סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  


             
_________
 






 








        
 
הקיה סיד החדשה - מתוחכמת, חסכונית ובעלת עיצוב מלוטש
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 9) >> הקיה סיד החדשה - מתוחכמת, חסכונית ובעלת עיצוב מלוטש
6-5-13
הקיה סיד החדשה - מתוחכמת ובעלת עיצוב מלוטש
 
  • הדור השני של הדגם הנמכר ביותר של קיה באירופה
  • עמוד השדרה העסקי של קיה באירופה – מושכת לקוחות פרטיים וציי רכב
  • מגוון מנועי בנזין ודיזל יעילים עם פליטות CO2 נמוכות החל מ-97 גר'/ק"מ
  • תא נוסעים אלגנטי ומרווח עם חומרים איכותיים ועידון משופר
  • מעוצבת, מתוכננת ומיוצרת באופן בלעדי באירופה
 

    קיה סיד החדשה

הקיה סיד החדשה לחלוטין נחשפה לראשונה לעיתונות העולמית בתערוכה הבינלאומית של ג'נבה בשנת 2012, והחלה להימכר באירופה ברבעון השני של 2012. 
 
מתוחכמת יותר, חסכונית יותר, מעודנת יותר ועם חוויית נהיגה מהנה יותר מאשר קודמתה, הסיד החדשה צפויה להמשיך את ההצלחה של הדגם המקורי, ולהעמיק את מיצובה של קיה כאחד ממותגי הרכב המובילים באירופה.
 
הסיד המקורית, שהושקה בשנת 2007, הייתה ציון דרך ודגם ששינה את כללי המשחק עבור קיה. היא עוצבה, פותחה ויוצרה באירופה, והייתה הדגם הראשון שביסס את קיה כמתחרה רצינית למותגים המבוססים. היא זכתה לתשבחות הן מהמדיה והן מהציבור וזכתה באותה שנה במקום הרביעי בתחרות "מכונית השנה באירופה" -  המיקום הגבוה ביותר שזכה בו אי פעם דגם של קיה.
 
"הסיד המקורית היוותה שינוי מהותי עבור קיה, והכניסה את החברה בפעם הראשונה לקבוצה C", פול פילפוט, מנהל התפעול הראשי של קיה מוטורס אירופה, אומר "כפי שהסיד המקורית היוותה צעד משמעותי קדימה עבור קיה בשנת 2007, הדור השני של הדגם מייצג קפיצה נוספת עבור המותג – הן מבחינת היכולות והתחכום של המכונית, והן בכך שהיא תעניק תנופה נוספת למכירות שלנו באירופה."
 
"מאז ההשקה, הגיע היקף המכירות הגלובאלי של משפחת דגמי הסיד ליותר מ-633,000 יחידות. היא שינתה את התפישה בציבור לגבי המותג שלנו והניחה את היסוד לסדרה של דגמי קיה חדשים במגוון רחב של פלחי שוק."
 
"ההצלחה המרשימה של הדגמים החדשים שלנו, פיקנטו, ריו, סול, ספורטאז' וסורנטו, חייבת רבות לרושם שהותירה הסיד המקורית וכן לאחריות החדשנית ל-7 שנים של קיה, שאותה הצגנו יחד עם דגם זה", מסכם פילפוט.
 
הקיה סיד 5 דלתות החדשה החלה להימכר ברחבי אירופה ברבע השני של שנת 2012, בהתאם לשוק, והיא צפויה למלא תפקיד חשוב בהגדלה נוספת של היקף המכירות של קיה באירופה. מידע נוסף לגבי דגמים אחרים במשפחת סיד החדשה – כולל דגם הסטיישן שהוצג אף הוא בז'נבה – יהיה זמין במהלך השנה.
 
ארוכה יותר, נמוכה יותר וזורמת יותר
הסיד החדשה ארוכה ורחבה יותר מקודמתה, דבר המעניק לדגם ההצ'בק 5 דלתות צללית ספורטיבית יותר. האורך הכולל גדל ב-50 מ"מ (ל-4,310 מ"מ) והגובה הכולל הופחת ב-10 מ"מ (ל-1,470 מ"מ), על ידי הקטנת מרווח הגחון. למרות שהיא מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין, הסיד ממשיכה עם אותו מרחק סרנים כמו קודמתה, 2,650 מ"מ, אחד הארוכים ביותר בקבוצה C.
 
גם מפשק הגלגלים הרחב יותר תורם למראה אתלטי יותר. למרות שהמרכב צר יותר ב-10 מ"מ, מפשק הגלגלים מלפנים ומאחור הוגדל (ב-17 מ"מ ו-32 מ"מ בהתאמה).
 
הצללית החלקה של הדגם החדש עוצבה באמצעות מבחנים נרחבים במנהרת הרוח המתקדמת שבמרכז המחקר והפיתוח של קיה בנמיאנג, קוריאה. שמשה קדמית בעלת זווית קטנה יותר, חיפויים חלקים מתחת לתא המנוע והחלק המרכזי של הרצפה, ספויילר חדש מעל לדלת האחורית המתרוממת ופנסים אחוריים בעלי פרופיל שעוצב בקפידה מסייעים כולם לסיד החדשה להשיג מקדם גרר (Cd) של 0.30 בלבד,שהוא אחד הטובים בקבוצה, ולהפחית את צריכת הדלק ואת הרעש בתא הנוסעים.
 
הסיד החדשה תיוצר באופן בלעדי במפעלה של קיה בזילינה, סלובקיה, במגוון של 10 צבעי מרכב – חמישה חדשים וחמישה הממשיכים מהדגם הקודם – ותהיה מהדגמים הראשונים הנושאים את סמל קיה החדש על מכסה המנוע שלהם. הסמל החדש הוא פשוט יותר, חלק יותר ובעל מראה מודרני יותר. הוא משקף את תחושת הפרימיום של הסיד החדשה ומשלב את הכיתוב KIA ביחידה מודגשת אחת.
 
מנועים חזקים ויעילים עם תיבות הילוכים בעלות 6 הילוכים
בעת פיתוח הסיד החדשה התמקדו מהנדסי קיה במיוחד בהפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים מבלי לפגוע בתגובת המנועים או בהספק שלהם. מנועים משודרגים ושינויים קטנים אך רבי השפעה הביאו לשיפור ממוצע של 4% בצריכת הדלק של מערך הדגמים.
 
קיה מצפה שדגם הדיזל הבכיר שלה – מנוע 1.6 ליטר בעל יעילות גבוהה ומגדש טורבו בעל גיאומטריה משתנה – יהיה הבחירה הפופולארית ביותר במרבית השווקים. הוא מפיק 128 כ"ס ו-260 נ"מ, יוצע עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית בעלת 6 הילוכים ויאיץ את הסיד החדשה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-11 שניות. צריכת הדלק תעמוד על 4.1 ליטר/100 ק"מ בלבד במחזור המשולב ופליטות ה-CO2 נמוכות החל מ- 97 גר'/ק"מ בלבד. 
 
 
מנועי הבנזין Gamma מציעים גם הם איזון מעולה בין ביצועים לחיסכון. המנוע החזק ביותר, מנוע 1.6 ליטר Gamma GDI שהוצג בקיה ספורטאז', משתמש בהזרקת דלק ישירה כדי להגדיל את רמות ההספק (135 כ"ס) והמומנט (164 נ"מ) תוך הקטנת צריכת הדלק ופליטות המזהמים. עם מנוע זה תאיץ הסיד החדשה ל-100 קמ"ש תוך 9.9 שניות עם צריכת דלק של 5.8 ליטר/100 ק"מ ופליטות CO2 המתחילות ברמה של 119 גר'/ק"מ.  
 
כל המנועים יוצעו עם אפשרות בחירה בין תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית בעלות 6 הילוכים. בהתאם לדגם, ה-1.6 GDI תהיה זמינה עם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים (DCT) החדשה של קיה, שמשפרת את החיסכון בדלק ומעניקה החלפות הילוכים אוטומטיות חלקות ונוחות מרבית.
 
תיבת ההילוכים DCT, שפותחה על-ידי קיה, הופכת את קיה לאחת מיצרניות הרכב הבודדות בעולם המייצרות תיבת הילוכים כפולת מצמד משלה.
 
תיבת ההילוכים DCT משלבת שתי תיבות הילוכים ידניות בבית אחד, שלכל אחת מהן מצמד יבש משלה. גל הילוכים אחד מיועד להילוך השני, הרביעי, השישי והאחורי, ואילו השני מפעיל את ההילוך הראשון, השלישי והחמישי.
 
הם פועלים במקביל, כאשר גל אחד מתכונן לשלב את ההילוך הבא כשהשני עדיין משולב בהילוך. מפעילים המונעים באמצעות מנועים חשמליים הנשלטים על-ידי יחידת הבקרה של תיבת ההילוכים (TCU) מבצעים את בחירת ההילוך ותפעול המצמד, והתוצאה היא החלפת הילוכים מהירה ומדויקת יותר והעברת מומנט רציפה לגלגלים המונעים, עם רמה מינימאלית של הפסד היעילות המזוהה בדרך כלל עם תיבות הילוכים אוטומטיים רגילות (בעלות ממיר מומנט).
 
נסיעה חלקה יותר עם התנהגות כביש משופרת, והגה כוח בעל תגבור משתנה
נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש של הסיד החדשה נועדה להשתוות למכוניות המובילות בקבוצה של מותגים הקרובים לפרימיום.
 
מערכת של מתלים עצמאיים לחלוטין עם שלדה, תמוכות מקפרסון מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור, מנצלת את מפשק הגלגלים הרחב של המכונית החדשה כדי להעניק רמות גבוהות יותר של אחיזה, נוחות נסיעה והתנהגות כביש.
 
מבנה המרכב של הסיד החדשה הוקשח והוגבר באופן משמעותי (המרכב קשיח ב-45% יותר מאשר זה של הדגם המקורי) ואפשר למהנדסי קיה להציג שינויים קטנים רבים ברכיבים, קפיצים ובולמי הזעזועים שמשפיעים על איכות הנסיעה, והפחתת ה-NVH. (רעשים, רעידות, וברציות)
 
השיפורים במתלה הקדמי כוללים הגדלה של זווית קדם האופן (קסטר) (מ-4.4 ל-5.2 מעלות) לקבלת יציבות משופרת בקו ישר, מסבי גלגלים גדולים יותר בתוך טבור גלגל מחוזק ותותבים בעלי קוטר גדול יותר לחיבורי תת השלדה. מאחור, מבטיחים השינויים הגיאומטריים עקיבה מדויקת יותר, התותבים של הזרועות הנגררות גדולים יותר והחיכוך בכל חלקי המערכת הופחת.
 
מערכת ההיגוי כוח בתגבור חשמלי דורשת 2.85 סיבובים מנעילה לנעילה וקוטר סיבוב של 10.34 מטרים. בדגמי הסיד החדשה מותקנת מערכת Flex Steer™ החדשה לחלוטין המשפרת את דינאמיקת הנהיגה. המערכת כוללת שלושה מצבי הפעלה – Comfort, Normal ו-Sport – ומאפשרת לנהג לשנות את רמת סיוע הכוח וגובה ההיזון החוזר, כדי להתאים את תחושת ההגוי להעדפותיו האישיות של הנהג.
 
תא נוסעים רועש פחות, מרווח יותר
צוות המהנדסים של קיה היה נחוש להשיג שיפורים משמעותיים במונחים של עידון בתא הנוסעים ו-NVH לעומת הדגם הקודם. הצעדים שננקטו כוללים שימוש בזכוכית עבה יותר ב-14% בחלונות שבדלתות הקדמיות, בתי מראות חיצוניות בעלי גרר נמוך, תושבות מנוע חדשות המשככות רעידות, גלי הינע חלולים, חיבורי מרכב קשיחים יותר בין הספים לבין עמודי B, אטמי דלתות בעלי שכבה כפולה וכמות גדולה יותר של מילוי קצף בעמודי A, B ו-C. כתוצאה מצעדים אלה, רמות הרעש בתא הנוסעים הופחתו ומשתוות כעת לרמה הגבוהה ביותר בקבוצה.
 
למרות שרוחק הסרנים של 2,650 מ"מ ממשיך בסיד החדשה, הגידול באורך הכולל תורם למרחב פנימי גדול יותר לאנשים ומטען. היושבים במושבים הקדמיים נהנים מתוספת של 12 מ"מ למרווח הראש ו-21 מ"מ למרווח הרגליים, בעוד היושבים מאחור נהנים מגידול של 5 מ"מ במרווח הכתפיים. קיבול המטען גדל ב-12% ל-380 ליטר (גידול של 40 ליטר) כשהמושבים האחוריים זקופים, והמושב האחורי המפוצל מתקפל למצב שטוח לחלוטין כדי להעניק גמישות מרבית. 
 
ציוד איכותי וטכנולוגיות מתקדמות
חומרים איכותיים יותר בתא הנוסעים ומגוון רחב יותר של ציוד היי-טק, מוודאים שתא הנוסעים של הסיד החדשה תואם למראה החיצוני היוקרתי.
 
הבקרות הראשיות והמשניות ממוקמות בצורה מוכוונת נהג המאפשרת תפעול אינטואיטיבי וקל, והציוד החדש הכלול כסטנדרט, כולל גלגל הגה עם כוונון עומק וגובה, תמיכה ב-iPod, Aux ו-USB, מערכת שמע בעלת שישה רמקולים ומחשב דרך רב-תכליתי.
 
 תאורת LED עקיפה של הקונסולה המרכזית וידיות דלתות בצורת "סנפיר אנכי" מעניקות לתא הנוסעים אווירה יוקרתית.
 
הסיד החדשה מצוידת בתאורת נסיעה ביום(DRL) (ובחלק מהדגמים מסוג LED) ובפנסים עוקבי פנייה (המאירים בהתאם לזווית ההיגוי).
 
מבנה ומאפיינים בטיחותיים מכוונים לדירוג בטיחות מרבי
קיה ממשיכה להעניק עדיפות עליונה לבטיחות, והסיד החדשה מכילה טכנולוגיות בטיחות אקטיבית ופסיבית כדי להבטיח הגנה מרבית ליושביה ולמשתמשי הכביש האחרים. קיה נחושה להשיג את דירוג הבטיחות הגבוה ביותר. הסיד החדשה השיגה את הדירוג המרבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP.      
 
מאפייני הבטיחות האקטיבית הזמינים כוללים ESP (בקרת יציבות אלקטרונית), ABS (מערכת למניעת נעילת גלגלים), BAS (סיוע לבלימת חירום), HAC (סיוע לזינוק בעלייה), למניעת התדרדרות לאחור, VSM (מערכת ניהול יציבות הרכב) ו-ESS (איתות בלימת חירום) המהבהב את אורות הבלימה כשהמערכת מזהה שהנהג מבצע עצירת חירום.      
 
במונחים של בטיחות פסיבית, המרכב מיוצר עם אחוז גבוה (57%) של פלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה, וכולל שיפורים רבים להגברת ההתנגדות לפגיעה. קורות רוחב חדשות מחברות את תושבות המתלים הקדמיים והאחוריים, יחידות חדשות מחברות את רצפת תא המטען לפתח הדלת האחורית המתרוממת, וקורת הגג האחורית מחוברת לעמודי C ולקורת רוחב חדשה ברצפה ליצירת "טבעת בטיחות" חזקה במיוחד.
 
ההגנה מפני פגיעות צד מוגברת באמצעות קורות עבות יותר ב-50% בדלתות, קורת רוחב חזקה יותר בגג בין עמודי B וספי צד המיוצרים מפלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה במיוחד.
 
כל דגמי הסיד החדשה מצוידים כסטנדרט בשש כריות אוויר – קדמיות, צדיות וכריות וילון באורך מלא. בטיחות הולכי רגל משופרת באמצעות שימוש בפנסים ראשיים קורסים, פגוש בעל שפה תחתונה קשיחה יותר ומבנים סופגי זעזועים במכסה תא המנוע והצירים שלו.



 
 

 


 


 


 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים