סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 










        
 
פאנל שאלות ותשובות בנושא: "עבודת קצין הבטיחות –מציאות בשטח מול דרישות החוק"
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 12) >> פאנל שאלות ותשובות בנושא: "עבודת קצין הבטיחות –מציאות בשטח מול דרישות החוק"
22-12-13
במסגרת הכנס האחרון שהתקיים בשפיים, התקיים גם פאנל של שאלות ותשובות בנושא: "עבודת קצין הבטיחות –מציאות בשטח מול דרישות החוק" .

את השאלות שאלו קציני בטיחות שנכחו בכנס והתשובות ניתנו ע"י צוות מומחים שכלל את המכובדים הבאים: חנניה אפנג'ר - מנהל מחוז ב"ש והנגב/אגף הרישוי, ג'קי לוי- מנהל תחום קציני בטיחות/משרד התחבורה, מאיר אלרם- מנהל אגף נהגים ואכיפה/הרשות הלאומית, עו"ד ארגמן- מומחה לדיני תעבורה  ורפ"ק בני סמו – התובע המשטרתי באגף התנועה משטרת ישראל. את הפאנל הנחה ברב חן וכישרון דני שטרוזמן - מנהל בב"ד, בטיחות בדרכים. . 


צוות המומחים  שהשיבו על השאלות בפאנל (מימין לשמאל) עו"ד ארגמן, מאיר אלרם,
ג'קי לוי, חנניה אפנג'ר, רפ"ק בני סמו


הרבה שאלות עמדו על הפרק אך מפאת חוסר זמן, אי אפשר היה לענות על כל השאלות. הנהלת האיגוד מתנצלת בפני החברים שהציגו שאלות אך לא קיבלו תשובות ומבטיחה לעשות מאמץ להשיב על השאלות שנותרו ללא מענה, במסגרת  הוועדות המשודרגות שהוקמו לאחרונה מחדש באיגוד.


דני שטרוזמן  - מנחה הפאנל
שאלה של שמעון יפת: בעניין תקנה 9 א' - מה יהיה אחרי התאריך 31/12/13 בעניין אכיפת התקנה ?
תשובה: ג'קי לוי - נבקש ארכה נוספת, מסתמן כי תהיה החרגה למשאיות עם רשיון מוביל.
רפ"ק בני סמו - לא נאכוף את תקנה 9 א' עד שייסתיים תהליך החקיקה בנושא זה.
שאלה של יהודה שיטרית - למה אין אחידות בטפסים לבדיקת משאיות וכל אחד משתמש בטפסים אינדבידואלים משלו ?
תשובה ג'קי לוי - באתר משרד התחבורה ישנם טפסים מותאמים לכל דבר. צריך רק להכנס לאתר ולהוריד את הטפסים המתאימים.
שאלה של יהודה שיטרית - מה הנוהל לגבי בדיקת משאית ע"י קצין הבטיחות ?
תשובה ג'קי לוי - קצין הבטיחות צריך לבדוק ויזואלית את מצב המשאית. לא מצופה ממנו לזחול מתחת למשאית, לצורך זה קיימים מוסכים, זה לא תפקיד קצין הבטיחות.
שאלה של ירון קומפל - בעניין תקנה 168, נהג אוטובוס עובד 5 שעות בבוקר, נשלח הבייתה ובשעה 5 אחה"צ עובד שוב 5 שעות. האם זה חוקי ?
דני שטרוזמן - התקנה הזו נמצאת בשלב של עידבונים זמן רב. האם יהיה לזה פעם סוף ?
תשובה - חנניה אפנג'ר - התקנה אכן עוברת תיקונים אך אין כל שינוי בתקנה.
ג'קי לוי - אם יש חלון גדול של מנוחה, לא תהיה אכיפה על קוצו של י'. לשוטר שעוצר לבדיקה, יש שיקול דעת להחליט אם ההפסקה שעשה הנהג הייתה משמעותית.  בענין השנויים הצפויים בתקנה, יש נטיה לאמץ את התקינה הארופאית .
רפ"ק בני סמו - חוק לא ברור הוא רע לכולם. יותר מדי זמן דנים בשנויים שיש לעשות בתקנה זו. משטרת ישראל שינתה מגמה והיא עוסקת בעיקר באיתור וטיפול של נהגים מסוכנים ופחות מתעסקת בעבירות קלות מזדמנות.
שאלה של אייל  לאור - 97% מהתאונות נגרמות כתוצאה של "הגורם האנושי". מה נעשה על מנת לטפל בסוגיה זו ?
תשובה מאיר אלרם - יש לשנות את תנאיי הסף. על נהגי משאיות ואוטובוסים חדשים לעבור תקופה של חונכות. צריכה להיות השתלמות חובה אחת ל-5 שנים ווכל שנה 7 שעות הדרכה. הרשות הלאומית עושה הדרכות והוציאה לאחרונה ערכה חדשה המיועדת לנהגים המסיעים תלמידים. בנוסף, הרשות הלאומית קיימה הדרכות לכ-2500 נהגי משאיות בשנת 2013 וגם בשנה הבאה תמשך מגמה זו.
חנניה אפנג'ר - החונכות היא רעיון טוב אך קיימת בעיה של מימון להפעלת תוכנית החונכות.
שאלה של דורון לפס - מה הכלים של משרד התחבורה כנגד סרוב של נהג לשים  מדבקה - איך הנהיגה שלי ?
תשובה ג'קי לוי - שיפעלו בתוך הארגון, שיטילו סנקציות על הנהג הסורר.
שאלה של שי איווניר - מה עושים בעניין הסבת דוחות תעבורה מליסינג על שם הנהג
תשובה - רפ"ק סמו - לא ניתן להמיר דוחות תנועה מול המשטרה. על החברה לדאוג לכך בעצמה..





.


 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים