סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
אין מענה באגף המטענים של משרד התחבורה ונראה כי המצב רק הולך ומחמיר
דף הבית >> ארכיוני האתר (המשך) >> ארכיון המשך 18 >> אין מענה באגף המטענים של משרד התחבורה ונראה כי המצב רק הולך ומחמיר
22-9-16

את הכנס פתח כדרכו בקודש, שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות. לאחר דברי תודה וברכה קצרים לנותני החסות, האורחים המכובדים וציבור קציני הבטיחות, פנה סודאי לעידכונים על פעולות האיגוד.
  
הנושא הראשון בו נגע סודאי היה נושא כאוב הנמשך מזה כשנה וחצי וגורם טירחה רבה לקציני הבטיחות ותיסכול ופוגע פגיעה ממשית בעבודתו של קצין הבטיחות.

מדובר בשרות הגרוע של 
אגף מטענים וחומרים מסוכנים.

מחדל השרות של אגף המטענים
כפי שהדברים מתנהלים עתה, נראה כי רק שם האגף קיים ומעבר לשם אין דבר.  אין כל מענה לפניות טלפוניות וכתוצאה מכך, בעיות בהן נתקל קצין הבטיחות נשארות תלויות באוויר ללא כל פתרון. 
הדבר פוגע הן במנהלי החברות והן בקציני הבטיחות. העדר מענה גורם להם לפעול בניגוד לחוק ולתקנות. זהו כמובן מצב בלתי נסבל ואסור שימשך כך.

על מנת לנסות לטפל בסוגיה חמורה זו,הנהלת האיגוד נקטה בשלוש פעולות:נשלחו שני מכתבים חריפים - הראשון למנכ"ל היוצא עוזי יצחקי ולצוות משרדו, אך האיש לא טרח אפילו להשיב למכתב. 
מכתב שני נשלח למשרד מבקר המדינה על ידי היועץ המשפטי של האיגוד,עו"ד ניסים עזרן , כולל תזכורת.
במקביל,הועברה שאילתה לשר התחבורה באמצעות חבר הכנסת אלי כהן,
שעליה התקבל מענה תמוה שמציג מציאות מדומה וכביכול מתאר התייעלות :
להלן תוכן המענה:
"חוסר בכח אדם נובע בין היתר בעקבות יישום החלטות  ממשלה על קיצוץ רוחבי בתקציבים השוטפים  במשרדי הממשלה, קיצוץ שהוביל  להפחתת מספר העובדים בשירות המדינה וכן  פרישה מוקדמת לגמלאות.הדבר הוביל להתייעלות בהליכיה עבודה תוך שימוש באמצעים מקוונים ומיקוד הפיקוח והבקרה.
לעניין  אגף מטענים ומל"ח-ביחידה מועסקים ארבעה עובדים אשר מעניקים שירות טלפוני והנפקת רישיונות מוביל. 
לעניין הפיקוח - ברשות הארצית לתחבורה ציבורית הוקם אגף פיקוח,בקרה של רמת שירות,שתפקידו ביצוע פיקוח על כלל הפעילויות, לרבות הובלת חומרים מסוכנים".

אני תוהה, אומר סודאי, ישנם ארבעה עובדים באגף המטענים ? איפה השרות הטלפוני של ארבעת העובדים באגף  ? מדוע אין מענה ? הרי זו עיקר טענתינו - אין מענה !

כתוצאה מחוסר המענה, משרד האיגוד הפך להיות סוג של מרכז תלונות על תפקודו הלקוי של אגף המטענים ואין זה מתפקידה של הנהלת האיגוד לעסוק בכך.  

המענה שקיבלנו, בלשון עדנה "אינו מחזיק מים"  המענה לא היה מספק ובפועל המצב רק הולך ומחמיר.

אי לכך, הועברה פניה גם למנכ"לית החדשה הגב' קרן טרנר. לפנייה צורפו  תלונות של חברי איגוד שפניותיהם לאגף המיטענים נשארו ללא מענה.

היות ונכון להיום, לאחר למעלה מחודש וחצי לא התקבל מענה מטרנר נאלץ סודאי לפנות למבקר המדינה וחבר הכנסת אלי כהן  דרך לשכת השר וכן ליו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל לקבלת מענה.

לדאבוני אומר סודאי, רק לאחר שאיתן כבל פנה לקרן טרנר, נאותה טרנר למסור לו מענה עם עותק אלי. בתשובתה ציינה טרנר כי אך לא מזמן נכנסה לתפקידה ועדיין לא התפנתה לטפל בסוגיה זו. עם זאת, הוסיפה טרנר כי זימנה פגישה דחופה בעניין זה. לא נותר לנו אלא לקוות כי הפגישה הדחופה אכן תתקיים בהקדם ושאכן תניב תוצאות שיביאו לשיפור המצב הקשה.  חבל רק כי פניה ישירה של הנהלת האיגוד לא נענתה ורק פניה באמצעות ח"כ כבל לטרנר נענתה. מן הראוי כי פניותיו של האיגוד המייצג אלפי קציני בטיחות למנכ"לית כמו גם לגורמים אחרים במשרדי הממשלה, כמקובל במינהל תקין, יניבו מענה ישיר..

כך או כך, אין בכוונת הנהלת האיגוד להרפות מהנושא, והוא ימשיך ויהיה במעקב וטיפול עד עד שייראה שיפור ממשי בשטח.

תחום המטענים והחומרים המסוכנים אם אינו מטופל באופן אחראי טומן בחובו סכנות רבות. הנהלת האיגוד אינה מציעה לאף אחד ממקבלי ההחלטות להמתין עד שיקרה אסון ורק אז, כנהוג במחוזותינו, יטפלו במחדל מסוכן זה.

לפאנל המומחים בכנס האיגוד הוזמן גם נציג של אגף המיטענים אך אף נציג מטעם אגף מטענים לא טרח להגיע.
 
 
תיקון חלק י' לתקנות התעבורה
הוגש נייר עמדה של האיגוד בנושא זה למשרד התחבורה :
 
הנהלת האיגוד, בשיתוף היועץ המשפטי – עו"ד ניסים עזרן, עמלו במשך שבועות על כל החומרים שברשותם ובהחלט ניתן  לומר כי נעשתה עבודה יסודית, תוך התעמקות בכל מילה ובכל סעיף ובסופו של דבר הוגש מסמך מפואר, מפורט, מקצועי ביותר המתפרס על ארבעה עשר עמודים, לא פחות.

הובטח להנהלת האיגוד לקבל תשובות לשאלותינו והערותינו,
נכון לעכשיו, הנהלת האיגוד ממתינה לתגובת משרד התחבורה ולהעברת הנוסח הסופי שבכוונת משרד התחבורה להגיש לוועדת הכלכלה,
 
הדיון בוועדה אמור להתקיים לאחר הפגרה,בתחילת מושב החורף,  אחרי החגים הבאים עלינו לטובה. כמובן שנעדכן את החברים בהתפתחויות.

כאן המקום למסור תודה רבה לחברים שטרחו להגיב ולהעביר אלינו  הערות והארות לנוסח השינוי לחלק י', כפי שפורסמו על ידינו ועל ידי משרד התחבורה לציבור הרחב.

ועדה לבחינת המשרדים לשרותי בטיחות
יצאה הודעה לחברי האיגוד על הקמת הוועדה בראשות מנהל התחום  ישעיהו.
בדיונים שהתקיימו בוועדה, לקחו חלק גם נציגי הנהלת האיגוד.   המסקנות שיצאו ממנה, אמורות לבוא לידי ביטוי גם בנוסח התקנות, לצורך אישורם בוועדת הכלכלה של הכנסת, מדובר בדרישות מקצועיות ואחרות שיש להשית על בעלי המשרדים ועל אופן ביצוע עבודתם.

תחום קציני בטיחות במשרד התחבורה אינו עומדת בעומס
תחום קציני בטיחות במרד התחבורה לא עומד במטלות הרבות המונחות על שולחנו של מנהל התחום - ישעיהו, על שלשה המפקחים והצוות המצומצם של המשרד. כך עולה גם מדבריו של ישעיהו, מנהל התחום. סודאי: "אני חייב לומר שאני ממש לא מקנא בישעיהו ושלושת המפקחים שבראשותו". העדר כח אדם נוסף ומיחשוב ראוי לפיקוח ובקרה על מערך קציני הבטיחות – אכן מקשה מאד על התיפקוד ועמידה במטלות המשרד.

העדר סנקציות מרתיעות מעודד אי קיום החוק והתקנות
נכון להיום לא קיימות כל סנקציות בתקנות כנגד בעל מפעל שבניגוד לחוק לא מעסיק קצין בטיחות, כמו כן, אין כל ענישה כנגד המעסיק על חריגות ביישום התקנות. למעט שימועים כנגד קציני בטיחות וסגירת משרדים של בעלי משרד לשירותי הובלה, לא נעשה דבר. 

כל עוד במשרד התחבורה לא יהיו תקנות המאפשרות הטלת קנסות וסנקציות אחרות מרתיעות על חריגות ואי קיום החוק, לא יהיה ניתן לאכוף את התקנות, גם אם יהיו מפקחים נוספים.
המצב הפרוץ הזה גורם לחלק מבעלי החברות פשוט להתעלם מהחוק ומקציני הבטיחות והגיעה השעה לדאוג שהחוק יהיה חוק מחייב ומרתיע.


אופן ההעסקה :
הערעור שהוגש לאחרונה לבית המשפט העליון, בעניין  אופן ההעסקה, יתקיים ככל הנראה במקביל לעיסוק בסוגיה זו בוועדת הכלכלה של הכנסת,
כך שמן הסתם-  דבר ישליך על דבר והנהלת האיגוד רואה זאת בחיוב.
לא ניכנס כרגע לעומקם של פרטים כי מדובר בנושא משפטי, אך ככל שנתקדם לעבר המטרה – ניידע את חברי האיגוד בכל התפתחות.
הדיון הראשון בבית המשפט העליון אמור להתקיים ב- 9/10/16 בשעה 11:30. ככל שיהיו שינויים, נעדכן באמצעות אתר האיגוד ובמיילים לחברים.                                        
בכל מקרה, מי שמתכוון להגיע, שיברר מולנו כמה ימים לפני המועד, האם הדיון אכן מתקיים כסדרו.
 
סיורים מקצועיים בחו"ל לחברי האיגוד
סודאי מבקש לברך את ועדת הרווחה, על עבודתה בארגון הסיור המקצועי לארצות הברית בעקבות רכבי אספנות. הסיור היה מקצועי, פורה, מפרה ומרחיב אופקים.הפרטים באתר האיגוד.
בזמן הקרוב תצא עוד משלחות לסיור מקצועי, הפעם לדרום ארצות הברית פנמה וקוסטה ריקה, כולל תערוכת רכב.
הנהלת האיגוד רואה בארגון סיורים מעין אלו חלק חשוב בפעילותה למען החברים.וכן סוג זה של פעילות ימשך גם הלאה.


איגוד קציני הבטיחות ברשתות החברתיות
כיום –הודעות האיגוד מתפרסמות באתר ובדף הפייסבוק של האיגוד.
עם זאת, בחודשים האחרונים הוקם פורום קציני בטיחות בקבוצה סגורה המונה 165 חברים  -  מהטובים שיש.

הפורום הוקם על ידי גדי בן נאים מחברת רדימיקס וניתן לקבל בו עדכונים בנושאים שונים ולהיות שותפים לדיונים ולשאלות שעולות בו.

נושא אגף מטענים למשל עלה שם בהרחבה , ולמעשה משם החל הטיפול של האיגוד בעניין  - מול משרד התחבורה .
גם הדיון בשינוי תקנה 181 – בנושא אוטובוס זעיר  - היה חשוב ופורה, חברים רבים הביעו את דעתם באשר לחוסר הבהירות שיש בתקנה זו,
ומשם – חבר ההנהלה גולני ואני  - דאגנו לטפל בנושא מול חנניה, שמסר פתרון זמני עד לתיקון הצפוי ברשומות.

הדבר מוכיח כי כאשר אנו מתאגדים לכדי קבוצה גדולה, מקצועית ובעלת ניסיון, בכוחנו לפעול על מנת להשפיע ולשנות את המצב הקיים.
לפעמים דברים זזים לאט.  לעיתים נתקעים.  אך איננו מתכוונים  לוותר.
נמשיך להתעקש עד שדברים יקרו וישתנו אומר סודאי.

מנגד, אומר סודאי, אני רואה קציני בטיחות,מתחברים לקבוצות שאין בהם דבר -למעט העברת מסר פרסומי, על אף הצהרת מפעילי הפורומים כי הם אינם עוסקים בפרסום. בפועל, נשלחים מטעמם פרסומים שונים ומשונים, לדוא"ל  ולטלפון של החברים בפורומים אלו. 

מה שמבייש אותי יותר מכל - כיו"ר האיגוד, אומר סודאי, הוא שקציני בטיחות
מצטרפים לקבוצה שנקראת- פורום קציני רכב.
קציני רכב? חברים, לפחות כבדו את המקצוע שבו אתם עוסקים.
אתם אינכם קציני רכב. אתם קציני בטיחות בתעבורה. 

אני מבקש מכל אחד ואחת מכם –   הגדירו את עצמכם כפי שראוי
והצטרפו לקבוצות שמכבדות אתכם או לפחות היודעות מהו תפקידכם.
אני מזמין את כולכם להצטרף לפורום המוביל המקצועי והמכובד שהזכרתי קודם לכן, שיש לו מטרה משותפת -  לסייע איש לרעהו ולהשפיע.

לנוחותכם, להלן כתובות אתר הפייסבוק של האיגוד ודף הפייסבוק של הפורום

לדף הפיסבוק של האיגוד לחצו כאן>>

לדף הפייסבוק של הפורום לחצו על הלינק מטה

 https://www.facebook.com/groups/404476886414685

תקנה 364 - התקנת מערכות לסטייה מנתיב ושמירת רווח
בכלי רכב מעל – 3,5 טון,  
בימים אלה רץ שידור פרסומי בשלוש תחנות רדיו מובילות –בו הנהלת האיגוד בשיתוף עם חב' מובילאי פונים לציבור כולו, כולל אלו שאינם מפוקחים ע"י קצין בטיחות, בעלי רכבים בודדים מעל 3.5 טון, כמו למשל :  גנן, מסגר וכו', על מנת שכולם יהיו מיודעים באשר לחוק החדש ויוכלו לעבור בהצלחה את מבחן הרישוי.
בעניין זה דעתי ידועה אומר סודאי, אני סבור שחשוב להכיל פיקוח  על כל כלי הרכב מ-3,5 טון  - ולסגור פרצות שמשפיעות על גרף התאונות הארצי . 

ביקורת חורף לכלי הרכב והדרכת נהגים
סודאי מבקש להזכיר לכולם כי החורף הולך וקרב ויש לבצע ביקורת חורף מתאריך ה-01/11/2016 ולהכין את כלי הרכב בהתאם לתקנה 273 ד' במוסכים ולקבל טופס בדיקת חורף וכמובן לבצע הדרכות לנהגים.
 
איגוד קציני הבטיחות הינו האיגוד היציג של קציני הבטיחות בארץ
סודאי פונה לבאי הכנס ואומר: "חברים,  אני אחזור על כך בכל כנס שוב ושוב היות שגם אתם שותפים ויכולים להשפיע על אלה שעדיין יושבים על הגדר וטרם נרשמו כחברים באיגוד. 
יש רק איגוד אחד שדואג לעתידכם ולמעמדכם, איגוד שעושה את כל המאמצים האפשריים למענכם !   יומם ולילה !  ולא כסיסמא.
בשנים האחרונות בחרנו להתרכז בחיזוק השרות המקצועי והאישי לחברי האיגוד, והתוצאות נראות בשטח. חברי האיגוד, משלמי מיסים -  זוכים למענה מקצועי בכל פניה ופניה.ואין על כך עוררין.
זאת ועוד, אין עוד איגוד שבמשך שנים רבות משקיע את כל המשאבים הכספיים והמקצועיים האפשריים,שכרוכים במאבק ארוך ומתמשך  ,
הנוגע לקידום והכרה במקצוע שלכם ולעתידכם.
 
נציגי האיגוד משתתפים כמעט לכל דיון מקצועי אם במשרד התחבורה ואם בוועדות הכלכלה של הכנסת, ולא רק בעניין אופן ההעסקה, כי אם על מנת לסייע ולתרום מהידע והניסיון החשוב שנצבר בכל תחומי הבטיחות והתחבורה.

אני מזכיר פעם נוספת – לכל מי שטרם הסדיר את תשלום דמי החבר
לשנה זו, שיגיע לעמדת הגבייה וידאג לתשלום עוד היום.  אף אחד אינו יוצא מן הכלל. העבודה הקשה נעשית עבור כולכם. תצרפו חברים נוספים וסייעו בידינו על מנת שנוכל להמשיך להגן עליכם  -  ככל שיידרש.
 
פעילות החברים באתר ובדף הפייסבוק של האיגוד
סודאי קורא לכל החברים להגביר את פעילותם באתר האיגוד ולהצטרף אל דף הפייסבוק של האיגוד. תגובות החברים לידיעות וכתבות המתפרסמות באתר חשובות. מספר רב של אנשים גולשים באתר וראוי שיקראו גם את השגות החברים על הנאמר בחומרים באתר. סודאי מציע גם את דף הפייסבוק הפרטי שלו ואת דף הפורום כמקורות לקבלת דיווחים והחלפת דעות. הגיבו לכתבות ואל תישארו אדישים מסיים סודאי דבריו בעניין זה.
 
שנה טובה ומבורכת
בסיום דבריו מבקש סודאי לברך בשנה טובה ומוצלחת את קציני הבטיחות וכל בית ישראל. סודאי מאחל שנת בריאות, שלום , ביטחון ובטיחות.
כבדו איש את רעהו והרבו באהבת חינם.  אני מאמין אומר סודאי שזהו  
התנאי הבסיסי לכל הדברים הטובים שיגיעו.
חג שמח. ושנה טובה לכם ולבני ביתכם . 










 
 
 
 
 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים