סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
קיה פורטה - דור שלישי, חדש לחלוטין
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 8) >> קיה פורטה - דור שלישי, חדש לחלוטין
4-3-13
דור שלישי, חדש לחלוטין, של הקיה פורטה
כעת יוצאת לשוק גרסה חדשה לחלוטין של הקיה פורטה, שמגיעה לשווקים רבים ברחבי העולם ברבעון הראשון של השנה.
 
הקיה פורטה החדשה לחלוטין, עם פרופיל חלק יותר ועיצוב עתידני ודינמי, היא ארוכה, נמוכה ורחבה יותר מהדגם היוצא, עם בסיס גלגלים ארוך יותר. היא מתאפיינת במבנה מרכב חדש לחלוטין וכן באיכות משופרת, ברמת אבזור משודרגת עם שפע של מאפייני נוחות ובטיחות נוספים, בתא נוסעים מרווח יותר, בעידון משופר ובמנוע משודרג שמציע את צריכת דלק מובילה בקבוצה.
 
  קיה פורטה החדשה

"הפורטה הפכה להיות דגם היצוא הנמכר ביותר שלנו, כך שהצגת הדור השלישי שלה היא בעלת משמעות עצומה עבור קיה", אמר תומס או, סגן נשיא בכיר ומנהל תפעול ראשי של חטיבת העסקים הבינלאומיים של קיה.
 
הקיה פורטה המקורית התמקדה באיכות ומחיר, והגיעה להיקף מכירות של 1.23 מיליון יחידות. הדור השני של המכונית, שהוצג בשנת 2008, התמקד בעיצוב, איכות ותמורה. הוא השיג עד כה מכירות של למעלה מ-1.21 מיליון מכוניות ברחבי העולם.
 
"אנו מעלים שוב את הרף עם הפורטה החדשה לחלוטין, המוסיפה משיכה אמוציונאלית לערכי הליבה המבוססים שלה – עיצוב, איכות ותמורה", הוסיף או. "דגם חדש לחלוטין זה יגביר את התחרותיות שלנו בפלח השוק של המכוניות הקומפקטיות – המוכר במדינות רבות כקבוצה C – שהוא אחד השווקים החשובים והתחרותיים ביותר בעולם".
 
בעת יצירת הפורטה החדשה, הקדישו מעצבי ומהנדסי קיה תשומת לב רבה להיזון החוזר מהלקוחות. המכונית שנוצרה בעקבות זאת מהווה המחשה נועזת של המחויבות של קיה לספק מכוניות שעולות על ציפיות הלקוחות ומעניקות לרוכשי קיה חוויית בעלות מתגמלת לטווח הארוך.
 
הדור השלישי של הקיה פורטה, שהוא תוצאה של 42 חודשים של עיצוב, תכנון הנדסי, פיתוח והשקעה של למעלה מ-300 מיליארד וון קוריאני (250 מיליון דולר), ייוצר במפעלה של קיה בהוואסונג, קוריאה.
 
2. עיצוב ותכנון
 
"שריריות דינמית" חדשה תורמת למשיכה אמוציונאלית
 
המראה החדש לחלוטין של הדור השלישי של הפורטה נוצר במרכז העיצוב האמריקאי של קיה באירביין, קליפורניה. צוות העיצוב הונחה על-ידי פיטר שרייר, המעצב הראשי של קיה, והובל על-ידי טום קירנס, המעצב הראשי של קיה מוטורס אמריקה.
 
הפורטה החדשה, שעוצבה כדי לגלם "שריריות דינמית", היא חלקה יותר ובעלת עיצוב בסגנון "תא נהג לפנים", גג נמוך יותר דמוי קופה, קימורים קעורים מיוחדים ומושכי תשומת לב בדלתות וקו חגורה מתרומם הנמשך לתוך עמוד C כדי לשדר אווירה אלגנטית.
 
הזזת עמודי A לפנים ועמודי C לאחור אפשרה הוספה של חלונות צד קטנים מלפנים ומאחור, שמשפרים את תחושת המרחב של המכונית ומשפרים את שדה הראייה על-ידי ביטול שטחים מתים – וגם מוסיפים לתדמית היוקרתית של המכונית.
 
סמל קיה הועבר מהשבכה הקדמית אל הלוח שלפני מכסה תא המנוע המקוצר. מאחור, מעוצב מכסה תא המטען כך שהוא מפחית את הגרר האווירודינמי, ויחידות הפנסים האחוריים המשולבות, מחליקות את זרימת האוויר ובמקביל מחזקות את היציבה הרחבה של הפורטה.
 
בהשוואה לקודמתה מהדור השני, הפורטה החדשה ארוכה יותר ב-30 מ"מ (4,560 מ"מ), נמוכה יותר ב-15 מ"מ (1,445 מ"מ) ורחבה יותר ב-5 מ"מ (1,780 מ"מ). בסיס הגלגלים הוארך ב-50 מ"מ (ל-2,700 מ"מ), וכעת הוא הארוך ביותר בקבוצה C1 וזהה לזה של ה-SUV של קיה, הסורנטו. בסיס הגלגלים של הדור השני של הפורטה ארוך יותר ב-40 מ"מ מאשר זה של הדגם המקורי, כך שעם הזמן הפכה המכונית הקומפקטית של קיה למכונית גדולה יותר באופן משמעותי והרבה יותר מרווחת.

3. נוחות ונוחיות
 
מרחב גדול יותר, תוספת של איכות ומאפייני "היי-טק" חדשים
 
למרות שהפורטה החדשה נמוכה יותר, היכולת שלה להעניק מרחב נדיב לנוסעים ולמטען השתפרה. מכיוון שרצפת תא הנוסעים נמוכה יותר ונקודות המותן של המושבים הונמכו (ב-26 מ"מ מלפנים ו-20 מ"מ מאחור). לרשות הנוסעים עומדים מרווח ראש ורגליים גדולים יותר במושבים הקדמיים, ומרחב הכתפיים הוגדל ב-9 מ"מ (מלפנים) ו-5 מ"מ (מאחור).
 
נוחות הנהג שופרה על-ידי התקנת דוושת האצה מטיפוס "דוושת אורגן" שעוקבת בצורה הדוקה יותר אחרי התנועה הטבעית של כף רגלו של המשתמש, ואילו גלגל ההגה מציע אפשרות כוונון לגובה ולעומק בטווח של 40 מ"מ.
 
שני היושבים במושבים קדמיים ייהנו מכרית המושב הרחבה יותר (כעת 322 מ"מ) ושיפור בזווית הכרית (מ-15.2 ל-16.2 מעלות), כשהחלק הקדמי הוגבה כדי להגדיל את התמיכה בירכיים.
 

קיה פורטה החדשה - מרחב פנים משופר

העיצוב הפנימי של הפורטה החדשה מתמקד בספורטיביות ומאמץ כמוטיב את הגאות והשפל של הטבע. סביבת הנהג הממוקדת בנהג, ממקמת את כל הבקרות הראשיות והמשניות בהישג יד נוח, בעוד הקימור הסוחף של החלק המרכזי של לוח המכשירים (מלוח המחוונים ועד לקונסולה המרכזית) יוצר תחושה מרווחת, תוך כדי שילוב של דימויי IT עדכניים. המראה הסוחף מחוזק באמצעות קישוטים דמויי סיבי פחם על הפסים האנכיים שבשני צידי לוח המכשירים המרכזי בהם משולבים פתחי האוורור הניתנים לכוונון.
 
כדי להגביר את תחושת האלגנטיות, מצופים החלק העליון של הדלתות, לוח המכשירים, משענות היד בדלתות, חיפויי החלק המרכזי של הדלתות והקונסולה המרכזית בחומרים רכים למגע.
 
מול פני הנהג נמצא לוח מחוונים, שמבוסס על שתי חוגות גדולות עם מסגרת כרום וצג מידע מרכזי המגשר ביניהן. צג LCD מסוג תצוגת מקטעים (segment type) כלול כציוד סטנדרטי.
 
לפורטה החדשה יש שבכה קדמית מצופה כרום, ידיות דלתות ומראות חיצוניות בצבע המרכב ורדיו/נגן תקליטורים עם 4 רמקולים (בשתי רמות הגימור).
 
כמו-כן, הפורטה החדשה מצוידת בפנסי ערפל קדמיים, בקרת שיוט, נעילה מרכזית, חלונות אחוריים חשמליים, כוונון גובה למושב הנהג, גב מושב אחורי מפוצל ביחס 60/40, שני טוויטרים ופתחי אוורור מתכווננים מאחור (בשתי רמות הגימור) .
 
בשתי רמות הגימור קיימת דיבורית Bluetooth® עם שליטה מגלגל ההגה ומע' בקרת שיוט.
 
תא הנוסעים של הפורטה מכיל שבעה מקומות אחסון. תא הכפפות הוגדל ב-30%, ל-8 ליטר, כל אחד מהתאים בדלתות הקדמיות מסוגל להכיל בקבוק של 700 סמ"ק, ובתאים בדלתות האחוריות ניתן לאחסן בקבוקי 500 סמ"ק. לאורך הציר המרכזי של תא הנוסעים נמצאים מחזיק למשקפי שמש, תיבה רב-תפקודית עם מכסה בנפח 2 ליטר (לפני ידית ההילוכים), שני מחזיקי ספלים (מאחורי ידית ההילוכים) ותא בנפח 5.6 ליטר בקונסולה המרכזית בין המושבים הקדמיים.  
  
4. עידון
 
נסיעה חלקה ושקטה יותר ובידוד NVH טוב יותר
 
נוחות אמיתית בעת נסיעה בכביש אינה תלויה רק במרחב הפנימי של המכונית ובאביזרי הנוחות שלה. ניתן לשפר או להרע אותה על ידי רמת ה-NVH (רעש, רעידות ונוקשות). אי לכך, השקיעו מהנדסי קיה מאמצים רבים כדי לוודא שהדור השלישי של הפורטה יעניק עידון שעולה על זה של הדגם הקודם.
 
המרכב הקשיח יותר והתושבות של תת המסגרת הקדמית המשככות רעידות, מהווים בסיס מעולה להפחתת NVH. אמצעים נוספים שננקטו להפחתה נוספת של ה-NVH כוללים חיפוי של דפנות תא המנוע עם שלוש שכבות של חומר מפחית רעשים חדש מסוג HMP3, התקנה של תושבות מנוע חדשות הפועלות בתדירות כפולה וציפוי רצפת תא הנוסעים בחומר בידוד רעשים מסוג EVA (אתילן ויניל אצטט) באיכות 700 גר'/מ"ר.
 
אמצעים נוספים כוללים מילוי Thinsulator במדף החבילות האחורי ובחיפויי הצד של תא המטען, ציפוי בתי הגלגלים האחוריים בחומר מבודד רעשים ושימוש בשכבה נושמת בתוך חיפוי התקרה של תא הנוסעים. קורות הצד הקדמיות של השלדה, עמודי A וספי הצד ממולאים בקצף. משכך דינמי מותקן על גל ההינע הקדמי הקצר.
 
תכנית שיפור ה-NVH השיגה השפעה משמעותית. הרעידות בסיבובי סרק מגלגל ההגה ורצפת תא הנוסעים הופחתו ב-2 dB, רמת הרעש בסיבובי סרק בתא הנוסעים ירדה ב-1 dB, ל-38 dB, ורמת הרעש בהאצה ירדה ב-1 dB. רמת הרעש הפנימי בשיוט במהירות של 110 קמ"ש ירדה ל-65 dB.

5. מנועים
 
הספק מוביל בקבוצה, צריכת דלק מהטובות בקבוצה
 
הקיה פורטה החדשה מצוידת במנוע מסדרת Gamma 1.6 ליטר 130 כ"ס.
 
מנוע קל משקל זה, שכולל בלוק מנוע מיציקת אלומיניום וראש מנוע מאלומיניום, מצויד ב-MPI (הזרקת דלק רב-נקודתית), גל ארכובה בהיסט (להקטנת החיכוך), שרשרת תזמון שקטה, מרימי שסתומים מכאניים, תזמון משתנה של שסתומי היניקה (וגם שסתומי הפליטה).
 
השילוב של כל המאפיינים האלה (יחד עם תיבת ההילוכים) מאפשר לפורטה להעניק שילוב תחרותי להפליא של ההספק עם צריכת דלק מתונה ורמת פליטות מזהמים נמוכה.
 
עם מנוע Gamma, מגיעה הפורטה החדשה למהירות מרבית של 200 קמ"ש, ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-11.6 שניות.
 
6. תיבת הילוכים
 
תיבת הילוכים בעלת 6 הילוכים
 
הקיה פורטה החדשה לחלוטין מצוידת בתיבת הילוכים בעלת שישה הילוכים אוטומטית בעלת שני מצבי הפעלה.
 
כדי להקטין את צריכת הדלק ופליטות ה-CO2 בעת שיוט במהירות גבוהה, תיבת ההילוכים היא בעלת יחס העברה גבוה בהילוך השישי (0.772:1). כדי להבטיח זינוק נמרץ ממצב עמידה, הילוך ראשון נמוך (4.400:1) מאפשר לנהגים ליהנות ממלוא הביצועים של הפורטה החדשה.
 
תיבת ההילוכים האוטומטית של קיה בפורטה החדשה, היא תיבת ההילוכים בעלת שישה הילוכים הקומפקטית ביותר בעולם והיא מסוגלת לשפר את החיסכון בדלק בשיעור של עד 12% בהשוואה לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית בגודל רגיל. תיבת ההילוכים האוטומטית מעניקה תאוצה מהירה יותר ממהירויות נמוכות ועידון רב יותר במהירויות גבוהות.

7. מתלים ומכללי נסיעה
 
שיפורים בנוחות הנסיעה, התנהגות הכביש ותחושת ההיגוי
 
למרות שהמפרטים של מערכת המתלים הקדמית העצמאית של הפורטה החדשה, המורכבת מתמוכות מקפרסון, ושל המתלה האחורי מסוג CTBA (מתלה אחורי נגרר מסוג קורת פיתול) נשארו ללא שינוי, שתי המערכות כווננו בקפידה כדי לשפר את הזריזות, להגביר את ספיגת הזעזועים ולספק עידון גבוה יותר. בולמי זעזועים מממולאי גז מותקנים מלפנים ומאחור, ומעניקים איכות נסיעה נוחה וגמישה ויציבות במהירות גבוהה.

8. בטיחות
 
פלדה בעלת חוזק גבוה היא הבסיס לרמת בטיחות גבוהה
 
קיה מוטורס משקיעה סכומים גדולים במחקר ופיתוח כדי להשיג הגנה מרבית על יושבי הרכב, ומעניקה עדיפות עליונה לבטיחותם של האנשים המשתמשים במוצריה ושל משתמשי הכביש האחרים.
 
נכון לשנת 2012, מבחני הריסוק הרשמיים ברחבי העולם הפכו למחמירים יותר ומהנדסי קיה תכננו מחדש הן את המבנה של הפורטה החדשה והן את ציוד הבטיחות שלה, כדי להבטיח שהדור השלישי שלה יספק גם הוא את רמות הבטיחות הגבוהות ביותר בקבוצתה, עם הגנה משופרת מפני פגיעות חזיתיות, צדיות ואחוריות.
 
מבנה המרכב, המכיל כעת שיעור גבוה הרבה יותר (63%) של פלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה מאשר דגמים מתחרים רבים, כולל חיזוק חדש של מחיצת תא המנוע המחובר לשתי קורות אורך חדשות בשני צידי ה"מנהרה" המרכזית. צלעות חיזוק חדשות מעניקות חיבור נוסף בין עמוד B לקורת הגג, הקורה למניעת חדירה בדלתות מיוצרת מפלדה בעלת חוזק של 60 kgf ועמודי B מיוצרים מפלדה 150 kgf בעלת חוזק מתיחה גבוה במיוחד.
 
בתא הנוסעים בפורטה החדשה ניתן למצוא שש כריות אוויר – כריות אוויר קדמיות, כריות אוויר צדיות מלפנים וכריות וילון (המעניקות הגנה לראשם של היושבים הן מלפנים והן מאחור) – כציוד סטנדרטי.

בטיחות וביטחון
  • כריות אוויר קדמיות , כרית נוסע ניתנת לניתוק
  • חגורות בטיחות בעלות 3 נקודות עיגון במושבים הקדמיים ובמושבים מאחור
  • מנעולי בטיחות נגד  פתיחה עצמאית של ילדים בדלתות האחוריות
  • ABS עם בלמי דיסק אחוריים
  • ESC (בקרת יציבות אלקטרונית)
  • HAC (סיוע לזינוק בעליה)
  • VSM (ניהול יציבות הרכב)
  • כריות אוויר צדיות מלפנים
  • כריות וילון
  • פנסי ערפל קדמיים
  • פנס בלימה עילי
  • נעילת דלתות אוטומטית בהתאם למהירות
  • 3 משענות ראש מתכווננות לגובה במושבים האחוריים
10. מפרטים טכניים
 
קיה פורטה החדשה
 
מרכב ושלדה
סדאן עם 5 מושבים ו-4 דלתות, עם מרכב אחוד העשוי פלדה. מנוע בנזין רוחבי המניע את הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים.

מנועים
בנזין
 
1.6 ליטר 130 כ"ס
סוג                                מנוע Gamma, MPI, 4 צילינדרים, DOHC
נפח                              1,591 סמ"ק (1.6 ליטר)
קדח X מהלך                 77.0 X 85.4 מ"מ
הספק                           130 כ"ס  @ 6300 סל"ד
מומנט                           16.0 קג"מ @ 4850 סל"ד
יחס דחיסה                    10.5:1
מערכת דלק                  הזרקה רב נקודתית, 16 שסתומים
 
תיבות הילוכים
                                                         
אוטומטית                                              6 הילוכים
 
ביצועים                                                            1.6 אוט'
מהירות מרבית (קמ"ש)                                      195
0-100 קמ"ש (שניות)                                        11.6
 
צריכת דלק ופליטת מזהמים
                                                                        1.6 אוט'
ליטר/100 ק"מ                                                  6.8
פליטות CO2 (גר'/ק"מ)                                       160
* מחזור משולב
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים