סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019. 5% יותר בהשוואה לשנת 2018  |  היכנסו גם לדף הפייסבוק של האיגוד  |  


             
_________
 









  

        
 
איגוד לשכות המסחר, המייצג מס' משרדים למתן שירותי בטיחות, מבקש לאשר הקלה- שמשמעותה - פיקוח ללא דרגת הרישיון הנדרש.
דף הבית >> ארכיוני האתר (המשך) >> ארכיון (המשך 21) >> איגוד לשכות המסחר, המייצג מס' משרדים למתן שירותי בטיחות, מבקש לאשר הקלה- שמשמעותה - פיקוח ללא דרגת הרישיון הנדרש.
17-6-19
 
 

חברי  איגוד קציני בטיחות נכבדים,
 
אבקש לדווח ולעדכן אתכם אודות הפגישה החשובה שהתקיימה אתמול ( יום א' 16/6/2019) במשרד התחבורה בירושלים, בנוכחות מנהל אגף הרישוי מר אפי רוזן, מנהל תחום קציני בטיחות- מר אברהם ישעיהו , יו"ר האיגוד שמעון סודאי, מזכיר האיגוד -אייל הדר ועודד שאולוף -חבר הנהלה.
נושא הפגישה: "בחינת הקלה בהחזקת רישיון נהיגה מסוג E - בשל חוסר בקציני בטיחות בעלי רישיון E במשק ההובלה"

נציגי האיגוד הוזמנו לפגישה האמורה, נוכח פניה שנשלחה למשרד התחבורה על ידי עומר סלע מנהל תחום ענפי באיגוד לשכות המסחר ואורי חדד בעל משרד עצמאי לשירותי בטיחות, רמת בטיחות בע"מ.

 להלן הודעת עומר סלע כפי שנשלחה למשרד התחבורה :
" אפי שלום רב,
ע"פ תקנה 580 (א) בעל מפעל יעסיק במפעלו קצין בטיחות שיש לו רישיון נהיגה לסוגי הרכב המופעלים במפעלו.
 ע"פ המידע שנמסר לנו, מעל ל-5 שנים קיים מחסור ממשי של קציני בטיחות בעלי רישיון נהיגה E . הדבר גרם להעלאת דרישות השכר באופן משמעותי וכן לתופעה של חברות המחויבות בהפעלת קציני בטיחות בתעבורה אשר לא משיגות קציני בטיחות כנדרש, ולא יכולות לקיים את החוק.
כיום מנהל גף קציני בטיחות נעזר בתקנה 190 (א) המאפשרת לפקח על אוטובוס ורכב ציבורי ללא רישיון נהיגה מתאים.
לדעת יו"ר חטיבת קציני בטיחות בתעבורה, ניתן להוסיף לתקנה זו אפשרות לאשר לקצין בטיחות לפקח בלבד ללא רישיון E גם על כלי רכב המחויבים ברשיון נהיגה מסוג זה.
 ככל הידוע לנו , דרך זו לפתרון הבעיה מקובלת גם על מנהל אגף קציני בטיחות מר ישעיהו אברהם.
נבקש לזמן פגישה בהקדם לדון בסוגיה ובמידת האפשר לקדם את שינוי התקנה.
 בברכה,
עומר סלע - מנהל תחום ענפי
03-5631110:טל
03-5631096:פקס
omers@chamber.org.il  "
____________________________________________________
 
במפגש הוצגה על ידי נציגי לשכות המסחר תופעת המחסור בקציני בטיחות עם רישיון נהיגה מדרגה E, והפתרון ה"הולם" מבחינתם לפתרון הבעיה.
איגוד קציני הבטיחות רואה קודם לכל את הבטיחות כערך עליון וראשון בחשיבותו ועל כן התנגדותו ל"הצעת התיקון" המסוכנת של מר סלע הייתה נחרצת וחד משמעית .
 
לשיטת האיגוד,  לא יעלה על הדעת שקצין הבטיחות המבצע תפקיד חיוני וחשוב כ"כ, בעל השלכות משמעותיות על הציבור הרחב ועל כל משתמשי הדרך, יקבל הקלה מסוכנת  מעין זו אשר עלולה לגרום נזק כה רב במקום תועלת.  

במילים אחרות, לא ייתכן כי קצין הבטיחות האמור לפקח על כלים כה מסוכנים (סמיטריילרים ופול טריילרים) לא יהיה חייב להיות בקיא בהם ובהפעלתם ולמעשה יהיה חסר את הרישיון המתאים.
איגוד קציני בטיחות לא ייתן יד  לזילות המקצוע,  להחלשת תפקידו ומעמדו של קצין הבטיחות תוך הפיכתו  "לחותמת גומי", שהשלכותיה עלולות להיות הרסניות.
 
לשמחתנו , עמדת האיגוד וטיעוניה הרבים כפי שבאו לידי ביטוי , עוד קודם למפגש, בנייר עמדה מפורט, נפלה על אוזניים קשובות ונציגי משרד התחבורה – בהם מר אפי רוזן ומר ישעיהו אברהם, צידדו ותמכו  בה.

לעיון בעמדת האיגוד כפי שבאה לידי ביטוי בנייר עמדה שנשלח לאפי רוזן במשרד התחבורה : לחץ כאן

להלן תגובתו הראשונית של מר אפי רוזן למכתב האיגוד, טרם המפגש, באמצעות הדוא"ל :  
"שלומות.
קיבלתי את המסמך וקראתיו בעיון.
אני בהחלט חש הזדהות עם מרבית הכתוב ומתחייב שלא לשחוק בנושא הבטיחות בתעבורה, כל שכח כאשר מדובר על הכלים המסוכנים כל כך.
תודה על ההתייחסות הרצינית והראויה.
סופשבוע נעים.
אפי רוזן"
 
במקביל לזאת, גם ארגון נהגי האוטובוסים הביע את תמיכתו בעמדת האיגוד.
   **  לעיון בעמדת ארגון נהגי האוטובסים - לחץ כאן 

במסגרת הדיון :
  • הועלתה הצעה מצד מנהל אגף הרישוי – מר אפי רוזן - לייצר מסלול מקוצר וייחודי לקציני בטיחות שירצו לשדרג את רישיון הנהיגה לדרגות  E   ו- D Iיתכן  אף שיתקבל סבסוד מסוים.
בשלב זה יש להמתין עד לקבלת הודעה פורמלית ממשרד התחבורה,  כפי שסוכם עם מנהל אגף הרישוי .
  • הוצפה על ידי פעם נוספת בעיית חוסר האפקטיביות של נוהל 14 בעניין המידע התעבורתי, אשר במתכונתה הקיימת מכבידה על תפקידנו ואינה מביאה את התועלת הרצויה.
           גם במקרה זה דבריי הובנו והתקבלו ע"י נציגי המשרד.  
 
החוק הפועל כיום כפיילוט (למשך שנה) חייב להשתנות – דבר שאנו צופים שיקרה לאחר כינון הכנסת החדשה.  
  • בנושא תכנית הלימודים, האיגוד העביר את התכנים הרצויים מבחינתו באמצעות ועדת ההסמכה (בה חברים גם נציגי הנהלת האיגוד -אייל הדר וגולני שאלתיאל ) . מדובר בתכנים חשובים, בפרט אלו הקשורים בנושא הרכב הכבד, אשר הובטח כי יילקחו בחשבון במסגרת גיבושה.  התכנית החדשה תפורסם במהלך החודשים הקרובים ותצא לפועל, תחילה, במסגרת "פיילוט".  
  • אבקש להודות מקרב לב למזכיר האיגוד- אייל הדר שריכז את ניר העמדה, לעודד שאלוף וארנון לוי חברי ההנהלה -על הניסיון המקצועי הרב שהביאו עמם בהצגת עמדתנו
ולמנהלת המשרד - צביה שולמן על ריכוז החומרים, ניסוחם והעלאתם על הכתב לכדי נייר עמדה מקצועי.   
 
   בברכה,
  הנהלת איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה
  שמעון סודאי – יו"ר
 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
 

   


  


 

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים