סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 










        
 
אנו מוצאים עצמנו נאבקים במערכת שמונעת, כפי שאני מתרשם, מאינטרסים כלכליים במקום מאבק על העלאת רמת הבטיחות
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 13) >> אנו מוצאים עצמנו נאבקים במערכת שמונעת, כפי שאני מתרשם, מאינטרסים כלכליים במקום מאבק על העלאת רמת הבטיחות
18-6-14

     את יום העיון פתח שמעון סודאי, יו"ר האיגוד. בדברי תודה קצרים בהם הודה בחום לחברי האיגוד על העבודה המצויינת בתחום הבטיחות, לג'קי לוי מנהל גף קציני הבטיחות על האינטגריטי הבלתי מתפשר שהינו מגלה  ולחברות שנתנו חסותן ליום העיון.
דבריו העיקריים של סודאי עמדו  בסימן החשש של האיגוד מהתדרדרות ברמת הבטיחות בדרכים, נוכח נסיונות להחדיר עובדי קבלן שבהזדמנויות רבות, ע"י גורמים מקצועיים, הוכח כבר כי העסקתם תביא לירידה משמעותית בבטיחות ועליה במספר תאונות הדרכים.
 
"אנו מוצאים עצמנו נאבקים במערכת שמונעת, כפי שאני מתרשם, מאינטרסים כלכליים במקום מאבק על העלאת רמת הבטיחות" אומר סודאי. "אנו נמצאים בשיאו של מאבק  ציבורי לשינוי חקיקה העלול להביא לאסון בטיחותי" מוסיף סודאי. "שיהיה ברור – המאבק הוא על איך ייראה עתידו המקצועי של כל אחד מאיתנו כלומר, מה תהיה רמת הבטיחות. רמה גבוהה הנובעת מהעסקה ישירה של קציני בטיחות, או רמה נמוכה ע"י העסקת עובדי קבלן", מזהיר סודאי.
  
מזה למעלה מתריסר שנים לוקח האיגוד חלק פעיל בקידום חקיקה ורגולציה הנוגעת לתפקידו, מעמדו וסמכויותיו של קצין בטיחות בתעבורה. חיזוק מעמדו של קצין הבטיחות יביא להעלאה של רמת הבטיחות ,שכן יתאפשר לו לפעול במשנה תוקף לביצוע נהלי הבטיחות המחוייבים על פי חוק. כך גם בכל הנוגע לרפורמה האחרונה שיזם משרד התחבורה לשיפור מעמדו המשפטי של קצין הבטיחות במסגרת תקנות התעבורה. 

"כולכם ודאי מודעים למצב", אומר סודאי ומוסיף, "חשוב שנעמיד את הדברים על דיוקם. בכירים במשרד התחבורה  חברו עם איגוד לשכות המסחר ומספר בעלי משרדים לשירותי בטיחות, במסגרת חוק מוביל, מקדמים עמדה שמטרתה להוביל לשינוי חקיקה ביחס לצורת העסקתם של קציני הבטיחות." אומר סודאי.
"רבותיי" מוסיף סודאי, "רוצים להפוך אותנו קציני הבטיחות לעובדי קבלן – לפגוע בבטיחות, וכל זאת בשם חופש העיסוק. צעד כזה הינו מכת מוות למקצוע שלנו  . המטרה היא להשתלט על חברות ההסעה וההובלה באמצעות משרדים שישלחו קציני בטיחות "זולים" יותר - עובדי קבלן" וזאת על חשבון הבטיחות.

בדיקות ומחקרים רבים בהם גם של משרד התחבורה עצמו, מוכיחים כי קצין בטיחות המועסק ישירות, רמת הבטיחות בחברה בה הינו מועסק גבוההה לאין ערוך מחברה המעסיקה קבלן. לקצין הבטיחות המועסק ישירות יש זיקה למקום עבודתו, הוא מקדיש את מלוא זמנו לחברה בה הוא מועסק, הוא מעורה בנעשה בחברה, מכיר את הנפשות הפועלות בה  וכל כולו מוקדש לשמירה על הבטיחות במקום עבודתו. עובד קבלן מקדיש רק חלק קטן מזמנו לחברה, שכן עליו לטפל במקביל בחברות נוספות ולכן מן הסתם, אינו מכיר  מספיק טוב את "סביבת העבודה" ואינו יכול למלא את תפקידו ברמה נאותה ואיכות עבודתו נמוכה ובלתי מספקת.

"את המהלך של החדרת עובדי קבלן מובילים מספר משרדים שהאינטרסים הכלכליים האישיים שלהם ברורים לכל מי שעיניו בראשו. הם אינם מוטרדים מכך שתהיה פגיעה  בבטיחות.  חברים, העתיד המקצועי שלנו – בסכנה. הגיע הזמן להתעורר, כולנו רואים כיצד התחיל התהליך ולאן הוא עלול להוביל.
 
אותם משרדים משקיעים הון עתק  כדי לשנות את צורת העסקה של כולנו. הם שכרו משרד לשירותי לובינג שישפיע על חברי הכנסת, שיירקום דילים פוליטיים, והכל למען השגת מטרתם.  

במסגרת מאמצי המשרדים הללו הם כמובן משמיצים את חברי הנהלת האיגוד, אותי אישית ואת כל מי שעומד בדרכם. כל אמירותיהם הן במטרה למשוך זמן ולזרות חול בעיני קציני הבטיחות ובעיני המחוקקים – כדי להסתיר את מטרתם הכלכלית האמיתית .

"האיגוד עושה ככל שביכולתו על מנת לעמוד בפרץ ולשמור על רמה גבוהה של בטיחות ובתוך כך גם על מקומות העבודה שלנו. זוהי לא מערכה פשוטה. עומדים מולנו כוחות כלכליים ופוליטיים עצומים. ואכן, המאבק הזה גוזל מאיתנו משאבים רבים -  כספיים, נפשיים ופיזיים" אומר סודאי.

המאבק הזה הוא לא רק של הנהלת האיגוד –הוא מאבק של כל אחד מאיתנו באשר הוא קצין בטיחות.  על כולנו, חברי ההנהלה וכל החברים באיגוד כאחד, מוטלת חובה לקחת חלק במאמץ ולא לשבת מנגד, כאשר עתידינו המקצועי עומד על המדוכה.  יש בידינו את האפשרות להשפיע על מקבלי ההחלטות! בואו ביחד ניקח את גורלינו בידינו.
כל אחד ואחד מקציני הבטיחות צריך לשאול את עצמו – כיצד הוא יכול לתרום למאבק.
מי שעדיין לא הבין – אני אחזור שוב -  מדובר ביציבות התעסוקתית שלנו ובעתיד הבטיחות שנבנה בעמל רב על ידי כל אחד מאיתנו.

לאחרונה נערך דיון נוסף בוועדת הכלכלה, על הרצון לשינוי צורת העסקה אותו מוביל משרד התחבורה. לבסוף לא נערכה הצבעה ונקבע כי הנושא יוכרע על ידי חברי הכנסת בישיבה נפרדת, כאשר רק נציגי הגופים הממשלתיים וחברי הכנסת יהיו נוכחים בדיון.

האיגוד פועל בכל מרצו מזה זמן רב ומשתמש בכל משאביו לקראת ההכרעה. הגיע הזמן שגם אתם חברים תתעוררו ותרתמו למאבק – אם מקום עבודתכם חשוב לכם, אם הבטיחות חשובה לכם.

צרו קשר עם חברי הכנסת שייקבעו את עתידינו, במייל, בטלפון בפקס, בכל דרך אפשרית. האמינו לי, הצד השני עושה זאת ימים ולילות באמצעות לוביסטים ובאמצעות כוחה הפוליטי והכלכלי של איגוד לשכות המסחר. אנא מכם – כל מי שמוכן להיאבק על מעמדו המקצועי  ולא לצפות מהצד במתרחש – צרו קשר עם מזכירות האיגוד צביה והצטרפו בצורה אקטיבית למאבק. ישנם דרכים רבות שכל אחד ואחד יוכל להיות לעזר במאבק חשוב זה .

"דמי החבר בתקופה זו הם חשובים ביותר" אומר סודאי ומוסיף,  "אף הזכרתי את הנושא  בעיקר לחברים המגיעים ומתחייבים לתשלום - כל עיכוב בתשלום גורם לנו לעבודה מיותרת בגבייה על ידי מזכירת האיגוד. הסדירו את תשלום דמי החבר, כדי שנוכל להמשיך להיאבק על עתיד המקצוע, על זכויותינו ופרנסתינו". 

"אני מבטיח לכם בכל פה - לא נרפה - נמשיך לייצג את חברי האיגוד גם במערכת המשפט וגם בבית המחוקקים. בעוד פחות מחודש תתכנס שוב וועדת הכלכלה ותצביע בענייננו  ותקבע את העתיד המקצועי של כל אחד מאתנו. אני קורא לכם להצטרף אלינו". 

"חשוב לציין" אומר סודאי - "אין לנו דבר נגד בעלי משרדים שפועלים על פי חוק שירותי הובלה, אני אזכיר, שהאיגוד מייצג גם את הקצינים העצמאיים. אולם  אנו נאבקים כנגד בעלי משרדים אשר החלו לזלוג בעורמה לתחום הרכב הפרטי וחדרו למפעלים וחברות, זאת כשהם דוחקים את קציני הבטיחות המוסדיים ממקומות העבודה שלהם, בניגוד גמור לקבוע בתקנות התעבורה".

חברים מאחר שדמות קצין בטיחות בארגון יש בה כדי להשפיע ולעצב את אקלים הבטיחות ואת תרבות הבטיחות בארגון, ומאחר שעיסוקו קשור לדיני נפשות – ההכרח הוא להמשיך ולאמץ העסקה של קציני בטיחות בהעסקה ישירה ולא דרך בהתקשרות עקיפה.
זאת ועוד, משרד התחבורה קבע  כי קציני בטיחות חייבים להיות מועסקים בהעסקה ישירה.  יש בזה מן ההצהרה המפורשת בדבר החשיבות המכרעת שראשי המשרד סבורים וראו בתפקיד קצין הבטיחות ערך עליון ,בשמירה על סדרי הבטיחות במפעלים.  
 
בסיום דבריו, סקר סודאי בקצרה מהלכים שנעשו לטובת החברים באיגוד כמו למשל: מחירים מועדפים בקניית טובין למינהם, הנחות לנופש בארץ ובחו"ל כנסים ייעודיים - (פרטים באתר האיגוד) בחודשים האחרונים כפי שהובטח התקיימו  מספר השתלמויות לסקטורים שונים. בתחום הנהיגה וההדרכה לרכב פרטי קל ולרכב משא התקיימו שני מפגשים בנהיגה מתקדמת בחסות אלטרנטיבי ויבואני הרכב סקודה וחברת מאיר מכוניות .
בסוף מאי התקיים כנס מוצלח לענף התובלה בחסות דאף -להכרת מערכות בטיחות ויורו שש-  כולל פריקה וטעינה,  התקיימה תערוכת טכנוקאר  ,כולל כנס  בבית דגן במשרד התחבורה לענף התובלה .
 
 
לסיום - קורא סודאי לחברים להגביר את הפעילות באתר האיגוד ולהצטרף אל דף הפייסבוק. "הביעו את דעתכם, הגיבו לכתבות וידיעות המתפרסמות באתר ובדף הפייסבוק" אומר סודאי. "ריתמו עצמכם למאבק האיגוד – שהוא כאמור כולו בשבילכם" חותם סודאי את דבריו.
 

 

 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים