סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  


             
_________
 






 








        
 
קצין בטיחות שהוא חלק מהארגון, תרומתו יותר גבוהה מאשר נותן שרותים חיצוני.
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 13) >> קצין בטיחות שהוא חלק מהארגון, תרומתו יותר גבוהה מאשר נותן שרותים חיצוני.
20-3-14

מאת: אמנון קוה, מנהל אתר האינטרנט של האיגוד

ביום ג' האחרון (18/3/14) התקיים הכנס הרבעוני של איגוד קציני הבטיחות בתעבורה בשפיים. כרגיל, בכנס נכחו מאות קציני בטיחות  שנחשפו  להרצאות במגוון רחב של נושאים. החל  מקידום מעמדו של קצין הבטיחות, עבור לתקנות חדשות ועידכונים של משרד התחבורה וכלה בחידושים טכנולוגים בתחום הרכב והתחבורה. 
למי שהיה ורוצה להיזכר ולמי שלא היה ורוצה לדעת מה היה, להלן תקציר של כל ההרצאות שניתנו בכנס האחרון.

גבי בן הרוש, יו"ר איגוד המובילים והמסיעים הביע תמיכה בעמדת הנהלת האיגוד באשר למעמד קציני הבטיחות, לפיה עדיף ק. בטיחות שהוא חלק מהארגון על פני ק. בטיחות חיצוני. בן הרוש סיפר כי פנו אליו משרדים חיצוניים והציעו לו את שרותיהם, אך במקום לדבר איתו על שיפור הבטיחות, הם דיברו איתו על כסף. בן הרוש מציין כי יכל לחסוך הרבה כסף אילו היה מעסיק ק. בטיחות באמצעות משרדי חיצוני אך הוא מעדיף באופן ברור ומוחלט  בטיחות ברמה גבוהה, על פני חסכון כספי הבא על חשבון הבטיחות.
ח"כ עומר בר-לב שהגיע במקום ח"כ פרופ' ברוורמן שנקרא לישיבה דחופה שלא מן המניין, חיזק אף הוא את הנהלת האיגוד והביע תמיכה ברורה בעמדת ההנהלה לפיה בן אדם שהוא חלק מהארגון, תרומתו יותר גבוהה מאשר נותן שרותים חיצוני. ח"כ בר-לב לא מקבל את הגישה שצריך להסתכל רק "דרך החור שבגרוש". הערך של בטיחות חשוב יותר. ח"כ בר-לב אינו מזלזל בגורם הכספי, אך זה לא העיקר במקרה זה. לסיום, איחל ח"כ בר-לב הצלחה להנהלת האיגוד במאבקה לשיפור מעמדו של ק. הבטיחות
ג'קי לוי, מנהל תחום קציני בטיחות במשרד התחבורה, התייחס אף הוא לנושא ה"חם" של אופן העסקת קציני הבטיחות ואמר בעניין זה כי כולם יודעים שהבטיחות רחוקה מלהתקיים במשרדים העצמאיים. לוי הביע תמיכתו גם בעמדתו של גבי בן הרוש וחידד כי מה שמעניין את בן הרוש זה לא הכסף אלא הבטיחות. בנוסף, עידכן לוי בנושאים מקצועיים בהם עוסק משרדו כגון: ק. בטיחות שהינם גם בוחני רכב שיש להם כתב הסמכה, הרוצים לעבוד בנמלים יכולים להגיש מועמדות. נוהל 6 - לא כולם הגישו עד כה דוחות כפי הנדרש, יש אפשרות להגיש את הדוחות עד סוף חודש זה. תקנה 9 - אין שינוי בתקנה, כולם יכולים לנסוע עם צילומים למעט בעלי רשיון מוביל שעליהם לנסוע עם מסמכי מקור בלבד. עצירה בשולי הדרך מאד מסוכנת. לוי מבקש מקציני הבטיחות להנחות את הנהגים מה יש לעשות במקרה של תקלה ברכב ואיך לעצור באופן בטוח. בעקבות התאונה שאירעה בה נהרגה ילדה כשירדה מרכב הסעה, מבקש לוי לרענן את ההנחיות לנהגי ההסעה לגבי הורדה והעלאה בטוחה של תלמידים.
יהודה בר נתן, מנהל השווק והמכירות של טלקאר, יבואנית קיה בישראל, סקר את התפתחות חברת טלקאר וציין בין היתר כי טלקאר מייצגת את קיה כבר שבע שנים ועולה בהתמדה בהישגי המכירות שלה. קיה סיימה את 2013 במקום השלישי ברשימת המכירות של כלי רכב חדשים וגם עתה שומרת על מקומה המכובד במקום השלישי. דגמים חדשים ומשוכללים המאופיינים בטכנולוגיה מתקדמת מתווספים באופן קבוע לארסנל הדגמים שטלקאר מוכרת בארץ. 
חיליק יניב, מנכ"ל  E.D.I, הציג מערכת מיחשוב לניהול ציי רכב. המערכת - CARLOG, מורכבת מחומרה ותוכנת ניהול אינטרקטיבית המותאמת לפי צרכי הלקוח ויודעת להתמשק גם עם מערכות חיצוניות כגון: הנהלת חשבונות, נתוני דלק וכו'. המערכת מפיקה מגוון גדול של דו"חות ומאפשרת בכך שיפור משמעותי בתיפעול  צי הרכב. CARLOG מציעה החזר השקעה מהיר. ופועלת גם באמצעות אפליקציה לטלפונים חכמים.
שחר שמולביץ, מדריך טכני בחב' טלקאר, הציג את מערכת ה-D.C.T. שהינה תיבת הילוכים חדשנית, כפולת מצמד, שישה הילוכים, המותקנת על הקיה סיד החדשה. תיבת הילוכים זו מצטיינת באמינותה, משפרת את תצרוכת הדלק וקיבלה ציון ירוק 4. העברת ההילוכים מאד חלקה, אין איבוד מומנט, ההפעלה חשמלית מלאה והתיבה אינה זקוקה כלל לתחזוקה. 
דניאל שורץ, הרצה על הנושא של: התגברות על התנגדויות בסביבת עבודה מורכבת. שורץ הסביר מה על ק. הבטיחות לעשות על מנת להשיג שותפות בעשיה עם מנהלים בארגון ואיך משיגים שליטה במטרה להגביר את הבטיחות בארגון. הרצאתו המעניינת והחשובה של שורץ נמצאת במלואה באתר האיגוד, בתפריט הצדדי, תחת הלשונית: סרטונים ומצגות, תחת הכותרת: "מקורות כח והשפעה בסביבה ארגונית מורכבת".
ראם סמואל, מנכ"ל מסלולים, אלוף צרפת לשעבר במירוצי מכוניות, יודע דבר אחד או שניים בנושאי נהיגה נכונה. סמואל הציג את מגרש ההדרכה המשודרג של החברה ואת המשרדים החדשים בהם מתקיימים שיעורי ההדרכה. " אנחנו יודעים להפחית בעשרות אחוזים את תאונות הדרכים" קובע סמואל ולראייה - בחב' מייקרוסופט שנהגיה עברו השתלמויות אצלנו, מספר התאונות פחת באופן דרמטי בשיעור של כ-70%" מוסיף סמואל. "הניצחון שלנו" אומר סמואל הוא הצלת חיים של אנשים". חב' מסלולים מקיימת הדרכות לנהיגה נכונה במגוון מסלולים המותאמים לפי צרכי הלקוח. 
דני שטרוזמן, יועץ עצמאי לענייני תעבורה, דיבר על הדילמות בהפעלת רכב תיפעולי באיזורים תחומים. קיימת אי בהירות באשר להגדרה של רכב תפעולי, מהם אזורים תחומים לרכב תיפעולי, היכן הוא רשאי לנוע ואיך צריך לפקח עליו.  הרצאתו החשובה של שטרוזמן, נמצאת במלואה באתר האיגוד, בתפריט השמאלי, תחת הלשונית סירטונים ומצגות, תחת הכותרת: "רכב תפעולי לאן ?".
חנניה אפנג'ר, מנהל מחוז הנגב עידכן בנושא תקנות חדשות במשרד התחבורה.  בין יתר דבריו, ציין אפנג'ר כי מ-1 באוגוסט 2014 יהיה כתוב ברשיון הרכב "נזק בטיחותי תוקן ונבדק", במקרה של רכב שעבר תאונה עם נזק בטיחותי. מצב זה הינו חדש ונועד למנוע ממוכרי רכבים פגועים הסתרת מידע מהקונים אותם. בנושא לימודי תאוריה אמר אפנג'ר כי מבחנים עיוניים בע"פ ע"י מערכת שמע קולית עומדים להתחיל בקרוב, לכל המאוחר אחרי פסח. מבחנים אלו אינם מיועדים לכלל הציבור אלא לאנשים המתקשים בקריאה וכתיבה, דיסלקטים ועוד מספר קבוצות המתקשות לעשות את המבחנים התאורטיים במתכונת הרגילה.  בנושא איבזור בטיחותי ברכב, אמר אפנג'ר כי בקרוב תתפרסם טבלה לדירוג רמת איבזור בטיחותי. יינתנו תמריצי מס לכלי רכב עם אביזרי בטיחות. ככל שיהיו בכלי הרכב יותר אביזרי בטיחות, כך התמריץ יהיה גבוה יותר.
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 


 


 


 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים