סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
מיפגע בטיחותי ושמו אופניים חשמליים
דף הבית >> ארכיוני האתר (המשך) >> ארכיון (המשך 16) >> מיפגע בטיחותי ושמו אופניים חשמליים
25-2-15


האופניים החשמליים - כלי תחבורה נוח ויעיל אך מסוכן בשימוש לא אחראי

האופניים החשמליים הפכו לא מכבר ללהיט תחבורתי בערי המדינה ואכן ההתניידות בעזרתם נוחה ומהירה בסבך התנועה העירונית אלא מה - בצד הנוחות ברכיבה על האופניים החשמליים, טמונות באמצעי תחבורה חדש יחסית זה, סכנות בטיחותיות הגורמות לפציעתם של הולכי הרגל ורוכבי האופניים עצמם.

לא זו אף זו, בשבוע שעבר התבשרנו על מותו מפצעיו של הולך רגל שנפגע ע"י רוכב אופניים חשמליות. 

בשנים האחרונות חלה עליה תלולה במספר הנפגעים כתוצאה מתאונות עם אופניים חשמליים. בשנת 2014 אושפזו 248 אנשים כתוצאה מתאונות אלו, לעומת 81 אנשים בשנת 2013 ו-17 אנשים בלבד בשנת 2012.

רבים מרוכבי האופניים, המבוגרים ובעיקר הצעירים שבהם, רוכבים עליהם בפראות תוך כדי התעלמות מוחלטת מהחוקים והתקנות שתפקידם להסדיר רכיבה בטוחה הן לרוכב האופניים והן להולכי הרגל הנמצאים בסביבתם..

כך למשל ניתן לראות כי ילדים רבים רוכבים על האופניים החשמליים מתחת לגיל המותר (14 שנים), רוכבים ללא קסדות, רוכבים על מידרכות הומות הולכי רגל, שימוש באופניים מוגברי כח לא תקניים וכו'.

משרד התחבורה הוציא תקנות ברורות באשר לרכיבה בטוחה ואחראית לרכיבה על האופניים החשמליים, אלא שאין מי שאוכף את התקנות. נושא זה ממש לא בסדר העדיפות של משטרת ישראל העסוקה בדברים אחרים ולפקחים העירוניים אין סמכות לפעול כנגד רוכבי האופניים מפירי החוק וכך יוצא כי אין דין ואין דיין. זאטוטים כמו גם מבוגרים רוכבים על האופניים, על המדרכות במקומות הומי אדם וגורמים לתאונות המסתיימות בפציעות וחלקן קשות.

האמת היא, שעם כל הצער שבדבר, לא ניתן להאשים רק את רוכבי האופניים החשמליים ברשלנות, אמנם נכון שלא צריך השכלה גבוהה בכדי להבין שאין רוכבים במקומות הומי אדם אך מה עושה משרד התחבורה ומשרדי ממשלה אחרים רלוונטים בכדי למגר תאונות דרכים הנגרמות ע"י רוכבי אופניים חשמליים ?  הרי אין צורך לקבל רשיון נהיגה לרכיבה על אופניים חשמליים ואין גם כל צורך במעבר מבחן תאוריה של הכרת התקנות. ואם כך הדבר, כיצד ידעו הרוכבים מה מותר ומה אסור ?

מדוע לא נעשת פעולת הסברה כלשהיא בנושא זה, היכן משרד התחבורה ? הסברה בנושא זה עשוייה לחולל פלאים ולהביא לירידה דרמטית במספר התאונות. היכן משרד החינוך ? מדוע לא מועברות הדרכות לרכיבה חוקית וזהירה בבתי הספר ? גם פעולה הסברתית זו עשויה להוריד את רף התאונות.

מדוע מתירים למכור אופניים חשמליים לא תקניים ?

רק הסברה אינטנסיבית ואכיפה תקיפה כנגד מפירי החוק (מוכרי האופניים הלא תקניים ורוכבי האופניים) יעצרו את גל תאונות הדרכים הגואה הנגרם ע"י רוכבי האופניים החשמליים.

האופניים החשמליים הם כלי תחבורה נוח ויעיל אלא שצריך להשתמש בהם בתבונה ובהתאם לחוק. טוב יעשו השלטונות אם יעשו מעשה נוכח התופעה המאיימת להפוך להיות מכת מדינה - ויפה שעה אחת קודם.






 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים