סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019. 5% יותר בהשוואה לשנת 2018  |  היכנסו גם לדף הפייסבוק של האיגוד  |  


             
_________
 










        
 
לקסוס - העתיד כבר כמעט כאן
דף הבית >> ארכיוני האתר (המשך) >> ארכיון (המשך 21) >> לקסוס - העתיד כבר כמעט כאן
23-10-19


תערוכת טוקיו - לקסוס מציגה את חזונה למכונית חשמלית עתידית וחושפת בהופעת בכורה עולמית את מכונית הקונספט Electrified LF-30
 
  • עיצוב חיצוני עתידני מבשר על המכוניות החשמליות של לקסוס לקראת שנת 2030
  • עיצוב פנים חדשני העושה שימוש בטכנולוגיות נהיגה אוטונומית, סביבת נהג בעיצוב חדש וחידושים נוספים
  • ארבעה מנועים חשמליים בתוך הגלגלים, מערכת היגוי אלקטרונית ו-Lexus Advanced Posture Control, מבטיחים חוויה דינמית שאין כדוגמתה כיום
 
טוקיו, יפן (23 באוקטובר 2019) - במסגרת מאמציה המתמידים להעניק חוויות חדשניות ומדהימות, לקסוס חשפה אתמול (23/10/19) בתערוכת הרכב של טוקיו את חזון ה-"Lexus Electrified" לדור הבא של המכוניות החשמליות, כאשר גולת הכותרת הינה הופעת בכורה עולמית של  דגם הקונספט Electrified LF-30.
 
מאז השקת ה-RX 400h בשנת 2005, לקסוס הייתה חלוצה עולמית בטכנולוגיות חשמליות, כגון תמסורת הפחתה דו-שלבית ומערכת היברידית רב-שלבית, המעניקות ביצועים מצוינים ותחושת נהיגה ישירה המאפיינים את המכוניות ההיברידיות של לקסוס. חזון “Lexus Electrified” שנחשף היום מבטא קפיצת מדרגה משמעותית בביצועים, בתמרון, בשליטה ובהנאת הנהיגה.  
 
לקסוס מתכננת לחשוף את המכונית החשמלית מונעת סוללה (BEV) הראשונה שלה בנובמבר 2019 ולהרחיב את המענה שלה לצרכי אזורים שונים בעולם, לרבות פיתוח מכוניות חשמליות היברידיות (HEV), היברידיות פלאג אין (PHEV) ומכוניות חשמליות המונעות על ידי תא דלק (FCEV). לאחר מכן, לקסוס מתכננת להרחיב את היצע הדגמים החשמליים שלה ולהשיק את המכונית ההיברידית פלאג אין הראשונה של לקסוס ופלטפורמה ייעודית חדשה למכונית חשמלית מונעת סוללה בתחילת העשור הבא.
 
עד שנת 2025 בכוונת לקסוס להרחיב את היצע ההנעות בכל הדגמים למערכות הנעה חשמליות ולמערכות הנעה פלאג אין היבריד, זאת בנוסף למערכות ההיברידיות המתקדמות הקיימות כיום. באופן זה יוכלו הלקוחות לבחור את ההנעה המתאימה ביותר עבורם, בהתאם לצרכיהם. זאת, לאור היעד של לקסוס לצמצם את השימוש במנועי בעירה פנימית קונבנציונלית למינימום
 
מאפייניה העיקריים של לקסוס  LF-30 Electrified



  עיצוב חיצוני עתידני מבשר על המכוניות החשמליות של לקסוס לקראת שנת 2030.
 
כאשר לקסוס נענתה לאתגר להביא לידי ביטוי עיצוב חדש שניתן להשיג רק עם מכונית חשמלית המונעת על ידי סוללה (BEV) עם מנועים חשמליים בתוך הגלגלים, היא ביטאה באופן ויזואלי את זרימת האנרגיה הייחודית של ה-LF-30 Electrified. צורת המכונית נועדה להמחיש את האנרגיה הנוצרת על ידי הגלגלים הקבועים בפינות מרכב המכונית, זורמת לעבר תא הנוסעים, דרך הנהג וממשיכה ישירות לשטח פני הכביש.
 
לקסוס, המנצלת את העובדה שלמכונית אין מכסה מנוע בשל היותה מכונית המונעת על ידי סוללה, הרחיבה את צורת הגריל הקדמי האייקוני לאורך כל ארכיטקטורת המכונית. שמשת המכונית, הנמתחת ברציפות מהחזית לאחור, הפגושים השריריים והפנסים בצורת כנף יוצרים את קווי המתאר של הגריל.
צורת המרכב כוללת חזית זורמת אלגנטית ההופכת ללינארית וחדה מאחור. בנוסף לפנסים בצורת כנף, החדות של הפנסים האחוריים ופתחי האוויר הצדדיים מעניקים יחד אווירודינמיקה וביצועי קירור מצוינים, והתוצאה היא סגנון המשלב פונקציונליות.
 
ניתן לשנות את רמת הכהות של החלונות הצדדיים, וכך יש לנוסעים שדה ראייה נרחב של הנוף מסביב ופרטיות בלילה ובמצבים אחרים. צבע חרטום המכונית ודפוסי פליטת האור עוזרים לזהות מבחוץ האם המכונית פועלת במצב רגיל או נמצאת במצב נהיגה אוטונומי.
 
עיצוב פנים חדשני העושה שימוש בטכנולוגיות נהיגה אוטונומית, סביבת נהג בעיצוב חדש ועוד.
 
 

עיצוב סביבת הנהג התבסס על הקונספט החדש של לקסוס המכונה "טזונה" (“Tazuna”), השואב השראתו מהאופן שבו רסן סוס בודד יכול להשיג הבנה הדדית בין הסוס לבין הרוכב. כך, המתגים המורכבים על בקרת ההיגוי והצג העילי מתואמים ביניהם במידה רבה ויוצרים מרחב המאפשר לנהג להתמקד בנהיגה תוך שליטה על פונקציות שונות, כגון ניווט, מערכת השמע ובחירת מצב הנהיגה, מבלי להצטרך להסיט את הראייה או להפעיל מתגים ידניים.
 
ה-LF-30 Electrified נותנת אינדיקציה כיצד תיראה סביבת הנהג העתידית המבוססת על קונספט "טזונה" באמצעות שימוש בממשקים מהדור הבא, כגון שליטה באמצעות תנועות יד ותצוגה משופרת של מידע על המכונית באמצעות מציאות רבודה (AR). התוצאה היא עיצוב פנים נוח ונעים לנהג ולנוסעים כאחד.
 
מושב הנוסע הקדמי מזכיר מושב במחלקה ראשונה במטוס, ובחלל הפנים שוררת תחושה פתוחה ועוטפת כאחד. כל המתגים והבקרים האחרים הנמצאים בהישג יד ומסך גדול הנשלט על ידי תנועות יד ומיועד למושב הנוסע מוסיפים לנוחות בתא הנוסעים.



במושבים האחוריים נעשה שימוש בטכנולוגיית שרירים מלאכותיים המתאימה את צורת המושב לנוסע, והם תומכים במספר מצבים ופונקציות כגון הטייה, רגיעה וערנות. מערכת שמע מבית היוצר שלMark Levinson®  יוצרת סביבת האזנה מהדור הבא, שבה בקר רמקול קובע את החללים האקוסטיים האידאליים להאזנה למוזיקה עבור הנהג וכל נוסע. כמו כן, הרמקולים מובנים בתוך משענות הראש ומעניקים לא רק סביבת שמע אופטימלית, אלא גם אופציה של ביטול רעשים התורמת לשקט מוגבר.
 
גג זכוכית מעל המושבים האחוריים הנשלט על ידי קול, וחלון תצוגה “SkyGate” הנשלט על ידי תנועות יד, עושים שימוש במציאות רבודה כדי להציג סוגי מידע שונים, כגון שמיים זרועי כוכבים שנראים אמיתיים, סרטוני וידאו האהובים על המשתמש ואף ניווט.
 
חלל הפנים מרמז כיצד תיראה יוקרה מהדור הבא באמצעות שימוש בחומרים בני קיימא להפחתת הזיהום הסביבתי. הרצפה ובקר ההיגוי עשויים יאקיסוגי (ארז חרוך), חומר יפני מסורתי, ואילו מתכת ממוחזרת עברה עיבוד והפכה לסיבים שמשתמשים בהם ליצירת הקפלים בגימורי הדלתות.

הודות לארבעה מנועים חשמליים בתוך הגלגלים, מערכת היגוי אלקטרונית ו- Lexus Advanced Posture Control ה-LF30 יכולה להציע חוויה דינמית שאין כדוגמתה כיום.    
 
כדי להשיג קפיצת מדרגה משמעותית בביצועים, בתמרון, בשליטה ובהנאת הנהיגה, ה-LF-30 עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות רבות שאף חורגות מעבר לבקרת יציבה מתקדמת. מנועים חשמליים בתוך הגלגלים לכל אחד מארבעת גלגלי המכונית והמיקום הנמוך של הסוללה מאפשרים שליטה טובה יותר בכוח ההתמד ומעניקים ביצועי נהיגה ברמה גבוהה. טכנולוגיות נהיגה אוטונומית ורכב עזר מבוסס רחפן מבשרים על הצפוי ב-2030 ועל הערך המוסף הנרחב שמכוניות יכולות להציע.
 
טכנולוגיית Lexus Advanced Posture Control מווסתת את הספק כוח ההנעה ממנועים חשמליים בעלי מומנט גבוה כך שיתאימו את יציבת הרכב לכושר החישה האנושי. שליטה עצמאית לחלוטין של הגלגלים הקדמיים והאחוריים מאפשרת הנעה נאותה של הגלגלים הקדמיים, הנעה של הגלגלים האחוריים והנעה של כל ארבעת הגלגלים, בהתאם למצב הנהיגה.
 
מערכת היגוי אלקטרונית steer-by-wire מבטלת את החיבור המכני כדי לאפשר שליטה גמישה יותר בפניות בהתאם לתנאי הנהיגה ומעניקה תחושת היגוי מדויקת יותר המסונכרנת עם כוונת הנהג.
 
ה-LF-30 עושה שימוש בטכנולוגיית טעינה אלחוטית כדי להקל על טעינה יומיומית. ניהול אנרגיה מבוסס בינה מלאכותית מאפשר חלוקה אופטימלית של החשמל למכונית ולבית, ובקר הטעינה מתואם עם לוח הזמנים היומי של המשתמש.
 
בינה מלאכותית בתוך הרכב מבדילה בין קולותיהם של נוסעי המכונית ועושה שימוש במידע מותאם אישית השמור על מפתח הבקרה של הנהג שמשמש כפרטנר. הבינה המלאכותית מקלה על התאמת האלמנטים של סביבת הפנים, כגון טמפרטורת האוויר והשמע והגדרת נתיבי הניווט והיעדים, והיא אף מציעה אפשרויות לפעילויות לאחר ההגעה. היא גם מבינה את העדפותיו של הנהג ועוזרת לו לשלוט על הגדרות המתלים ויחידת ההנעה בזמן אמת על פי סביבת הנהיגה.
 
ה-LF-30 נושאת גם את ‘Lexus Airporter’, רכב עזר המבוסס על טכנולוגיית רחפן.  באמצעות שליטה אוטונומית, ה-Lexus Airporter מסוגל לבצע משימות כגון הובלת מטען עצמאית מדלת הבית לשטח אחסון המטען של המכונית.
 
על בסיס קונספט טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית העדכנית ביותר של ‘Lexus Teammate’, ה- LF-30כוללת תכונות תומכות נהיגה מתקדמות בדמות מצב Chauffeur ומצב Guardian. הנוסעים יכולים ליהנות מנוחות ומשקט נפשי במהלך נהיגה אוטונומית הודות לשימוש בטכנולוגיית בקרת יציבה מתקדמת. יתרה מזאת, פונקציית חניה עצמית ופונקציית איסוף מהדלת שבה המכונית נוסעת באופן אוטונומי משביל החנייה לדלת הבית מעניקה רמת נוחות גבוהה במיוחד.
 


מפרטים עיקריים של לקסוס  LF-30 Electrified
 
אורך (מ"מ) 5,090
רוחב (מ"מ) 1,995
גובה (מ"מ) 1,600
בסיס גלגלים 3,200
משקל (ק"ג) 1,750
מרחק שיוט [תקן WLTP] (ק"מ) 500
קיבולת סוללה (קילווט/שעה) 110
מהירות טעינה (קילווט) 150
האצה מ-0 ל-100 קמ"ש (שניות) 3.8
מהירות מרבית (קמ"ש) 200
הספק מרבי (קילווט)/ מומנט מרבי (Nm) 400/700
 
 

 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

   


  


 

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים