סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
ניצחון מרשים לאיגוד קציני הבטיחות בתעבורה במאבקו להגדרת מעמדם של קציני הבטיחות כ"מועסקים" (ולא כ"נותני שרותים")
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 11) >> ניצחון מרשים לאיגוד קציני הבטיחות בתעבורה במאבקו להגדרת מעמדם של קציני הבטיחות כ"מועסקים" (ולא כ"נותני שרותים")
4-11-13
הצלחה גדולה למאבקו של האיגוד בהגדרת מעמדם של קציני בטיחות.
לאחר מאבק ארוך ועיקש שדרש סבלנות, התמדה וגיוס משאבים רבים, ניצחון דרמטי להנהלת האיגוד בראשות שמעון סודאי היו"ר, במאבקה על מעמדם של קציני הבטיחות.
 

חברי הוועדה בראשות ח"כ פרופ' ברוורמן: אין הוכחות כי שינוי התקנות יביא לשיפור במצב הבטיחות. עד כה, התקנות הקיימות שרתו את הבטיחות אז אין צורך לשנותם. בהתייחסותו ל"גורם האנושי" המטופל ע"י קציני בטיחות שכירים, אמר ח"כ צור חבר הוועדה:  " הנתונים מראים כי מי שמכיר את הנהגים היטב ומכיר היטב את החברה - זה יותר בטיחותי. "זה לא עניין סמנטי, אלא מהותי.".
 
כל חברי הוועדה היו תמימי דעים כי איכות הבטיחות המושגת במצב הנוכחי, עדיפה על שינוי העלול לפגוע במהות תפקידו של קצין הבטיחות, דהיינו, ירידה ברמת הבטיחות.
 
בנוסף, שורה של הישגים  הקשורים  לעבודתם  של קציני הבטיחות.
 
א. התקבלה הבקשה לקבלת מפקחים נוספים. פרופ' ברוורמן מתכוון לפנות למשרד האוצר כדי לבקש תגבור למשרד התחבורה באיוש משרות נוספות של מפקחים נוספים.
ב. כל המשאיות שמעל 6 וחצי טון – תחל עליהם חובת הפיקוח של קצין הבטיחות
ג.  חידוש תעודת ההסמכה שהייתה עד כה אחת ל-5 שנים והייתה כוונה להורידה לאחת לשנתיים,  לאחר התעקשות בנדון– גובשה פשרה ולפיה היא תחודש אחת לשלוש שנים.
ד.  התקבלה  המלצתנו להפריד את חובת ההשתלמות מחידוש ההסמכה.
ה.  התקבלה בקשתינו לקביעת תעריף חדש לחידוש ההסמכה– שיהיה בעלות יחסית לתקופת החידוש הקיימת היום – וכתנאי להחלת השינוי.
ו.  התקבלה בקשתיינו לאבחנה והפרדה בין המושגים "נהג מקצועי" ונהג רכב פרטי.
ז. תיבדק בקשתינו להגדיר את בעל המפעל בתקנות החדשות כבעל אחריות לקורה בתחום הבטיחות במפעלו  כך שנטל האחריות לא יפול רק על כתפי קצין הבטיחות אלא יתחלק בין קצין הבטיחות לבין בעל המפעל.
ח. תיבחן האפשרות כי דבר אחריות בעל המפעל תעוגן בדיני החברות, כך שכל בעל מפעל ידע מהם הדינים והחוקים הפועלים לחובתו במידה ולא ייתן תשומת לב ראויה לנושא הבטיחות במפעלו.
___________________________________________________________________
 
להלן התייחסותו של שמעון סודאי, יו"ר האיגוד לדיון מהיום בוועדת הכלכלה.
 
חבריי היקרים שלום רב,
זכות גדולה נפלה בחלקי לפעול ולהיאבק למען כל אחד ואחת מכם  ולהגיע בהתרגשות גדולה לרגע בו הנני משתף אתכם בהישג העצום שנחלנו היום (4/11) בוועדת הכלכלה של הכנסת,  בדיון הגורלי והחשוב מכולם (אולי אי פעם).
עבור קציני הבטיחות המועסקים במפעלים והחברות כשכירים.
הנושא המכונה "מעמדו של קצין הבטיחות" הגיע אתמול לרגע המכריע, שבו  כנגד כל המכשולים, ניסיונות המחטף והמזימות, בכוחות משותפים ובשילוב זרועות של כל הגורמים, הצלחנו במאבק הבלתי מתפשר למען מטרה החשובה – שמירה על מקום עבודתכם ופרנסתכם.
 
בדיון שהתקיים היום בוועדה, נאבקנו בהצלחה בניסיון הכוחני של בעלי אינטרסים כלכליים ופוליטיים– שפעלו לאורך שנים לבטל את מושג "העסקה" של קציני הבטיחות ולהפוך את כולנו לעובדי קבלן (עובדי משרדים מתווכים...).
 
במקום הנוסח שהיה קיים עד היום -ובו החובה "להעסיק את קצין הבטיחות במפעל", נעשה ניסיון לאשר נוסח חלופי ומקומם של "קבלת שירותי בטיחות".
עמיתיי ואני סירבנו בתוקף לאישור המהלך שהיה מסכן את מקום עבודתו של כל אחד ואחת מכם.
אני שמח ומברך על ניצחונם של המוסר, ההיגיון  ושיקולי הבטיחות על פני - בצע הכסף והאינטרס הכלכלי !
בהזדמנות זו אבקש להודות בראש ובראשונה לחבריי ושותפיי לצוות העבודה  :
חבר ההנהלה ומ"מ היו"ר-אייל הדר, קצין הבטיחות עמוס מרוז ויו"ר פורום נוהגים היי-טק -נועם קום.
תודה מיוחדת נתונה למשרד עו"ד רונאל פישר ושות', לרונאל ולשותפתו – עו"ד ליאת דר – על סיועם המשפטי, החיוני והמוצלח ,
תודה רבה לעו"ד אלי יריב נציג ההסדרות על תמיכתו במאבקינו.
וכמובן תודה ליו"ר וועדת הכלכלה– ח"כ הפרופ' אבישי ברוורמן ולכל חברי הוועדה- חברי הכנסת : דוד צור (יו"ר ועדת המשנה למאבק בת.ד), חנא סוויד,  אלברט אילטוב, יצחק ואקנין ואיציק שמולי – על הרצון הכן להתעמק ולהבין את הסוגיה המורכבת מההיבט הבטיחותי גרידא, ללא כל שיקולי פוליטיקה כאלה ואחרים.
 
במהלך התקופה הקרובה , יתקיימו דיונים נוספים – בהם ידונו יתר הנושאים העוסקים בשינוי חלק י', אך ניתן לומר כי הסוגיה הטעונה והגורלית ביותר – כבר מאחורינו.
כל שנותר  הוא להמשיך ולהאבק גם על יתר העקרונות אותם גיבשנו בשנים האחרונות – למען הצלחת תפקידכם  - בכל הסקטורים הקיימים.
 
קציני הבטיחות, הנני רואה בכולכם "צבא העם" / חוד החנית במאבק בתאונות הדרכים. הנכם עושים עבודת קודש – המשיכו בדרך זו.
 
לקבלת דיווח מפורט מתוך הישיבה שהתקיימה אתמול - היכנסו לקישור :  http://main.knesset.gov.il/Activity/Committees/Economics/News/Pages/pr_0411131.aspx
 
לצורך הבנת מהות המאבק וההבדל המורכב שבין המושגים "העסקה"  אל מול "שירותי בטיחות" /"התקשרות עם"- היכנסו לקישור : http://igudkb.co.il/haskahitkshrut.html
 
לעיון בפרוטוקול מהישיבה - לחץ כאן

זיכרו : כוחנו באחדותנו ! 
 
 ב ב ר כ ה ,
 
שמעון סודאי  - יו"ר איגוד קציני הבטיחות בתעבורה


הערה: המערכת לא תפרסם תגובות שיש בהן משום הכפשות אישיות ו/או התייחסות בלשון גסה כלפי אדם כזה או אחר.
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים