סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
הושק קמפיין: "אם נוהגים לא מסמסים"
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 13) >> הושק קמפיין: "אם נוהגים לא מסמסים"
23-3-14
בתאריך 20-3-2014 התקיים מפגש לצילום קמפיין העוסק בתופעה מסוכנת שהולכת ומתפשטת בקרב הנהגים, של שליחה וקבלת מסרונים תוך כדי נהיגה.
הקמפיין בחסות "מאקו", צולם עבור התוכנית "אנשים" בשיתוף חב'  "אלטרנתיבי -יוצרים תרבות נהיגה".

כ-40% מכלל הנוהגים מסמסים תוך כדי נהיגה וכ-20% מכלל התאונות הקשות נגרמות כתוצאה של הסח דעת שחלק גדול ממנו נובע מקבלת ושליחת מסרונים תוך כדי נהיגה. במטרה למגר תופעה מסוכנת זו יצאה הרשות הלאומית למניעת תאונות בקמפיין הסברה -"אם נוהגים לא מסמסים "- שתכליתו: לא לשלוח ולא לקבל מיסרונים (s.m.s)  בזמן נהיגה .

השקת הקמפיין נעשתה משרדי חב' אלטרנתיבי בנוכחות שר התחבורה ישראל כץ. גם נציג של הנהלת האיגוד, ספי דיין נכח בהשקה. במפגש בין ספי דיין לבין השר כץ, העביר דיין מסרים לשר כץ בנושאי בטיחות שהם מעקרונותיו החשובים ביותר של האיגוד. 

הסכנות שבשליחת וקבלת הודעות sms בעת נהיגה:
בשנים האחרונות, עם התקדמות המהפכה הטכנולוגית וההפצה הנרחבת של טלפונים סלולאריים מדורות מתקדמים, עלתה משמעותית תופעת היסח הדעת בעת נהיגה.
ממחקרים עולה ששליחת וקבלת הודעות sms מעלות את הסיכוי להיות עורבים בתאונות דרכים ופוגעים בביצועי הנהיגה: הן מאריכות את זמן התגובה, מפחיתות את היכולת לגלות ולזהות אובייקטים בזמן (אף שמקור ההסחה קולי), מגדילות את מספר הסטיות מנתיב הנסיעה ופוגעות ביכולת לשמור מרחק מכלי רכב אחרים

מה אומר החוק?
החוק קובע:
"בעת שהרכב בתנועה, הנוהג ברכב –
1. לא יאחז בטלפון קבוע או נייד, ולא ישתמש בהם ברכב אלא באמצעות דיבורית;
2. לא שלח או יקרא מסרון (sms)".
העונש על קריאת ושליחת מסרוני sms עומד על 1,000 ₪ קנס ו- 4 נקודות.

מספרים ונתונים:
נהגים משתמשים בטלפון הסלולארי בין 6.7% ל-8.3% מהזמן שהרכב פעיל, נוסע או עומד (מחקרי נהיגה טבעית). נהג השולח או מקבל מסרון בזמן נהיגה מסיר את עיניו מהכביש לבין 4 עד 6 שניות בממוצע. במהירות של 100 קמ"ש זמן זה שווה ערך לנסיעה לאורך מגרש כדורגל (עד מגרש וחצי) בעיניים עצומות. גודל הסיכון להתרחשות תאונה בעת קריאת ושליחת מסרונים בעת נהיגה נע בין פי 2 בקרב נהגים רגילים, לפי 4 בקרב נהגים חדשים וצעירים.

כללי בטיחות:
לא מסמסים בזמן הנהיגה. 
כשאתה מסמס בנהיגה אתה מסכן לא רק את עצמך אלא גם את מי שסביבך בכביש.
·מסמסים רק כשמגיעים – קוראים ושולחים הודעות sms  רק בגמר הנסיעה.
·מסמס תורן – נותנים ליושב לצידנו לסמס עבורנו.
·חוסמים אסמסים – מורידים אפליקציה מנטרלת (שפועלת רק בזמן נהיגה).
.

 

לצפיה בסירטון: "אם נוהגים לא מסמסים" - לחץ כאן

ואתם קציני הבטיחות, אילו "טיפים" הנכם מציעים לציבור הנהגים ? נשמח לתגובותיכם.

 .
 
 
צילום: אייל אבנרי - מנהל שווק אלטרנתיבי
בתמונה שר התחבורה ישראל כץ וספי דיין חבר המועצה, נציג איגוד קציני הבטיחות מקצועיים בתעבורה, בהפוגה שבין הצילומים לקמפיין –"אם נוהגים לא מסמסים"- במסלול חב' "אלטרנתיבי" ברמת הכובש.








 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים