סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
חקירת תאונות דרכים לא תיעצר אצל קצין הבטיחות. גם בעל החברה/מפעל יזומן לחקירה
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 10) >> חקירת תאונות דרכים לא תיעצר אצל קצין הבטיחות. גם בעל החברה/מפעל יזומן לחקירה
12-9-13
בכנס האיגוד האחרון בשפיים (10/9/13) אורח הכבוד היה ניצב משה (צ'קו) אדרי, ראש אגף התנועה במשטרת ישראל.

ניצב אדרי נכנס לתפקידו לפני כ-3 חודשים וכנס האיגוד היה  הזדמנות מתאימה עבורו לשטוח את תפיסתו באשר לתפקידו ומשימות האגף בראשו הוא עומד.

ניצב אדרי אמנם זמן קצר בתפקידו החדש, אך נראה כי יש לו כבר עתה עמדה מגובשת ותורה סדורה באשר לדברים שיש לעשות.

""מה שאנחנו באגף התנועה עושים, זה מציל חיים" אומר ניצב אדרי. "לא באתי להעשיר את קופת המדינה, בעבירות קלות אנחנו פחות מתעסקים. נהג שקיבל דוח תנועה אינו עבריין. מדיניות האגף היא לעסוק בעבירות קשות ובריונות בכבישים. בשנת 2012,  1042 נהגים נכנסו לכלא. נהגים אלו הם עברייני תנועה קשים, בהם צריך להילחם וצריך להוריד אותם מהכביש" סיכם ניצב אדרי בעניין זה.

"מטרתינו היא לצמצם את מספר ההרוגים בתאונות דרכים. החזון שלנו הוא אפס הרוגים" אומר ניצב אדרי. "אתם קציני הבטיחות שותפים מאד משמעותיים בצמצום תאונות הדרכים. אתם אנשים מקצועיים היודעים את החוק, אני רואה בכם קציני הבטיחות שותפים בהתהליך של הצלת חיים " מוסיף ניצב אדרי.בעניין זה.

"צריך לשנות את תרבות הנהיגה" אומר ניצב אדרי, "ישנה ירידה משמעותית   בתאונות בקרב בני נוער הנגרמות כתוצאה של שיכרות. המושג 'אם שותים לא נוהגים' מחלחל לקרבם והאכיפה בעניין זה משפיעה" מוסיף ניצב אדרי.


בנושא האחריות השילוחית אומר ניצב אדרי: "אחריות על תאונות דרכים, לא תעצר עוד אצל קצין הבטיחות. בעל המיפעל יזומן גם הוא לחקירה. בשנת 2012 טופלו 14 מקרים של אחריות שילוחית ובשנת 2013, טופלו בינתיים 10 מקרים כאלו. עד כה לא הוגשו כתבי אישום בגין מקרים אלו, אך מעתה ואילך, אומר ניצב אדרי, יוגשו כתבי אישום במידת הצורך, בגין אחריות שילוחית".

ניצב אדרי מצביע על תופעה חמורה שהוא נתקל בה מעת לעת והיא שימוש בחותמת של קצין הבטיחות  ע"י אנשים אחרים, לא מוסמכים  בחברה/מפעל בו  מועסק.קצין הבטיחות. התגלו מקרים של אישור תקינות רכב ע"י בדיקה שיטחית בלבד ע"י אנשים לא מוסמכים לכך, אומר ניצב אדרי והוא  מזהיר כי תופעה זו הינה מסוכנת וקצין בטיחות שייתפס מבצע עבירה חמורה זו ייענש וכבר זומנו לשימוע קציני בטיחות החשודים בהשארת החותמת שלהם בידי אחרים.

מעט סטטיסטיקה: מתחילת השנה ועד סוף אוגוסט התרחשו 1872 תאונות, מהן 329 תאונות חמורות ו-124 תאונות קטלניות. 74% מהתאונות הינן תאונות בהן מעורבים הולכי רגל בדרכים עירוניות.

"בקרוב יוכנסו לשימוש מצלמות חדשות מסוג א' 4. מצלמות אלו הינן מצלמות בינתיות, כלומר, ניתן לתכנת אותן לפי הצרכים הספציפים במקומות בהם הן מוצבות". אומר ניצב אדרי. לדוגמא: אם רוצים למגר/לצמצם תופעה של נסיעת קטנועים על קטע מידרכה מסויים, מתכנתים למצלמה גבולות גיזרה בה היא מצלמת ו/או מסריטה כל מי שרוכב על קטנוע באותו המקום. דוח תנועה עם תצלום של העבירה יישלח לנהג הקטנוע, בדיוק בפי שנעשה היום עם עבירות המצולמות במצלמות א' 3. יש להניח כי המצלמות החדשות יעזרו בצמצום כל מיני תופעות מזיקות ואף מסוכנות שהשתרשו בקרב סקטורים מסויימים כתוצאה מחוסר אכיפה מספקת ויפתרו בעיות נקודתיות במקומות מועדים לפורענות.

בעניין הסבת דוחות תנועה, אומר ניצב אדרי: "לא נעשה יותר הסבת יזומה על ידינו של דוחות . היום מעסיק אגף התנועה כ-20 שוטרים העוסקים בעניין זה וזה מיותר ובזבזני. שוטרים אלו נדרשים לעבודות אחרות יותר חיוניות באגף.אם לא נקבל  מכם את שם הנהג, יישלח דוח לתאגיד ועל התאגיד יהיה לשלם את הקנס הגבוה בהתאם לקבוע בחוק" מסכם ניצב אדרי דבריו בעניין זה.

בסיום דבריו, הודה ניצב אדרי לקציני הבטיחות אשר בנוסף לעבודתם הינם מתנדבים בעבודות שיטור באגף התנועה ואיחל שנה טובה ובטוחה לכל קציני הבטיחות ובית ישראל.




 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים