סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 








        
 
מערכת חדשה להסבת דו"חות תנועה
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 9) >> מערכת חדשה להסבת דו"חות תנועה
5-5-13
מאת: מיכאל רוזליו, מנכ"ל חב' רי-ריפורט טכנולוגיות *
 
 מערכת חדשה להסבת דו"חות תנועה

הסבת דו"חות תנועה הייתה והינה מאז ומתמיד "כאב ראש" גדול לאנשים העוסקים בה. הדו"חות מגיעים מאוחר, קשה למצוא את מבצע העבירה, לעיתים עקב הזמן שעבר, העובד עזב כבר את החברה, ואלו הן רק חלק מהבעיות בהן נתקל ק. הבטיחות בנושא זה.

מערכת להסבה אוטומטית ומקוונת של דו"חות תנועה עשויה לחזק את מעמדו של ק. הבטיחות. מערכת כזו נותנת בידי ק. הבטיחות כלי ניהול לשליטה ובקרה אפקטייבים ויעילים בהרבה מאפשרויות שיש בידו היום.  

הכיצד ?

צריך לזכור כי עד כה, במצב הקיים, הסבת הדו"ח מתרחשת רק 90 יום או יותר אחרי ביצוע העבירה. בזמן כזה, העובד לא זכר בדיוק היכן ומתי התבצעה העבירה, באיזה נסיבות, מי נהג ברכב, ועוד. לזה נוסיף את המקרים של לא מעט דו"חות שנירשמו לנהגים שכבר עזבו את החברה ונוצר קושי להיפרע מהם.
במקרים רבים ההסבה בוצעה בכלל על ידי חברת הליסינג ולא אצל ק. הבטיחות, והוא כלל לא ידע על הדו"ח, ולא היה חלק משרשרת הטיפול בנהג שביצע את העבירה. כלומר, השליטה של ק. הבטיחות הייתה מוגבלת וחסרת שיניים, דבר שמחליש  מאוד את מעמדו.

לעיון בדוגמא של דו"ח תאגידי - לחץ כאן

לעומת המצב המתואר, עלתה לאחרונה מערכת חדשה המציפה את העבירה במערכות המידע (וק. בטיחות שירצה בכך יוכל לקבל את המידע גם באפליקציה בסלולר) שלוש שניות לאחר רישום הדו"ח לרכב.

על פי הכללים הנדרשים לאחרונה על ידי הרשויות והמשטרה, מעתה ק. הבטיחות יהיה חייב להיות הגורם שמצביע על זהות הנהג שלגביו יש לבצע הסבה.

המערכת החדשה מושתת על בסיס  טכנולוגיות מתקדמות המאפשרות לק. הבטיחות לצפות במידע, לעדכן אותו, לבצע בירור לגבי זהות הנהג ולהזין פרטים למערכת ע"פ מיטב שיקול דעתו המקצועית. אם הוא מעוניין בכך, יכול ק. הרכב לשלוח הודעת מייל עם פרטי הדו"ח לנהג כדי לקבל התייחסותו.
עד לסיום הבירור, מאפשרת המערכת לק. הבטיחות להשהות את התגובה לדו"ח למשך מספר ימים (עד שבוע) וגם להחליט כי דו"ח מסויים יוסב ע"ש התאגיד, במידה ומצא כי נכון וראוי לעשות כן.

בנוסף לאמור לעיל, נכללים במערכת החדשה כלי ניתוח מגוונים המאפשרים איתור דו"חות לפי שורה של פרמטרים, בהם מספר רכב, מספר רישיון נהיגה, ת.ז. ועוד. המערכת גם מאפשרת מעקב אחרי כמויות דו"חות לרכב או נהג על פני תקופה, סוגי עבירה ועוד. בנוסף, חוסכת המערכת החדשה הרבה עבודה ידנית וניירת מיותרת.

כל אלה, הם כלים זמינים שלא היו בידי ק. הבטיחות עד כה. אם נוסיף לכך את העובדה שמדובר במערכת שמתריעה באופן מיידי על כל דו"ח, נקבל כלי אכיפה והרתעה זמין ומיידי שנותן לק. הבטיחות מוטת שליטה אדירה שממש לא היתה בידיו עד היום.


*מיכאל רוזוליו, מנכ"ל רי-רפורט טכנולוגיות, חברה המתמחה במערכות הסבה אוטומטיות ומכוונות של דו"חות תנועה

** את המערכת החדשה ניתן יהיה לראות בכנס הריבעוני הקרוב של איגוד קציני הבטיחות שייתקיים בתאריך 18/6/13 בשפיים.



 
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים