סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
החלה תקופת ההרצה של הרפורמה במבחני הנהיגה המעשיים("טסטים")
דף הבית >> ארכיוני האתר (המשך) >> ארכיון (המשך 20) >> החלה תקופת ההרצה של הרפורמה במבחני הנהיגה המעשיים("טסטים")
14-7-18

תקופת ההרצה של הרפורמה במבחני הנהיגה המעשיים("טסטים") החלה
 
הרפורמה במבחני הנהיגה המעשיים (טסטים) יוצאת לדרך. מיום ראשון הקרוב (15 ביולי) תחל תקופת ההרצה של הרפורמה במערך מבחני הנהיגה המעשיים, במסגרתה יבוצעו המבחנים במתכונת חדשה, באמצעות זכיינים פרטיים. הרפורמה כוללת קיצור משמעותי של זמני ההמתנה ל"טסטים", שימוש בטכנולוגיות מתקדמות שישפרו לאין ערוך את השירות לציבור הנבחנים ושקיפות מלאה של מבחני הנהיגה.
 
על פי המתכונת החדשה, מורה הנהיגה יגיש בקשה לזימון מועד בחינה לכל תלמיד שהשלים את מכסת שיעורי החובה, עבר בהצלחה את המבחן הפנימי ועמד בכל הדרישות המחייבות. הבקשה תוגש באמצעות בית הספר ללימוד נהיגה, והתלמיד והמורה יקבלו את מועד הבחינה, באמצעות מסרון (SMS) לטלפונים הניידים שברשותם, בתוך 24 שעות ממועד הבקשה
 
בוחן הנהיגה ("הטסטריי) יבחר באופן רנדומלי לפני היציאה למבחן, במטרה למנוע כל אפשרות של הטיית תוצאות על סמך היכרות מוקדמת. מסלול הטסט יקבע באמצעות מערכת ממוחשבת, מתוך רשימה של מסלולים נבחרים. המסלולים השונים כוללים פרמטרים אחידים של בחינה ונועדו לבחון את כשירותו של התלמיד לנהיגה במצבים משתנים
 
מהלך הבחינה יצולם ויוקלט, באמצעות מצלמות המותקנות בכלי הרכב להוראת הנהיגה, ומתעדות את המתרחש בתוך הרכב ומחוצה לו. ההקלטות ישמרו במערכת ויסייעו בשמירה ופיקוח על טוהר הבחינות ורמת השירות. במקרה של ערעור, ניתן יהיה לצפות בקלטות כדי לבדוק אם הפסילה היתה מוצדקת
 
המערכת החדשה פועלת על סמך מדדים אחידים וקבועים, ומבטלת את הצורך בהתרשמות האישית של בוחן הנהיגה. בתום הבחינה, הבוחן יסמן בטאבלט מיוחד את כל החריגות במבחן הנהיגה, והמערכת תשקלל אותן על פי דרגת חומרתן, ותקבע את התוצאה בהתאם לסיכום הכולל. הנבחן ומורה הנהיגה יקבלו את תוצאת המבחן, "עבראו "נכשל" בהודעה לטלפון הנייד בתוך שעתיים מסיום הבחינה.
 
עד כה הותקנו יותר מ-4,500 מערכות טכנולוגיות ומצלמות בכלי הרכב להוראת נהיגה. מערכות אלה כוללות בין השאר מצלמה קדמית ומצלמה אחורית ומערכת ניווט GPS לקביעת מסלול הטסט. המערכות הטכנולוגיות ממומנות באופן מלא על ידי משרד התחבורה. כמו כן יצויין כי תלמידי הנהיגה לא ישאו בתוספת עלויות בגין השיפורים הרבים שהוכנסו ברפורמה.
 
המערכת החדשה מהווה קפיצת מדרגה בתחום מבחני הנהיגה, ומאפשרת בין השאר לנהל את מערך המבחנים המעשיים ולעקוב אחריו, תוך הקפדה על רמה מקצועית גבוהה. המערכת מציגה תמונה מלאה של כל היבטי הפעילות בכל הרמות: התלמיד, הבוחן, מורה הנהיגה, הרכב ובית הספר, ומאפשרת לשמור על טוהר הבחינות ועל רמת שירות גבוהה לנבחנים. המערכת החדשה תאפשר אחידות מלאה של הטסטים ברחבי הארץ, ותמנע אפשרות להטיות שונות
 
במסגרת הרפורמה, הוקם מערך פיקוח מקצועי על בוחני הנהיגה, הכולל עשרות מפקחים של משרד התחבורה. המפקחים יבצעו בקרה על פעילות הבוחנים, יסייעו בהגברת השקיפות בעת המבחן, ינטרלו פעילויות חריגות ופסולות בזמן אמת ויביאו להעלאה מתמדת ברמת מבחני הנהיגה
 
אתרי היציאה החדשים לטסטים יפתחו בהדרגה החל מיום ראשון הקרוב, באמצעות החברות המפעילות את מערך מבחני הנהיגה. עד לסוף השבוע הבא, יפתחו עשרות אתרי יציאה לטסטים בכל רחבי הארץ
 
קיצור זמן ההמתנה לטסטים יתבצע באופן מדורג, עד ליישומה המלא של הרפורמה ב-15 בספטמבר 2018. במהלך החודש הראשון (שיסתיים ב-15 באוגוסט), יקוצר זמן ההמתנה למבחן הנהיגה המעשי (טסט) ל-30 יום בלבד, לעומת מספר חודשים כיום. מ-15 באוגוסט יחול קיצור נוסף בזמן ההמתנה לטסט, והוא יעמוד על 14 יום לכל היותר. החל מ-15 בספטמבר יעמוד זמן ההמתנה למבחן המעשי הראשון על 2-5 ימים בלבד, וכן 7-14 ימים בלבד עבור מבחן חוזר
 
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי מדובר ברפורמה המקיפה ביותר שנערכה אי פעם במערך מבחני הנהיגה המעשיים בישראל, הכוללת בין השאר קיצור משמעותי בזמני ההמתנה לטסטים, שימוש במערכות טכנולוגיות מתקדמות ומערך פיקוח ובקרה מקצועי. "הרפורמה תשפר את השירות באופן דרמטי ותחסוך לתלמידים ולהורים מאות שקלים בלימודי הנהיגה המעשיים", הוסיף השר כץ.
 
מנכ"ל חברת מוטורולה סולושנס ישראל, שפיתחה את המערכת הטכנולוגית של מבחני הנהיגה המעשיים,שמעון דיק, הוסיף "אנחנו גאים לקחת חלק במהפכת לימודי הנהיגה בישראל, ולשתף פעולה עם משרד התחבורה בפרויקט כה חשוב. מדובר במערכת שליטה ובקרה מורכבת ביותר אך עם זאת פשוטה לניהול ותפעול. פיתוח המערכת על שכבותיה הרבות דרש חודשים של עבודה ומאמץ של עשרות מהנדסים, ואנחנו מאמינים שהתוצר הסופי ייצור לא פחות ממהפכה בתחום".
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
 

 


 


 


 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים