סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  


             
_________
 






 








        
 
קצין הבטיחות בארגון הינו מרכז רווח ולא מרכז עלות כפי שבטעות יש הנוטים לחשוב
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 7) >> קצין הבטיחות בארגון הינו מרכז רווח ולא מרכז עלות כפי שבטעות יש הנוטים לחשוב
20-12-12
ביום העיון של האיגוד שהתקיים שלשום (18/12/12) בשפיים, נשא דברים ד"ר שיינין יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

בדבריו, התייחס ד"ר שיינין למעמדו ותפקידו של קצין הבטיחות ומציע תפיסה  מאד מעניינת באשר ל"שיווק" תפקידו של קצין הבטיחות.

ד"ר שיינין, כלכלן  מזה כ-40 שנה ומילא תפקידים בכירים במשק הישראלי. לדעתו, המעסיקים בוחנים את עיסקיהם (ובצדק) לפי העלויות והרווחים שלו. "המעביד מבין כסף ! זו השפה שהם מדברים בה" אומר ד"ר שיינין.  המעביד צריך להיות משוכנע כי כדאי לו להעסיק קצין בטיחות הואיל והוא חוסך לו כסף. קצין הבטיחות נתפס בטעות כמרכז עלות ולא מרכז רווח. צריך להראות למעביד כי גישה זו שגויה. הרי ברור שככל שהמכוניות בארגון יותר חדשות הן גם יותר בטוחות והבלאי שלהן יותר נמוך. המשמעות היא - עלותן קטנה יותר. הן פחות "רואות מוסך", מעורבותן בתאונות דרכים קטנה יותר ולכן נחסך כסף. בנוסף, פחות שעות עבודה מתבזבזות, נחסכת העדרות מהעבודה בשל פציעות ולכן, עולה מכך שקצין הבטיחות מוריד את העלויות והוא הופך למעשה למרכז רווח
ולא מרכז עלות.
ככלכלן ד"ר שיינין היה רוצה לפתח שיטה עבור קצין הבטיחות לפיה ניתן יהיה לחשב את החיסכון ולכמת את התרומה שלו לארגון והוא מציע לשתף פעולה בעניין זה עם הנהלת האיגוד.

בהתייחסו לתאונות הדרכים, אמר ד"ר שיינין כי שנת 2012 עומדת להסתיים עם פחות מ-300 הרוגים (לעומת 380 הרוגים בשנת 2011). "זהו הישג יוצא מן הכלל" אמר ד"ר שיינין. לדעתו, שני גורמים עיקריים לירידה בתאונות. תשתיות ומודעות. התשתיות היום הינן הרבה יותר טובות ובטיחותיות מאשר בשנים קודמות. בעניין המודעות - פעם לא דיברו על תאונות דרכים וההתייחסות אליהן הייתה שולית. היום, אמצעי התקשורת השונים עוסקים בהן ואין שבוע בו לא מתייחסים להיבטים שונים של התאונות. לתשתיות ולמודעות יש להוסיף את פעילות המישטרה ופעילויות של ארגונים שונים העוסקים בנושא זה ושיפור מתמיד במערכות הבטיחותיות ברכבים והתוצאה הינה ירידה בתאונות.
ד"ר שיינין מייחס חשיבות רבה לנושא ההסברה והחינוך בהקשר של מניעת תאונות דרכים. לדעתו, לטווח הארוך אלו הם הדברים שצריך להשקיע בהם. חשוב לחנך את הילדים כבר מגיל בית ספר. זה אמנם תהליך ארוך אך מכאן צריך להתחיל.

המדד האובייקטיבי ביותר למדידת הרוגים בתאונות דרכים הוא ההשוואה בין הנסועה (קילומטראז')  לבין מספר ההרוגים בנסועה נתונה.
בשנת 2004 היו בישראל  12.5 הרוגים לכל מיליארד ק"מ נסועה. השנה יהיו 6 הרוגים לכל מיליארד ק"מ נסועה, הישג מדהים וראוי לציון.
ד"ר שיינין שואף לכך שבשנת 2020 יהיו פחות מ-4 הרוגים לכל מיליארד ק"מ נסועה. ד"ר שיינין רוצה כי ישראל תהיה בין חמש המדינות המובילות בעולם במספר ההרוגים הנמוך לכל מיליארד ק"מ נסועה.

הבשורה הטובה היא כי יש הסכמה של הממשלה ללכת לכיוון זה על כל המשתמע מכך.

לרשות יש תוכניות עבודה עד שנת 2020 אך חסר כסף על מנת לבצע התוכניות. הממשלה רואה את החשיבות של פעילויות הרשות וד"ר שיינין אופטימי: "אם נהיה אפקטיבים, יימצא הכסף ונוכל להצליח".

מאיר אלרם מנהל אגף נהגים ואכיפה ברשות הציג סיכום של נתוני תאונות הדרכים לשנת 2012 (חודשים ינואר-נובמבר) ודיבר גם על נתונים כלל עולמיים.
בין היתר, ציין אלרם כי מידי שנה יש 1.2 (!) מליון הרוגים כתוצאה מתאונות דרכים בכל העולם וכ-50 (!) מליון פצועים. מספרים מדהימים, ללא כל ספק.

במצגת מפורטת שהעלה אלרם בכנס ניתן היה לראות גרפים עם נתונים חשובים, חיתוכים מגוונים וסטטיסטיקות מעניינות בנושא תאונות הדרכים.

לעיון במצגת "סיכום נתוני תאונות דרכים לשנת 2012" - לחץ כאן





 
 

 


 


 


 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים