סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
אנו נמצאים בשיאו של מאבק ציבורי לשינוי חקיקה. מאבק על עתיד המקצוע, מאבק על שימור ושיפור של הבטיחות
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 14) >> אנו נמצאים בשיאו של מאבק ציבורי לשינוי חקיקה. מאבק על עתיד המקצוע, מאבק על שימור ושיפור של הבטיחות
16-9-14
את הכנס הרבעוני השלישי במספר של 2014 המתקיים כבדרך קבע בשפיים, פתח שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות בתעבורה, באולם מלא מפה לפה בקציני בטיחות שהגיעו לשמוע הרצאות במבחר נושאים הקשורים לעבודתם והתנהלותם המקצועית.

ברכות
 לאחר דברי ברכה חמים למשתתפי הכנס בכלל ובמיוחד לחברי האיגוד העוסקים בעבודת קודש של שמירה על חיי אדם, ייחד סודאי את דבריו לנושאים בוערים העומדים על סדר היום של האיגוד.







מאבק לשינוי החקיקה בעניין העתיד המיקצועי
"כידוע לכולכם" פתח סודאי ואמר: "אנו נמצאים בשיאו של מאבק ציבורי לשינוי חקיקה. מאבק על עתיד המקצוע, מאבק על שימור ושיפור של הבטיחות, מאבק על איך ייראה עתידו המקצועי של כל אחד ואחד מאיתנו."
"כולכם בודאי מודעים למצב" הוסיף סודאי: "חשוב שנעמיד את הדברים על דיוקם. כבר מזה זמן רב הבנו כי מבחינת פקידי משרד התחבורה - השינוי בתקנות התעבורה הוא בסך הכל שעת כושר למתן תשלומים פוליטיים, לסידור מקורבים. ככל שהזמן עובר, עצוב עוד יותר לראות שהדברים נעשים בגלוי וללא בושה. "כבר ברור לכולם" מתרעם סודאי ומוסיף:  "פקיד בכיר במשרד התחבורה החליט ממניעים לא ברורים המחייבים בדיקה עמוקה שהגיע הזמן להפוך אותנו לעובדי קבלן. בכדי להעביר זאת בכנסת, אנו עדים לטענות מבישות ומביכות שבאות ממשרד התחבורה כאילו אין קשר בין צורת העסקה לרמת הבטיחות. כנראה שבמשרד חושבים שכולנו מטומטמים" מוחה סודאי.
"אותם פקידים שמקדמים ומשתפים פעולה עם האיוולת הזאת צריכים לדעת – מעשיהם מתועדים. הקומבינה נחשפה במלוא עליבותה", מזהיר סודאי.
ועוד בעניין זה מוסיף סודאי, "יש פקידים במשרד התחבורה אשר מבצעים ביודעין מהלכים שלא הם החליטו עליהם. הם צריכים להבין כי ביום שהמהלכים הללו ייבדקו, הם יצטרכו לעמוד מאחורי קבלת ההחלטות של עצמם ולא יוכלו להסתתר מאחורי סינר של אחרים. כשתאונה טראגית אחת תפנה את אור הזרקורים למה שמתנהל כאן בחודשים האחרונים, לא יהיה לאותם אנשים מקום מסתור" מזהיר סודאי.
"אם הקומבינה הזו תעבור – המקצוע שלנו בפן האמיתי שלו, כפי שבאמת הוא צריך להיות, פשוט ייעלם, מתריע סודאי ומוסיף: "כל מקבלי ההחלטות – הרגולטור, בעלי הממון וקובעי המדיניות בשוק התחבורה, כולם יבינו שמדובר במקצוע שרוקן מתוכנו, שכל מטרתו להוציא כספים מבעלי מפעלים וציי רכב. המקצוע – יהפוך ללא רלוונטי, ויהיה מקצוע שאינו תורם דבר להגברת הבטיחות".
סודאי מסכם דבריו בעניין זה באומרו: "איגוד קציני הבטיחות עומד איתן אל מול מצעד האיוולת הזה. שותפים לדעתנו ולדרך גם כל ארגוני התחבורה החשובים בישראל, ביניהם גם עמותות ציבוריות למאבק בתאונות הדרכים כמו: 'אור ירוק' בראשות מר שמואל אבואב",  סודאי מבקש להדגיש - "המאבק הזה הוא לא רק של הנהלת האיגוד –הוא מאבקם של כל קציני הבטיחות באשר הם".

על כל חברי האיגוד ליטול חלק במאמץ במאבק על עתידם המיקצועי
בפנייתו לחברי האיגוד, מבקש סודאי: "חברים, עליכם מוטלת החובה לקחת חלק במאמץ ולא לשבת מנגד כאשר עתידכם עומד בפני הכרעה. כל אחד ואחד מכם צריך לשאול את עצמו – כיצד הוא יכול לתרום למאבק על עתידו המקצועי והתעסוקתי. מי שעדיין לא הבין –מדובר ביציבות התעסוקתית שלכם ובעתיד הבטיחות בדרכים שנבנה בעמל רב על ידי כל אחד מכם", מסכם בהתרגשות סודאי את פניתו לחברים.

להיות חברים באיגוד ולשלם דמי חבר 
"איגוד קציני הבטיחות מונה כ- 800 חברים משלמי מסים, דבר המצביע על האמון הרב שיש לחברים באיגוד" אומר סודאי, אך מביע צערו על כך שיש עדיין חברים שבוחרים רק להגיע  לכנסים, מבלי להיות חברים בו.  סודאי קורא לכל קציני הבטיחות להיות חברים באיגוד ובכך להגדיל את כח השפעתו של האיגוד ומבקש לא לשכוח את תשלום דמי החבר שבעזרתו ממומנות כל פעולות האיגוד למען החברים בו, החל מהמאבק על מעמדו של קצין הבטיחות, אופן העסקתו וכלה בהטבות שונות לרווחת החברים. כמו כן מבקש סודאי  להדגיש כי בשנה הבאה מתקיימות בחירות להנהלת האיגוד והזכות לבחור ולהיבחר ניתנת רק לחברים ששילמו את דמי החבר שלהם בשנתיים האחרונות.
 
יצוג נאמן, מסור ואחראי של קציני הבטיחות ע"י הנהלת האיגוד 
ביום א' הקרוב תתכנס ועדת הכלכלה לדיון מכריע שיקבע את אופן ההעסקה והיקפיי המשרה של קציני הבטיחות.
בעניין זה מבקש סודאי לאמר: "אני יכול למסור לכם בביטחון מלא שאנו פועלים עבורכם ועושים ככל הניתן ולמעלה מזה בלייצג אתכם נאמנה. אנו הופכים כל אבן ולא חוסכים מאמץ לחשוף את האמת  ולהביא להכרעה נכונה בעניינינו" סודאי אומר בנחישות – "לא נרפה.. גם אם חלילה יוחלט אחרת, עדיין עומדות בפנינו דרכים רבות ולגיטימיות להמשיך במאבק כמו: פנייה למשרד מבקר המדינה, פניה לבג"ץ וכו'".  "גם אופציה של הקמת חברה כלכלית למתן שירותי בטיחות שתתן שירותים ברמה אחרת  עומדת  על הפרק" מוסיף סודאי,  "כל עוד הנכם כאן לצידנו ובעדנו -  נוכל להמשיך במאבקנו הצודק!" מסכם סודאי דבריו בעניין זה.
 
לאחר דבריו בנושאים הבוערים, עבר סודאי לדבר על מספר נושאים  בענייני דיומא.

השתתפות החברים באתר האינטרנט ובדף הפייסבוק של האיגוד
בפתח דבריו בחלק זה של נאומו, קורא שוב סודאי לכל החברים, להגביר את ההשתתפות באתר ובדף הפייסבוק של האיגוד.  סודאי מבקש מהגולשים להגיב לכתבות המתפרסמות באתר האיגוד. את תגובות החברים המתפרסמות באתר ובדף הפייבוק, קוראים אלפי אנשים בהם פקידים בכירים במשרד התחבורה ובמוסדות וארגונים ממלכתיים אחרים וחשוב ביותר כי דעת החברים תישמע. "כך תוכלו להביע את דעתכם, וכך תתרמו ותשפיעו  על תוצאות המאבק - שהוא כאמור כולו בשבילכם". מסכם דבריו סודאי בעניין זה.

 כדאיות המשך הפעלת נוהל 6 
הוקמה ועדה במשרד התחבורה על ידי המדען הראשי –לבחון את כדאיות המשך קיום נוהל שש ובמקביל הוקם צוות משותף עם ארגון פעולה ואיגוד קציני בטיחות שבוחן אף הוא את הנושא. "קיימתי שיחות עם יחידת המחקר של הכנסת והעלתי את ההיבטים שיש לבחון בעניין זה", אומר סודאי ומוסיף: "הוקם צוות בפורום פעולה המאגד את גופי התחבורה בישראל,שיפעל יחד עמנו להציג את עמדתנו המקצועית".
כמו כן, בימים הקרובים יועבר סקר בין חברי האיגוד, בעניין נוהל 6, בו החברים יתבקשו להביע את עמדתם בעד או נגד – כולל המלצות לשיפור . "אני מצפה להיענות ערה בקרב החברים בהתייחסות לסקר", אומר סודאי.
 
קביעת היקף משרה של קצין בטיחות 
סודאי מתרעם על השימוש  בצמד המילים "קצין רכב".  "אני פונה לכל אחד מכם :העירו ותקנו, זה אינו שימוש נכון, אנחנו לא קציני רכב אלא קציני בטיחות בתעבורה. אל תתנו לאף אחד לכנות אתכם קציני רכב !! קצין רכב זה מושג צבאי או או מושג המתייחס רק לרכב. תפקידינו כולל גם טיפול בגורם האנושי והוא מהווה חלק חשוב ועיקרי בתפקידינו ולכן אנו קציני בטיחות. אנחנו עוסקים ברכב כמו גם בגורם האנושי ולכן לא יתכן שבתקנות החדשות ייקבעו היקפיי משרה רק על פי מספר כלי הרכב. יש לקחת בחשבון את מספר הנהגים, מספר הסניפים, אופן פעילות החברה ועוד" קובע נחרצות סודאי.
לצורך כך נעשה סקר של חברה חיצונית שבחנה את הנושא עבור הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וחלק מהמסקנות ניתן לראות באתר האיגוד. אנו מקווים שהיקף המשרה שנקבע עד כה יקבל ביטוי ויחס שונה אצל מקבלי ההחלטות . 
 
חיפוש מישרות לקציני בטיחות 
"למחפשי העבודה שבניכם אבקש לתת מספר טיפים", אומר סודאי: "ראשית, עובדה שאין להתעלם ממנה :בעת הזו כמעט ואין משרות פנויות לקציני בטיחות ועל כל משרה יש תחרות בעיקר על השכר . אני מציע לכל אחד מכם שמחפש עבודה - אל תתפשרו על השכר והתנאים, בידקו את חוזי ההעסקה  שלכם על ידי עורכי דין. בנוסף, על מנת לקבל באופן שוטף הצעות לתפקיד, אני ממליץ לחפש באינטרנט ולהפעיל סוכן חכם שיודיע לכם על משרות בתחום תפקידכם. גם משרד האיגוד פועל בנושא זה עבור חברי איגוד בלבד" .
 
לסיום, חוזר סודאי ואומר: "לא נותר לנו, אלא לקוות שמקבלי ההחלטות ידעו לקבוע את ההחלטה הטובה ביותר עבור עם ישראל לשימור הבטיחות בדרכים".

בירכת שנה טובה ומבורכת
לקראת השנה העברית החדשה, מברך סודאי בשם ההנהלה ובשמו: "אנו מברכים אתכם חברים, חברות ואורחים נכבדים - בברכת שנה טובה ומוצלחת, שנת ביטחון שגשוג ועשייה".




 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים