סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 








        
 
ביקורת תקופתית של משאיות בשולי הדרך מהווה סכנה חמורה ומנוגדת לחוק
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 14) >> ביקורת תקופתית של משאיות בשולי הדרך מהווה סכנה חמורה ומנוגדת לחוק
30-10-14

תאונות רבות קורות כתוצאה של עצירת כלי רכב בשולי הדרכים. התוצאות של תאונות אלו בדרך כלל קשות. לרוב, תאונות מהסוג הזה גובות הרוגים ו/או פצועים קשה. משרד התחבורה יצא לא מכבר במסע הסברה שמטרתו להתריע על הסכנה בעצירה בשולי הדרכים וכולם תמימי דעים כי יש להימנע ככל האפשר מעצירה בשולי הדרכים. על פי תקנת התעבורה 21 ג' ניתן אף להטיל קנסות על עצירה בשול הדרך ואין להסתפק בהזהרה בלבד.
 
למרות כל אלו, באופן תמוה ביותר, נוהגים חלק מקציני הבטיחות הפועלים דרך משרדים לשרותי בטיחות, לעצור משאיות שבפיקוח משרדיהם בשולי הדרכים   לצורך בדיקה תקופתית שיגרתית, על פי תקנות התעבורה/חוק מוביל ובך מעמידים בסכנה את עצמם, את נהגי המשאיות ואת משתמשי הדרכים. 

שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות בתעבורה, מתריע על הסכנה הרבה הכרוכה במהלך זה ופנה למנכ"ל משרד התחבורה במטרה להפסיק עם נוהג פסול זה.



בדיקת משאית בשול הדרך, בניגוד לחוק ובניגוד לנוהלי בטיחות בסיסים

להלן מכתבו של סודאי למנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי.
___________________________________________________
לכבוד מנכ"ל משרד התחבורה
עוזי שלום רב ,
אבקש את התערבותך הדחופה בסוגיה המטרידה בה ממשכים לקיים ביקורת תקופתית חודשית למשאיות מעל 10 טון בשול הדרך .
ביקורת זו מתקיימת בעיקר למשאיות בודדות ועוד על פי חוק שירותי הובלה / מוביל  ותקנות התעבורה המחייבות ביקורת תקופתית .
עצירה בשול הדרך מהווה סכנה גדולה להתרחשות תאונה קטלנית ,בזמן שיו"ר איגוד המובילים והמסעים גבי בן הרוש מנסה לקדם שנים רבות
הקמת מפרצי חניה בצדי הדרך למנוחה ועוד ,אנו עדים לתופעה זו של עמירה בשול הדרך אשר מנוגדת לחוק ותקנות התעבורה כפי שציינתי מטה .
 
לצערי עד כה לא התקבלה כל התייחסות מצד משרדך בנדון ,ואף לא התקיימה פגישה בעניין זה בלבד .
 
היות ובשינוי המוצע בחלק י' לא הייתה התייחסות ולא הגענו בשלב זה לצורה ואופן הבדיקה והיכן היא תתקיים ומהם האיסורים שיש להכניס לפרשנות .
כיום הבדיקות האלה מתקיימות מכורח המציאות בהם פועלים משרדים לשירותי בטיחות –והתופעה בה הם אמורים לרדוף אחר בעל המשאית /נהג לביצוע הביקורת .
כאן גם עולה שאלה מה טיב הבדיקה כאשר היא מתקיימת בצד הדרך –חומר למחשבה .
כך שמבחנתי זה צילום המצב כיום בשטח ( מצורף מעלה צילום המתעד ביקרות משאית בצד הדרך )
 
מוטלת על כולנו אחריות כוללת לדאוג למגר תופעה זו ,אני מציע שתנחה את הנוגעים בדבר להוציא חוזר והנחיות בברורות לכלל קציני הבטיחות באשר הם .
ובעלי המשאיות ,כולל אגף התנועה במשטרת ישראל שאין לעצור בשול  הדרך בכל מקום שהוא ( גם אם הוא נידח ) לבצע בדיקה וביקורת תקופתית למשאית.
על פי תקנת התעבורה 21 ג' ניתן אף להטיל קנסות על עצירה בשול הדרך ,ואין להסתפק  ולהזהיר רק את נהגי הרכב הפרטים לעצור בשול הדרך בעת החלפת צמיג .
אודה מראש לטיפולך והתייחסותך .
 
ב ב ר כ ה ,
שמעון סודאי - יו"ר
איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה (שכירים ועצמאיים)  








 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים