סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
איך לתחזק את הרכב - בעקבות הסערה
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 12) >> איך לתחזק את הרכב - בעקבות הסערה
15-12-13
הקור,השלג והגשם שביקרו אצלנו בימים האחרונים, יתנו את אותותיהם ברכבים שלנו. יש להניח שחלקנו יבחינו
בהופעת נזקים למערכות הרכב ועוד תופעות שאינן מוכרות לנו. טמפרטורה נמוכה באופן קיצוני גורמת להתכווצות ופריכות של חלפים ומכלולים שונים ברכב.
 
להלן הנחיות איגוד המוסכים לטיפול ותחזוקת הרכב בחורף קיצוני כפי שהתרחש עלינו בימים האחרונים.
 


מערכות קירור המנוע:
מצנן מים (ראדיאטור) עשוי על-פי רוב משילוב חומר פלסטי ותרכובת מתכת, עלול להיסדק ולגרום לאיבוד נוזל קירור למנוע וכתוצאה מכך להתחממות המנוע.  בנוסף יש לבדוק את צינורות המים ויתר מכלולי מערכת קירור המנוע.
 
מערכת חשמל ואלקטרוניקה:
המצבר והאלטרנטור -  עקב הקור נגרמת התנגדות חשמלית גבוהה במצבר ולכן קשה לו  "להתאושש"  כדי להפעיל את מערכות החשמל וכן טעינתו קשה יותר. סבירות גבוהה מאוד שיוחלפו מצברים תחילה באופן יזום ואח"כ בבדיקת טעינה.
במידה והרכב לא מניע, לא מומלץ להניע עם כבלים מרכב אחר או  ב"בוסטר",  אלא להחליף מצבר.
 
מערכת הצתה- בידוד סלילי ההצתה וחוטי ההצתה במידה וקיימים, מצתים עלולים להיסדק ויגרם זיוף בעבודת המנוע ואף רכב עלול להיתקע בדרך ולא להניע.  (דברים אלה מיוחסים לרכבים פרטיים ומסחריים קלים בעלי מנועי בנזין ודיזל. במנועי דיזל, מערכת ההצתה אינה קיימת).
 


צמיגים:
חומר הצמיג עשוי מתרכובת חומרים שהקור פוגע בחיבור הכימי ביניהם. הצמיגים שמגיעים לארצנו אינם מיועדים לנסיעה בשלג ומזג אויר קיצוני .ניתן לראות שחיקה מוגברת בסוליית הצמיג וסדקים בדופן הצמיג. רכב שנסע באזורים מושלגים, ונהגו הרגיש שהצמיגים מחליקים- חובה להחליפם בצמיגים איכותיים.
 
צירי דלתות ומנעולים:
יש לשמן ולגרז את צירי הדלתות והמנעולים כדי למנוע שבר מפתחות ונזקים נוספים.  מומלץ ביותר להחליף את מסנן שמן המנוע עקב חמצון שמן המנוע.
 
מרכב תחתון:
במידה ונסעתם בכבישים בהם פוזר מלח, יש לבדוק מרכב תחתון לאחר מספר ימים. חשוב לנקות את תחתית הרכב מאחור  לווידוא כי צינור המפלט אינו סתום לפני הנעה.
 
שמשות הרכב:
  1. נקו היטב את שמשת הרכב טרם הפעלת המגבים. ניתן להיעזר במים פושרים (לא רותחים). שימוש במגב על חלון מכוסה שלג עלול לשרוף את נתך מנוע המגבים ולהשבית אותם ו/או לעקם את זרוע המגב.
  2. ניקוי כלל שמשות הרכב ומראות הרכב טרם יציאה לדרך. לבדוק כי קיים נוזל במיכל נוזל השמשות.
 


תחילת נסיעה והמשכה:
  1. וודאו כי מסלול הרכב ממקום החנייה מפולס משלג, רק לאחר מכן צאו עם הרכב והתחברו לכביש.
  2. במצב של קרח או קרה על הכביש, יש להתחיל לנוע עם הילוך שני בכדי להימנע מהחלקה.
  3. לאחר הנעה יש להשתמש בחימום הפנימי יחד עם הפעלת מזגן לניקוי אדים מהיר מחלל תא הנוסעים.
  4. לכל אורך הנסיעה, הקפידו על נסיעה איטית ובהילוך נמוך.
 
 
העיקר לנהוג בזהירות ובאחריות!
 
נסיעה בטוחה.




 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים