סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 








        
 
מתגברת המגמה בעולם ובתוך כך גם בישראל של שימוש בכלי רכב "ירוקים" למינהם
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 12) >> מתגברת המגמה בעולם ובתוך כך גם בישראל של שימוש בכלי רכב "ירוקים" למינהם
19-2-14

מאת: אמנון קוה, מנהל אתר האינטרנט של האיגןד

יום הרצאות מגוון ומעניין  חיכה לקציני הבטיחות שהגיעו לתערוכת "קלינטק" שהתקיימה אתמול במרכז הכנסים היוקרתי "אווניו" בקריית שדה התעופה בלוד. 

מטרת הכנס הייתה עידוד שימוש בכלי רכב "ירוקים" בציי הרכב כאמצעי לחיסכון כלכלי והפחתת זיהום האוויר הנוצר כתוצאה מפליטת גזים רעילים.

גלריה של אנשי מקצוע בכירים, שטחו משנתם והסבירו כל אחד מזווית המומחיות  שלו את המצב העכשווי, מגמות לעתיד והיתרונות בשימוש בטכנולוגיות לחיסכון בדלק וצמצום בעיות הזיהום הנובעות משימוש בכלי רכב.  

בנוסף, יכלו באי הכנס לבקר בתערוכה שנושאה היה "סביבה ירוקה" על הביטיה השונים.

לאלו שלא יכלו להגיע, להלן תקציר של דברי המרצים בכנס.


טל רשף, מומחה לעסקים בין ישראל לאסיה, היה המנחה של הכנס.  רשף תיאר את ההתפתחות העצומה המתחוללת במזרח הרחוק ובמקביל לה, העליה ברמת זיהום האוויר. לדברי רשף, כ-50% מהפעילות המסחרית העולמית צפויה להתנהל בהודו, בסין וארצות אחרות במזרח הרחוק. כבר היום מדינות אלו משוועות לפתרונות אקולוגים שישפרו את הזיהום הסביבתי שהינו כאמור תולדה של ההתפתחות המואצת  שם.
קובי בוזו, מנהל תחום בכיר ברשות המיסים הסביר על ההבדלים במיסוי של כלי הרכב לפני הרפורמה של ה"מיסוי הירוק" ב-2009 ואחריה. לפני הרפורמה לא הייתה כלל התחשבות בזיהום האוויר ואילו אחריה, ניתנו תמריצי מס לכלי רכב שפחות מזהמים. ככל שרמת הזיהום של הרכב קטנה, כך עלתה הטבת המס. כיום, יש כלי רכב שמס הקנייה שחל עליהם הינו 36% בלבד. הפריחה של מכוניות המיני והסופר מיני בשנים האחרונות הוא במידה רבה תולדה של המיסוי הנמוך. גם דלקים יותר נקיים מקבלים הקלות במס. בוזו מקווה כי הגז הטבעי שהמיסוי עליו נמוך במיוחד, רק 17 ש"ח לטון, יוכל לחדור גם לענף התחבורה בישראל. 
עידן עבודי, ראש תחום אנרגיה וסביבה במשרד התחבורה דיבר על הגורם האנושי והשפעתו על החיסכון באנריה. לדעת עבודי, התנהגות הנהג בעת נהיגתו עשויה להשפיע עד כ-5% על החיסכון המושג בצריכת אנרגיה. כמו כן, ניהול תנועה מושכל עשוי אף הוא להביא לחיסכון בניצול אנרגטי. עבודי צופה כי בעתיד יהיה פרוטוקול שיאפשר לכלי הרכב "לדבר" אחד עם השניולתת תמונה שלמה של מצב התנועה בכל רגע נתון, דבר שיביא אף הוא חסכון בניצול אנרגטי. 
אמיר זלצברג מהמשרד להגנת הסביבה, דיבר על השפעת כלי הרכב על הזיהום הסביבתי. לדעת זלצברג, המקור העיקרי לזיהום בערים הוא התחבורה. מה אפשר לעשות ? זלצברג מציע שורה של דרכים לצמצם את נזקי הזיהום. כלי רכב חדשים מזהמים פחות מרכב ישן ולכן רצוי להשתמש ככל האפשר בכלי רכב חדשים. גז טבעי ישפר את הפליטה. יש לקוות כי אמצעי בעירה זה יחלחל לענף הרכב ויתרום בכך להפחתת הזיהום. תחזוקה - יש לתחזק את כלי הרכב בהתאם להוראות היצרן. יש לצמצם השימוש ברכב ולהשתמש יותר בתחבורה ציבורית, יש לבצע הכשרות של נהיגה חסכונית. אם כל אלו ייושמו, אין ספק כי הזיהום הסביבתי הנובע משימוש בתחבורה, יפחת באופן משמעותי.
איתי אלון, מנכ"ל חב' "אלטרנתיבי" ייחד דבריו לשיטות הדרכה לנהיגה אקולוגית. באלטרנתיבי קיימות שלוש דרכיי לימוד: כתה אינטרקטיבית, לומדה - תהליך לימוד באמצעות מחשב הנעשה גם "בבית הלקוח" וראלי אקולוגי - בשיטה זו התלמידים נוהגים בכלי רכב ומיישמים בפועל את החומר הנלמד. אלון מציין כי ההשפעה של הנהג על צריכת הדלק הפכה להיות גבוהה ונהיגה אקולוגית עשויה לחסוך 15-20% בצריכת הדלק. לימוד של נהיגה אקולוגית מבטיחה החזר השקעה מהיר. בנוסף לכך, נהיגה חסכונית הינה גם נהיגה יותר בטוחה כך שהרווח מנהיגה אקולוגית הינו כפול.
לדברי אלון, כ-500,000 אנשים עברו עד כה הדרכות מסוגים שונים באלטרנתיבי, מהם כ-70,000 אנשים בשנה האחרונה. 
גיא זילברמן, מנכ"ל דלק גז ייחד דבריו על החסכון הכספי הדרמטי שיושג אם וכאשר אמצעי הבעירה בכלי הרכב  יהיה גז טבעי דחוס. לדברי זילברמן החסכון בשימוש של גז טבעי לעומת בנזין הוא כ-40% ומשמעותו חסכון של כ-11 מיליארד ש"ח בשנה אם ייעשה שמוש מסיבי בגז טבעי. בישראל מאגרים אדירים של גז טבעי וצריך רק לנצל אותם כראוי. זילברמן צופה כי הגז הטבעי הדחוס  יהיה בעתיד משאב האנרגיה העיקרי והבנזין יהיה משאב מישני. כבר עכשיו מציין זילברמן, יצרני  הרכב מתכננים מראש מכוניות המיועדות לנוע על גז טבעי. כבר היום קיימות באירופה תחנות רבות למלוי גז ובתוך כך רק בגרמניה כ-900 תחנות למלוי גז ובארה"ב מתרקמות תוכניות לפריסת תחנות למלוי גז. 
אורן בראל, מנהל מח' ציי רכב ועסקים בחב' "מאיר למכוניות ומשאיות" התייחס לגידול המתמיד במכירת מכוניות היברידיות שהוא פועל יוצא לרצון לחסוך בדלק ולצמצם את הזיהום הנובע מפליטת גזי חממה מכלי הרכב. לדברי בראל, הונדה מכרה עד כה כ-1.7 מליון מכוניות היברידיות ברחבי העולם. ב-2013 חל גידול בישראל של כ-15% במכירת מכוניות היברידיות לעומת 2012. הונדה הראתה בשנה זו גידול של כ-40% במכירת מכוניות היברידיות וזאת עם שני דגמים בלבד שהיא מוכרת בישראל, הג'אז והאינסייט.  הג'אז היא המכונית הנמכרת ביותר ביפן ב-2013. לדברי בראל, ניתן לחסוך עד כ-6,000 ש"ח בשנה על הוצאות דלק ע"י שימוש במכוניות היברידיות. בנוסף, העובד חוסך 560 ש"ח בחודש בשווי שימוש וכן ישנן עיריות המאפשרות חנייה חינם לבעלי רכב היברידי במטרה לעודד שימוש בכלי רכב עם רמת זיהום פחותה. ישנם ראשי ערים נוספים השוקלים גם הם מתן חנייה חינם בעריהם מטעמים אלו.
לאחרונה, הצטרפו גם קסטרו, בנק הפועלים, כצט וסנו למעגל המשתמשים ברכבי הונדה היברידיות.
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים