סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 










        
 
תימשך פריסת מצלמות האכיפה ברחבי הארץ
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 13) >> תימשך פריסת מצלמות האכיפה ברחבי הארץ
1-5-14

תקום ועדה ציבורית לבחינת מיקום מצלמות האכיפה

ב-24.3.14 התקיים ההכנס השנתי של עמותת "אור ירוק" ומידע כנסים. כמדי שנה, הכנס ריכז את גורמי המפתח בתחום הבטיחות בדרכים בישראל. השנה, נשא הכנס את הכותרת "לא רק הנהג אשם" ועסק באחריות המדינה למאבק בתאונות הדרכים. הנושאים המרכזיים שנידונו בכנס הם תשתיות מצילות חיים, מצלמות המהירות, אביזרי בטיחות וטכנולוגיות, היסח דעת בנהיגה, ועוד.
 
עם פתיחת הכנס, הביע השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ את רצונו להמשיך ולפרוס את מצלמות האכיפה ברחבי הארץ: "השנה נמשיך לפרוס את מצלמות האכיפה והמהירות. אני מקווה שכבר בחודשים הקרובים נראה את יתר המצלמות ונגיע למאה מצלמות". בנוסף ציין השר, כי הוא מייחס חשיבות רבה למיקומן של המצלמות: "החלטתי להקים ועדה ציבורית שתקבע את מיקום האכיפה ומיקום המצלמות כדי לאפשר לאגף התנועה לפעול בצורה טובה יותר. אני שמח לבשר על כך שהשבוע הועדה מתחילה את עבודתה בראשות השופט לשעבר עזרא קמה".
 
יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יעקב שיינין, התנגד לעמדת השר לביטחון פנים וציין: "אני מתנגד לעמדת המשטרה שתהיה ועדה בראשות שופט שיקבע איפה לשים את המצלמות. שופט לא מבין בזה, מי שצריך לעשות את זה היא הרשות לבטיחות בדרכים".
 
גם אבי נאור, יו"ר ומייסד עמותת אור ירוק התייחס לנושא מצלמות האכיפה בכנס: "יש קונצנזוס כמעט מלא שאין נושא אחד שיכול להשפיע על נושא בטיחות בדרכים כמו נושא האכיפה האלקטרונית. אין נושא שהיחס בין עלות לתועלת מבחינת הפוטנציאל לצמצום תאונות הדרכים הוא כה גדול. זירוז התקנת מצלמות המהירות יהיה הצעד שיביא להמשך ההפחתה ואפילו לקפיצת מדרגה למטה בתאונות הדרכים". 
 
ניצב משה אדרי, ראש אגף התנועה במשטרה, הסביר בדבריו את האפקטיביות של מצלמות האכיפה, על פי נתוני אגף התנועה: "במקומות בהם מוצבות מצלמות א3 ירדה המהירות הממוצעת מ- 90 קמ"ש ל- 81 קמ"ש, ירידה של 10% במהירות הנסיעה. בנוסף ישנה ירידה של 26% בתאונות הדרכים באותם הכבישים בהם מוצבות המצלמות". ניצב אדרי הוסיף יתרון נוסף של מצלמות האכיפה: "כשיש טכנולוגיה אפשר להפנות את השוטרים למקומות אחרים של אכיפה".  
 
שר התחבורה ישראל כץ, שנשא אף הוא דברים בכנס, התייחס להעלאת המהירות בכביש 6, עליה הכריז בתחילת השבוע: " אני לא מאמין בלאלץ את העם לנסוע בתנאים לא טבעיים רק כדי שמצלמת המהירות תתפוס אותו ותתן לו קנס לקופת ישראל. כל המדינות בעולם מרשות לנסוע במהירויות יותר גבוהות של 150 קמ"ש. למה לא לאפשר לנהג הישראלי לנסוע במהירות יותר גבוהה אם היא בטוחה? אני עומד מאחורי ההחלטה הזו". 
 
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, התנגד לדבריו של השר: "לפני כמה שנים הוקמה ועדה מקצועית שבחנה את כל כבישי ישראל וקבעה כי המהירות המקסימלית שמתאפשרת בכבישים לאור רמת התשתיות היא 110 קמ"ש. עדיף שמשרד התחבורה יכפיף את עצמו להחלטות של אותן הועדות". 

* הכתבה הנ"ל פורסמה ב"על הדרך", ביטאון המידע של "אור ירוק"




 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים