
 
ומעניין לעניין באותו עניין -  ההיבטים הטכנים של כלי הרכב כמובן חשובים ולכן  מפוקחים ע"י קציני הבטיחות, אך האם ניתן משקל ראוי לטיפול ב"גורם האנושי" במסגרת התקנות ? מדוע מנסים להמעיט בערכו של  הטיפול בגורם האנושי שהוא המרכיב החשוב והעיקרי  בעבודת קציני הבטיחות ? 
 
לעניין החוק והסיבות לתאונה- בוחני המשטרה יתחקרו ויבדקו את  הסיבות לתאונה. לכאורה נראה כי הסיבה לתאונה היא איבוד בלמים. אולם הנהג על פי תקנה 25 בתקנות התעבורה חייב להיות בקיא  בהפעלת הרכב, קל וחומר כאשר מדובר במשאית המובילה מטען כבד. האם הנהג היה אמנם בקיא דיו בנעשה ברכבו ?

סיכום - ככל שיקדימו לחוקק את החוק המגדיר את חובותיו וסמכויותיו של קצין הבטיחות כך יוכל קצין הבטיחות לאכוף את יכולותיו המקצועיות והחלטותיו  במישנה תוקף ויפה שעה אחת קודם.


       תגובת חבר הנהלת איגוד קציני הבטיחות, אייל הדר
דרושה רפורמה מקיפה ואחראית בכל הקשור להכשרת הנהג המקצועי, יחד עם ההתאמה הנדרשת לתכני ההדרכה, עומקם, יישומם התיאורטי והמעשי תוך העברתם על ידי אנשי מקצוע מנוסים לתלמידים וגם לקציני הבטיחות ע"י קיום השתלמויות רלוונטיות תיאורטיות ומעשיות בפועל. זאת על מנת שהתמיכה המקצועית בשטח ובשוטף תוכל להתקיים ביתר מקצועיות.
די, לא כל מי שרוצה יכול........
יש להוכיח כי הוא ראוי גם בפאן המעשי ולהוכיח עצמו. תיאוריה בלבד ללא יכולת מעשית אינה יכולה לשמש כערובה לתמיכה מקצועית.

         תגובת חבר הנהלת איגוד קציני הבטיחות, רפי אברג'יל
מה רבו ההערכות והספיקולציות בקשר לתאונה בחיפה.
לו משרד התחבורה היה מיישם את מה שהוחלט בוועדה, אזי היינו מקבלים נהגי רכב כבד מיומנים יותר  ומקצוענים יותר.
במה הדברים אמורים:-
הייתי חבר בוועדה להכשרת נהגי רכב כבד שבה היו החברים הבאים:
  • שאול שרון ז"ל נציג התמ"ת
  • חנניה אפנג'ר – מנהל מחוז רישוי דרום
  • ג'קי לוי – מנהל תחום קציני בטיחות
  • ד"ר אורי אידלמן
  • דוד כוכבה – מועצת המובילים
  • והח"מ
סוכם בוועדה:
  1. נהג שסיים קורס רכב כבד יקבל רישיון זמני ל3 חודשים בתקופה זו יצטרך לעבור חניכה מעשית עם רכב עמוס באחת מחברות ההובלה שיומלצו ע"י הוועדה.משך החניכה המעשית תהיה 10 ימים נטו
  2. בסיום החניכה הנהג יעבור מבחן מעשי ע"י קצין הבטיחות של אותה חברה שחנכה אותו.
  3. בגמר הבחינה קצין הבטיחות יצייד את הנהג (החניך) באישור חניכה ומעבר מבחן מעשי למשרד הרישוי
  4. משרד הרישוי יוציא רישיון נהיגה קבוע לנהג החדש שסיים את החניכה בהצלחה.
זו הזדמנות פז להתערבות האיגוד ביישום החלטות הוועדה
 ובא לציון גואל




 
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים