סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 








        
 
ביצוע עבודתו של קצין הבטיחות בצורה הטובה ביותר, לא אפשרית בשום אופן ע"י הפיכתו של קצין הבטיחות לעובד קבלן.
דף הבית >> הידעת? >> ביצוע עבודתו של קצין הבטיחות בצורה הטובה ביותר, לא אפשרית בשום אופן ע"י הפיכתו של קצין הבטיחות לעובד קבלן.
 11-10-18

במסגרת המאבק הממושך, העקשני והצודק של הנהלת איגוד קציני הבטיחות בראשות שמעון סודאי היו"ר, להעסקה ישירה, הקואליציה הארצית להעסקה ישירה, מביעה את תמיכתה הבלתי מסוייגת בעמדת הנהלת האיגוד הקוראת לסיום הסגה המתמשכת בטיפול בעניין חשוב זה והכרה של מדינת ישראל ומשרד התחבורה בחשיבות ההעסקה הישירה של קציני הבטיחות.

להלן התייחסותה של הקואליציה לעניין חשוב זה.


הודעה מס. 3 מאת הקואליציה הארצית להעסקה ישירה

קציני הבטיחות בתעבורה מהווים גורם משמעותי וחיוני במלחמה בתאונות הדרכים. את חיזוק מעמדו ושיפור תדמיתו של קצין הבטיחות, מעמד שמאפשר לו לעשות את עבודתו בצורה הטובה ביותר, לא ניתן בשום אופן להשיג ע"י הפיכתו של קצין הבטיחות לעובד קבלן.

הפיכת קצין הבטיחות לעובד קבלן תחליש את מעמדו בארגון: עובדי קבלן נוטים לחוש כעובדים פחות שייכים, מובחנים מהשאר, יותר ארעיים, ולעיתים עם פחות תחושת מחויבות לארגון. צורת העסקה זו, ובמיוחד שעה שיש פערים בתנאים ובהטבות אחרות הנהוגות בארגון, יוצרת מוטיבציה פחות מודגשת, פחות הזדהות ולעיתים גם תפיסה של סטאטוס נמוך יותר. משתנים אלו משפיעים על מידת שביעות הרצון של עובדי הקבלן, על שחיקה מוגברת ועוד, ופוטנציאלית להשפיע גם על איכות התפקוד שלהם במסגרת העיסוק.

ההשפעה הזו על הבטיחות של כולנו אינה תאורטית אלא נבדקה סטטיסטית על-ידי הגב' אילנה גלרנטר, יועצת סטטיסטית בכירה מהמעבדה לסטטיסטיקה שבבית הספר למתמטיקה באוניברסיטת תל אביב. בבדיקה נשאלה השאלה : "האם רמת התקינות של משאיות הנמצאות תחת פיקוח של קצין בטיחות מפעלי שונה מרמת התקינות של משאיות הנמצאות תחת פיקוח של קצין בטיחות משרדי?"
המסקנה הברורה שעלתה מהניתוח הסטטיסטי ופורסמה ב8.7.14 היא: "רמת התקינות של משאיות המפוקחות על ידי קציני בטיחות מפעליים היא גבוהה מזו של המשאיות המפוקחות על ידי קציני בטיחות משרדיים בצורה מאד מובהקת סטטיסטית." 
בדרך למסקנה מובהקת זו מצאה המומחית, בין היתר, כי אצל קציני בטיחות המועסקים במודל העסקה קבלני אחוז כלי הרכב בעלי ליקויים חמורים המחייבים תיקון מידי או גרירה הוא כפול ביחס לזה של השכירים!

ביום ג הקרוב, 16.10.18, יתקיים בועדת הכלכלה דיון בנוגע למעמדם של קציני הבטיחות, הצטרפו אלינו ואל איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה בקריאה להסדיר את מעמדם כך שיועסקו ישירות ולא באופן קבלני.

לעיון במידע אודות מהי הקואליציה הארצית להעסקה ישירה - לחץ כאן

לעיון בהודעה מס. 1 מטעם הקואליציה - לחץ כאן

לעיון בהודעה מס. 2 מטעם הקואליציה - לחץ כאן



 

Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים