סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 








        
 
ביטול תקנה 9 א' - האיש אחד יחטא ועל כל העדה תקצוף ?
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 10) >> ביטול תקנה 9 א' - האיש אחד יחטא ועל כל העדה תקצוף ?
3-7-13

מר עוזי יצחקי היקר,

אני קצין בטיחות בחברת תובלה כבדה מבקש להסב תשומת לבך למשמעות ביטול התקנה 9 א' עבורינו קציני הבטיחות.

הבנתי שכל הרישיונות / המסמכים צריכים להיות מקוריים ולא מצולמים עם חותמת נאמן למקור.

מר יצחקי, אני בטוח שיודע אתה מה המשמעות לביטול התקנה אולם מבקש אני לחדד את המשמעות של ביטול התקנה.

לנו במשאיות הכבדות ( תומך/ נתמך ) יש הרבה מסמכים כגון :

1, רישיון רכב

2, ביטוח

3, כיול טכוגרף

4, נספח משקלים לרכב כבד מיצרן הרכב ( נבדק בביקורת דרכים )

5, רישיון מוביל

6, ביקורת חורף

7, הייתר רעלים ברכב המוביל חומ"ס

8, אישור מהנדס לרמפית דלת אחורית אחת ל-14 חודש

9, אישור מהנדס למנוף אחת ל-14 חודש

10, אישור מהנדס למענבים שקלים חצי שנתי

11, הייתר לנסיעה - פטור מגלגל חלופי

12, בחלק מהכלים מחייבים צילום כיול יחידת קירור וסופקו

אולי באוטובוסים יש מסמכים אחרים שאני לא יודע שקיימים ( אני עובד בתחום חומ"ס, קירור, גנראטורים, מכולות וכן משאיות ונתמכים כבדים ).

בכלי רכב עם יחידות קירור ומובילי חומ"ס, ישנם מסמכים נוספים ,ציוד ואמצעים המחייבים בדיקה וביקורת של קצין הבטיחות, עבודה מורכבת

תיק המסמכים ברכב כבד הוא ספר ולא מסמך אחד או שניים.

כלי הרכב מחליפים הרבה ידיים - הנהגים מתחלפים הרבה ( 12 שעות), נתמכים ממתינים בחניונים  או בנמלים, או לזמן פריקה ממושך כגון: "איזוטנקים" בטבע וכו'. השארת מסמכים מקוריים בנתמכים במקומות החנייה הינה פוטנציאל  לגניבתם.

קרו מקרים רבים בהם רכב לא יוצא מרמת חובב ללא בדיקת מסמכים ( קרו מקרים בהם הוחלפו מסמכים בין נהגים , נשארו מסמכים בתומך ולא בנתמך וכו').   

לאור הנ"ל אבקש אישית לא לבטל את התקנה.

כמו כן, ידוע שהניירת והטפסים לא מונעים תאונות.

אני ממליץ  להחזיר את ה"יומן נהג", בכדי שמנהלי חברות לא יחליפו נהגים אחרי 12 שעות בין המשאיות וכך מבלבלים את השוטר שלא ידע לעולם, כמה שעות עבד הנהג (ושלא יאמרו שהנהג לא יודע לכתוב ).

כמו כן אני ממליץ לתת הדרכות טובות יותר, או תירגול בסימולטורים לנהיגת רכב כבד, כלומר, לטפל ב"גורם האנושי ".

לבדוק שבכל משאית יהיה מכשיר כמו "איווקס", מכשיר המצפצף בסטיייה מנתיב, מכשיר המראה עייפות וכו'.

לחייב בכל משאית ספיריט מכשיר קבוע בנוסף למירס האישי ( כידוע הטלפון הנייד מקור אם כל חטאת, כשהנהג מדבר הראש שלו לא בנהיגה ).

לתת לנהג לנהוג, להיות מרוכז בנהיגה ולא במסמכים ולא בניירות, כיוון שאין סוף לניירת שעל הנהג למלא , לאסוף ( בעיקר לנהגי מכולות בנמלים ).

מר יצחקי, התחום שלנו הוא ערך עליון , יש לנו אהבה למקצוע וגאווה לתחום ( בבקשה, לא להקשות ללא תכלית ומי שלא בסדר לקרוא לו להסברים ).

סליחה ותודה,

ארנון לוי

קצין הבטיחות - חברת כהן שאול ובניו בע"מ

כפר סבא

מיזכר של משטרת ישראל בעניין אכיפת תקנה 9 א - לעיון במיזכר, לחץ כאן
 





 

 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים