סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 










        
 
10 מערכות בטיחות, אשר מהוות את חליפת המגן המלאה לרכב:
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 10) >> 10 מערכות בטיחות, אשר מהוות את חליפת המגן המלאה לרכב:
9-8-13
מחקר של פרופ' שלמה בכור, ממכון המחקר רן נאור מהטכניון, מעריך כי ניתן להציל את חייהם של בני אדם רבים, לו יוכנסו אביזר בטיחות לכלי הרכב.
 
שנת 2012 הסתיימה בהישג מכובד למדינת ישראל – 91 בני אדם ניצלו ממוות בכבישים, ביחס לשנת 2011. 91 משפחות לא הצטרפו בשנה הקודמת אל משפחת השכול.
 
ניתן לשער כי אחד הגורמים המרכזיים לירידה במספר ההרוגים, הוא שימוש נרחב באביזרי בטיחות בכלי הרכב. אביזרי הבטיחות נועדו לתקן את טעויות הנהג, ולצמצם כמה שאפשר את היפגעות הנהג, הנוסעים או שאר משתמשי הדרך.
 
המחקר של פרופ' בכור, אשר מומן על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בדק חמש מערכות בטיחות  - מערכת התראה על נהיגה במהירות גבוהה מהמותר (SA), מערכת קריאת מצוקה אלחוטית אוטומאטית (Ecall), מערכת התראה על סטייה מנתיב (LDW), מערכת התראה על אי שמירת מרחק (FCW), ומערכת אשר מנטרת את נתוני הנסיעה והפקת מידע לניהול בטיחות (קופסא ירוקה).
 
המחקר בדק את שילוב המערכות במספר דרגות לכלי הרכב בישראל (50% מכלי הרכב, 80% מכלי הרכב ו-100%), בשתי תחנות זמן – שנת 2015 ושנת 2020.
 
מהנתונים עולה, כי אם כל חמשת המערכות יורכבו על כלי הרכב, ניתן להציל את חייהם של בין 47-94 בני אדם מדי שנה. הנתונים משתנים בהתאם למידת הכנסת המערכת לשוק. הכנסה מלאה של כל המערכות תביא לחסכון גדול יותר במספר הרוגים.
 
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אביזרי הבטיחות נועדו להציל חיים. על המדינה לעודד שימש נרחב במערכות בטיחות לרכב, על ידי הפחתת המס והיפכתן לזולות ונגישות יותר. השקעה באביזרי בטיחות תוריד את מספר ההרוגים והנפגעים ותחסוך למדינה כסף רב".
 
 
עמותת "אור ירוק", הרכיבה סל של 10 מערכות בטיחות, אשר מהוות את חליפת המגן המלאה לרכב:
 
  • מערכת לשמירת מרחק- מערכת אשר מתריעה בפני הנהג על סכנה מיידית מאי שמירת מרחק מהרכב שמלפנים או סטייה מנתיב.
  • כריות אויר- מטרתן של הכריות, למנוע פגיעה בנוסעים, על ידי פתיחה בעת תאונת דרכים.
  • מערכת ESP/ESC- מטרת המערכת, למנוע איבוד שליטה והחלקת הרכב.
  • לחצני מצוקה- במקרה של היפתחות כריות האוויר, תישלח קריאת עזרה למוקד ההצלה הקרוב, דבר אשר יקצר את זמן ההגעה של כוחות ההצלה.
  • קופסא ירוקה- מטרת המערכת, לנטר את מאפייני ההתנהגות של נהג ומתן דגשים כיצד ניתן לשפר את בטיחות הנהיגה.
  • מבחני ריסוק- מדד ריסוק של כלי הרכב. כלי רכב בעל מספר כוכבי ריסוק גבוה, עמד במבחני בטיחות מחמירים יותר.







 
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים