סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  


             
_________
 






 








        
 
הRAV4- – חלוץ קטגוריית רכבי הכביש-שטח חוגג 20 שנה
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 12) >> הRAV4- – חלוץ קטגוריית רכבי הכביש-שטח חוגג 20 שנה
20-1-14
הRAV4- – חלוץ קטגוריית רכבי הכביש-שטח חוגג 20 שנה

כשהדור הראשון של ה-RAV4 נחשף לראשונה בתערוכת ג'נבה במרץ 1994, הוא בישר על עידן חדש של דגמי 4X4. המכירות החלו בחודש מאי ביפן, ובחודש יוני ברחבי אירופה, אפריקה, אוסטרליה ואמריקה הלטינית. תחזיות הייצור המוקדמות התבססו על מכירות של 4,500 מכוניות בחודש, אולם לאחר שבחודש הראשון התקבלו 8,000 הזמנות, הוכפל היקף הייצור. רכב הפנאי האקטיבי הראשון (Recreational Active Vehicle) סלל את הדרך לפלח השוק של רכבי ה-SUV (כביש-שטח), שאינו מפסיק לגדול מאז ועד היום.


 
בישראל נמכרו עד היום כ- 7,800 רכבי RAV4. לרגל חגיגות ה-20, קבעה יוניון מוטורס מחיר מיוחד לדגם (כפי שפורסם במחירון ינואר 2014):
גרסת ה- GLI במחיר של 169,900 ₪ וגרסת ה-PREMIUM במחיר של 185,900 שקלים.
 
ה"4X4 העירוני" הראשון, שהושק כדגם קומפקטי בעל 3 דלתות, היה שונה מאוד מרכבי 4X4 מסורתיים. הוא היה מצויד במנוע קטן יחסית בנפח של 2.0 ליטר, שהותקן לרוחב בתוך מרכב אחוד, ובמתלים נפרדים לכל ארבעת הגלגלים. עם אורך כולל של 3.69 מ', הוא היה קצר יותר ממכוניות קבוצה B של ימינו. זו הייתה מכונית שפרצה דרך חדשה.
 
הרעיון המקורי
דגם הקונספט RAV-FOUR, שהוצג בתערוכת המכוניות בטוקיו בשנת 1989, היה הרמז הראשון לכוונתה של TOYOTA לפתח דגם 4X4 קומפקטי. דגם התצוגה היה לא יותר מאשר תרגיל בעיצוב, ללא הפירוט הנדרש עבור דגם פיתוח אמיתי. אולם הוא התקבל על יד הציבור בהתלהבות סוחפת, ובמרץ 1991 קיבל הפרויקט לבסוף את האור הירוק, והחל הפיתוח של ה-RAV4 עצמו.
 
גישה חדשה אבל לידה קשה
ועדיין, באותה תקופה, היה קשה למהנדס הראשי מסאקטסו נונאקה, לשכנע את המחלקות האחרות ב-TOYOTA שניתן יהיה לייצר רכב בייצור המוני שיהיה שייך לקבוצת רכב שלא הייתה קיימת עד אז. זו הייתה תקופה שבה הביטוי SUV (Sport Utility Vehicle) לא היה מוכר עדיין, והיו רבים בTOYOTA- שפשוט לא היו מסוגלים לחשוב על רכב 4X4 קומפקטי שכזה. בנקודה מסוימת נעצר הפיתוח לגמרי בגלל התנגדות פנימית. צוות הפיתוח היה כבר מוכן להרים ידיים, ואז הגיעה תמיכה ממקור בלתי צפוי והפיחה חיים חדשים בפרויקט.
 
חטיבות המכירות ביפן ואירופה הן אלה שהתגייסו להציל את המצב. מכיוון שאלו היו בקשר הדוק עם השוק, הן חשו שזה היה הזמן המתאים לרכב מסוג זה. הן שיתפו פעולה ביניהן והעלו את הפרויקט בחזרה על הפסים, וצדקתן הוכחה: זמן קצר אחרי ההשקה זוהה הRAV4- כרכב מכתיב מגמות הודות למראה המרענן ולביצועי הנהיגה המעולים שלו.
 
מדגם נישה לרכב עולמי
TOYOTA יצרה למעשה את שוק דגמי ה-SUV הקומפקטיים כשהשיקה בשנת 1994 את רכב הפנאי הפעיל (Recreational Active Vehicle) עם הנעה לכל הגלגלים. בשנה זו, מכרה TOYOTA 53,000 יחידות של הRAV4-. הכמות הוכפלה בשנה שאחריה, שולשה בשנת 1995 והמשיכה לצמוח בעקביות מדור לדור. בשנת 2013 היה היקף המכירות גדול פי 10 מהכמות שנמכרה בשנת 1994.
 
בסך הכול נמכרו עד היום למעלה מ- 5 מיליון דגמי RAV4, מתוכם למעלה מ-1.3 מיליון באירופה ולמעלה מ-90% מרכבים אלה נוסעים עדיין על הכביש. במקביל, גם התחרות התעצמה באותן 20 שנה: בשנת 2010 היו 10 דגמים שונים בקבוצת ה-SUV הקומפקטיים; כיום ניתן כבר לבחור מבין 19 דגמים.
 


הדור הרביעי של ה-RAV4
מאז שנת 1994 הקבוצה לא רק התרחבה, אלא גם השתנתה והתבגרה. בעוד שהלקוחות המוקדמים רכשו לעתים SUV קומפקטי כתחליף להצ'בק ספורטיבי או דגם קופה, הגידול של שוק ה-SUV נובע כיום ממשפחות המחפשות חלופה מהנה ואופנתית יותר לדגמי MPV וסטיישן.
 
תוך שמירה על היבטי העיצוב והנאת הנהיגה של הדור הראשון של ה-RAV4, התפתח הדור הרביעי על מנת להשתלב במגמה זו. הRAV4- החדש משקף דגש חזק יותר על שימוש משפחתי מבלי לוותר על אף אחד מערכי הליבה של המותג – יכולת תמרון, גמישות, מבט מגבוה על הכביש, וביצועים מעולים בכביש ובשטח. יתר על כן, הוא מציע ללקוחות עיצוב חזק, אלגנטי ודינאמי יותר, עיצוב פנימי מעודן ואיכותי, מרחב גדול יותר בתא הנוסעים, נפח מטען גדול יותר ורמות משופרות של נוחות, גמישות ובטיחות.
 
הדגם החדש, המצויד בחטיבות הינע חדשות, מציע כעת את מגוון המנועים הגדול ביותר עד כה, עם הפחתת פליטות CO2 ב-11% בממוצע בהשוואה לדור הקודם, בשקלול כל מערך הדגמים. בשילוב עם תנוחת נהיגה חדשה וממוקדת יותר, כוונון חדש של מערכות המתלים מלפנים ומאחור, הגה כוח חשמלי משופר ומצב Sport חדש במערכת ההנעה המתקדמת (Integrated Dynamic Drive System), מציע הRAV4 החדש רמות גבוהות יותר של יציבות וזריזות, הן על כבישים רטובים והן על כבישים יבשים, לקבלת חוויית נהיגה מהנה יותר. הדבר נכון במיוחד במצב Sport, שבו מערכת בקרת הפנייה מגבירה את העברת המומנט לגלגלים האחוריים בשיעור של עד 10% בהתאם לזווית ההיגוי. הדור הרביעי של הRAV4- נינוח יותר מתמיד על כבישים יומיומיים, ועם זאת מיומן כמו תמיד בשטח. 
 
הצלחה גם בישראל
מאז השקתו בישראל בשנת 1996, נמכרו כ- 7,800 רכבי RAV4. ההתחלה הייתה צנועה, עם 143 מכוניות בשנת ההשקה. בשנת 2013 נמכרו כבר 930 רכבים ואילו השנה מצפים ביוניון מוטורס להגיע למכירות של כ- 1,200 רכבים מדגם זה.
 
  • GLI - הכולל מערכת שמע מקורית הכוללת קישורית טלפון Bluetooth, כניסות ל- USB
    ו -  AUX, שליטה על מערכת השמע וצג נתוני הדרך מההגה, מסילות גג כסופות וחישוקי סגסוגת קלה "17.
מחיר דגם ה- GLI - 169,900 שקלים (10,000 שקלים פחות ממחיר 2013).
 
  • PREMIUM – חבילת הפרימיום כוללת בנוסף מערכת TOYOTA TOUCH בעלת ממשק נהג לשליטה במערכות השמע והטלפון על גבי מסך מגע בגודל "6.1, מצלמת רוורס, מראות מתקפלות, ידיות העברת הילוכים משולבות בגלגל ההגה, בקרת שיוט, מערכת בקרת אקלים דיגיטאלית, חלונות כהים מאחור, חישוקי סגסוגת קלה "17 בעיצוב ייחודי, ודלת תא מטען חשמלית.
מחיר דגם הפרימיום 185,900 שקלים (14,000 שקלים פחות ממחיר 2013).






 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 


 


 


 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים