סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  


             
_________
 










        
 
איך מצמצמים הסכנה להרדמות על ההגה ?
דף הבית >> בטיחות בתעבורה >> איך מצמצמים הסכנה להרדמות על ההגה ?
12-12-13

איך מצמצמים למינימום את הסכנה להירדמות על ההגה?
מתכננת או מתכנן נסיעה? במיוחד נסיעה למרחקים? הנה כמה דברים שצריך לעשות:
 
א. לישון מספיק שעות בלילה הקודם. לא ישנתם מספיק? שקלו בכל הרצינות לדחות את הנסיעה! עדיף להפסיד דקה בחיים מאשר את החיים בדקה.
 
ב. תכננו לנהוג בשעות היום. שעות הלילה ושעות אחר-הצהריים (14:00-16:00) הן, סטטיסטית, שעות מסוכנות לנהיגה. מרבית התאונות מתרחשות בשעות אלה.
 
ג. תכננו עצירות להתרעננות של כ-15-30 דקות במהלך הנסיעה. עדיף בכל שעה, אך לפחות כל שעתיים.
 
ד. השתדלו לא לנסוע לבד. שותפה או שותף ער לנסיעה הם גם שותפים לשיחה, ויכולים בהרבה מקרים לעזור ולמנוע הירדמות. אם היא או הוא יכולים גם לנהוג ברכב - עוד יותר טוב.


למדו לזהות את הסימנים
שאתם נרדמים על ההגה
הסימנים האלה לא תמיד ברורים לכל אחד, אז הנה רשימה שלהם. אם את או אתה מזהים את הסימנים האלה – הם סימן לנמנום וישנוניות ומחייבים פעולה!
• פיהוקים תכופים.
עלייה בתדירות המצמוצים של העיניים.
את או אתה לא זוכרים טוב את תוואי הדרך שעברתם בחמש עד עשר הדקות האחרונות.
הראש לא יציב ונוטה ליפול.
הקשב והריכוז לא במיטבם.
התגובות איטיות יותר.

 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים