סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
"אין לי ספק שאנו בדרך הנכונה והשנה הבאה תהיה השנה בה נסיים את הסאגה המתמשכת של תהליך החקיקה"
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 7) >> "אין לי ספק שאנו בדרך הנכונה והשנה הבאה תהיה השנה בה נסיים את הסאגה המתמשכת של תהליך החקיקה"
19-12-12
 אתמול (18/12/12) בנוכחות קהל של קציני בטיחות שמילא מפה לפה את אולם הכנסים בשפיים, התקיים יום העיון האחרון לשנת 2012 של איגוד קציני הבטיחות. יום העיון עסק בנושאים חשובים הנוגעים לעבודתו השוטפת של קצין הבטיחות וכן בתוכניות לעתיד של האיגוד.

את הכנס פתח שמעון סודאי יו"ר איגוד קציני הבטיחות. את דבריו  ייחד סודאי למספר נושאים:
 
בראשית דבריו התייחס סודאי  למטרות והיעדים לשנה הבאה.
 "חלפו רק שמונה חודשים מאז שנבחרה הנהלה חדשה לאיגוד. ניצבים בפנינו אתגרים רבים אשר עיקרם הם הרפורמה בנושא זכויות קציני הבטיחות" אמר סודאי.
"לאור הניסיון, הדיונים והמפגשים שהתקיימו בעניין זה, מצאנו לנכון לשנות אסטרטגיה. בכדי להצליח באופן מעשי ולא רק תאורטי ברפורמה של קציני הבטיחות ובתוך כך גם חלוקת האחריות בין קצין הבטיחות והמעסיק  ועניין הכפיפות של קציני הבטיחות, יש צורך  לעמוד על המשמר בועדות הכנסת ולהשגיח כי תהליך החקיקה מתבצע תוך שמירה על האינטרסים שלנו.  על מנת לעבור משוכה זו, בחרנו למנות יועץ משפטי נוסף  עו"ד רונאל פישר אשר יש לו את הידע הכלים הדרושים לקדם נושאים מהותים  אלו.   אין לי ספק שאנו בדרך הנכונה והשנה הבאה תהיה השנה בה נסיים את הסאגה המתמשכת של תהליך החקיקה".
 
בהמשך דבריו פנה סודאי לחברי האיגוד ואמר: "חברי איגוד  יקרים, אני מבקש לציין כי איחוד כוחותינו וצרוף חברים חדשים הוא דבר חשוב ביותר. ככל שיהיו יותר חברים באיגוד כך כוחנו והיכולת שלנו להשפיע יגדלו. תמיכתכם חשובה לאין ערוך ,ולכן אני פונה שוב לכל קציני הבטיחות באיגוד - השפיעו על חברים היושבים על הגדר וצרפו אותם לבית שלנו ,לבית של איגוד קציני הבטיחות.  איגוד קציני הבטיחות הינו הגוף היציג והרשמי הגדול בישראל. זה לטובת כולנו". סיכם דבריו בנושא זה סודאי.
 
בנושא הסיוע לחברי האיגוד אמר סודאי: "כידוע לכם, אנו חברי ההנהלה מחוברים לשטח ועוקבים  אחר רחשי ליבם ומצוקותיהם של חברי האיגוד ונכונים לעמוד לעזרתם. יש כאן בקהל מספר לא מבוטל של חברים שיכולים להעיד כי פנו לאיגוד, עם באמצעות האתר ועם באופן אישי וקיבלו עצה וסיוע אישי ובמקרי הצורך, ליווי ותמיכה" .
 
עוד הוסיף סודאי בעניין זה: "אני מכיר את העבודה בשטח, את תפקידכם האחראי סביב השעון ,לצד תנאי עבודה קשים ודרישות לא פשוטות מצד המעסיקים. לא כולם זוכים לתנאיי עבודה נאותים  ושכר הולם וגם לצורך זה קיים האיגוד ופועל להגנה על זכויותיכם. בהזדמנות זו אני מבקש להודות לכל אחד מכם על עבודתכם המאומצת לעמוד במשימות המחייבות של התפקיד"  .
 
כאן המקום להזכיר - איגוד קציני בטיחות בתעבורה הינו עמותה רשומה, המספקת שירותים לכלל קציני הבטיחות המוסמכים בארץ המונים כ- 3,500 איש המועסקים בפועל כ-2,000 חברות וארגונים בכל רחבי הארץ המפעלים ביחד מעל 300,000 כלי רכב. תרומתינו המקצועית לצמצום ומניעת תאונות ,לצד חינוך ותפעול נכון של צי הרכב הכולל  פיקוח על הגורם האנושי ,והטכני הם המפתח להצלחתינו
האיגוד פועל החל משנת 1965 במטרה לחזק את מעמדם של קציני הבטיחות המהווים גורם משמעותי וחיוני במאבק הארצי בתאונות הדרכים  ,ובנוסף לדאוג לייצג את החברים בועדות הכנסת ,לדאוג לאינטרסים המקצועיים של חברי האיגוד ,בהתאם למטרות בתקנון העמותה .
 
בהתייחסו לנושא הירידה המבורכת של תאונות הדרכים אמר סודאי: "אנו ניצבים לקראת סיום השנה האזרחית. השנה אנו עדים לירידה משמעותית במספר ההרוגים בתאונות דרכים – כאן המקום להלל ולשבח את כל העוסקים במלאכה חשובה זאת.  
 
נכון לתחילת השבוע מספר ההרוגים המצטבר מתחילת השנה הגיע ל-276 לעומת 366 בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה משמעותית של 25%.

המאבק בתאונות הדרכים נותן תוצאות. החל משנת 2009 אנו רואים מגמה של ירידה בתאונות הדרכים ויש לכך סיבות מגוונות שלחלקם  גם אנו קציני הבטיחות שותפים.
 
הסיבות המרכזיות לתאונות לא השתנו - אי שמירת מרחק ,סטייה מנתיב, מהירות מופרזת ,נהיגה בהיסח הדעת.
 
מה תרם לירידה במספר תאונות הדרכים ?
  1. פעילות הסברה של מ.התחבורה והרשות הלאומית למניעת ת.ד, משטרה, אכיפה, מצלמות, חינוך והסברה של אור ירוק וכן רבותי, גם פיקוח שלנו, קציני הבטיחות בחברות ומפעלים, פיקוח על ציי רכב והאנשים הנוהגים  בהם. במסגרת תפקידינו אנחנו אחרים על מאות אלפי כלי רכב ומאות אלפי נהגים ואין כלל ספק כי עבודתינו תורמת להפחת תאונות הדרכים.
  2. בשנת 2009 אם איני טועה חלה החובה לחגירת חגורות בטיחות גם במושב האחורי, דבר שגרם גם הוא להפחתה  משמעותית במספר ההרוגים .
  3.  הגורם הטכני טכנולוגי - לדעתי גם לו יש חלק נכבד בהפחתת מספר ההרוגים והפצועים. הוא הגורם שממעטים להזכיר , אבל חשוב שנדע שמערכות בטיחות חכמות אלה תרמו תרומה אדירה בהפחתת מספר ההרוגים.
  4. האם די בכך שיש מערכות חכמות ברכב ? ע"פ תקנה -25 לתקנות התעבורה –לא ינהג בעל רישיון נהיגה ברכב אם הוא לא בקיא בהפעלתו . האם נהגי ישראל בקיאים בהפעלת הרכב ? לצערי לא. לא נעשה די בנושא זה ויש כאן פספוס גדול.   אם נתמקד גם בכך, מובטחת עוד ירידה במספר התאונות ,דברים אלה נמסרים על ידי איגוד מקצועי המאגד בתוכו המון יידע וניסיון מוכח בצמצום ת.ד .
 
"האיגוד מכשיר ומעשיר את חבריו בחידושים אלה בעזרתם של יבואני הרכב וכאן המקום להודות לאותם יבואנים שלקחו חלק בנושא . איגוד קציני הבטיחות יקיים עוד השתלמויות בעזרת יבואני הרכב לחברי האיגוד בכדי שיכירו מקרוב את החידושים ,ע"מ להעביר יידע זה למחזיקי הרכב ובני משפחותיהם"
 
בהמשך דבריו התייחס סודאי לתופעה המדאיגה של החזרת "רכב צמוד" ע"י עובדים וההשפעה של תופעה זו על המצב הבטיחותי בכבישים.  בעניין זה אמר סודאי את הדברים הבאים:
"המצב הכלכלי לצד נטל המסים על מחזקי הרכב הצמוד ישפיע לרעה על ההצלחות בהפחתת ההרוגים .
(בהמשך היום נקבל סקירה מקיפה בנוגע למיסוי על כל רכב שרבים מאיתנו לא מייחסים לו חשיבות רבה וזאת טעות גדולה ) .
כבר היום ניתן להצביע על ירידה בהיקף מספר המכוניות המוחזקות בציי רכב ,עקב החזרת רכבים ע"י העובדים ומעבר לרכב פרטי מיושן ופחות בטוח ,ואף מזהם יותר. המעבר לרכבים  פרטים מדגמים ישנים יותר, יביא לגידול במספר התאונות כיוון שרכבים ישנים אינם מצויידים במערכות בטיחות חכמות והמערכות המכניות ישנות יותר. חשוב גם להזכיר שלא רק הרכב יצא ממעגל הפיקוח של קצין הבטיחות אלא גם מחזיק הרכב וכך ההפסד הוא כפול.
אנו חייבים לטפל בתופעה מדאיגה זו – אני קורא לכל קצין בטיחות ,להתייחס לתפקידו כעסק שהוא מנהל על כל המשתמע מכך !
לזכור שאת השרות שלכם ,מקבלים לקוחות שהם מחזיקי הרכב. כל לקוח שעוזב ומחזיר את הרכב ,זה הפסד לעסק שלכם !
עליכם לשבת ולשכנע את העובדים שלא משתלם להחזיר את הרכב  ובעיקר את אלה אשר מקבלים רכב ומשלמים שווי שימוש בלבד . לרכב מעביד ישנם יתרונות רבים  על פני כלי רכב פרטים ואני מוכן לעשות עם כל אחד מכם  סימולציה  ולהוכיח שהדבר לא משתלם. חייבים לעצור את הסחף לטפל בתופעה זו.
 
יחד עם זאת חשוב שנדע  שניתן למקסם את סוג הרכב.  במידה ונעשה חישוב כלכלי לאותם מחזיקי רכב באפיון הצורך לרכב, למשל - להציע להם רכב קטן יותר, חסכוני יותר במיסים ובצריכת דלק ובטוח יותר. בנוסף, חוקי המס החדשים מאפשרים ניקוד לצורך זיכוי מס ולכן  יש  לנצל את ההטבות בחוק המאפשרות תשלום מס מופחת כמו: לפחות 6 כריות אוויר, מערכת למניעת סטייה מנתיב ושמירת מרחק, איבזור בטיחותי – יעניק  8 נקודת בהפחתת המס בתנאי שהותקן בחצר היבואן והדבר נרשם ברישיון הרכב ועוד".
 
בעניין הדרכות המיועדות להכרה של מערכות בטיחות מתקדמות אמר סודאי:: "ועדת ההדרכה בראשותי תקיים  עוד שני סבבי  הדרכה  להכרת מערכות בטיחות מתקדמות והפעם בתחום המשאיות. בעזרת חברת דאף תשתית –יערך כנס ב-15/1/2013 במתקן החברה ברמלה ,וכנס נוסף בחברת מאיר מכוניות בחודש 2/2013 במעמד זה גם נתנסה ברכב שיודע לעצור את עצמו ללא התערבות הנהג בעת מכשול .
במהלך חודש מרץ או אפריל מתוכנן אירוע מיוחד לקציני הבטיחות בחסות יבואן רכב . הודעה על כך תצא בקרוב לכל החברים.

בסיום דבריו ביקש סודאי מהחברים לעקוב אחרי עידכונים של פעילות ההנהלה באמצעות אתר האיגוד והוסיף עוד בעניין זה:
"כדרכנו בקודש, אנו ממשיכים בעדכונים השוטפים באמצעות אתר האינטרנט של האיגוד. הכנסו לאתר ועיקבו אחרי העידכונים. כאן המקום לבקש מכם יותר מעורבות בהבעת דעותיכם לכתבות וידיעות המתפרסמות באתר. בסיום של כל ידיעה וכתבה בעמוד הראשי, יש לשונית "תגובה" המיועדת לכם. השתמשו בה ותגיבו. דעותיכם חשובות וראוי שישמעו אותן".

 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים