סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  


             
_________
 






 








        
 
"הקו המקדים" לרכבת הקלה במטרופולין ת"א יוצא מחר (1/8/14) לדרך
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 13) >> "הקו המקדים" לרכבת הקלה במטרופולין ת"א יוצא מחר (1/8/14) לדרך
31-7-14
החל ממחר (יום שישי) יחל לפעול לאורך תוואי העבודות של הרכבת הקלה ("הקו האדום"), המוקמת בימים אלה במטרופולין תל אביב, קו חדש- "הקו המקדים", שייסע לאורך חמש רשויות מקומיות. פתח תקוה, בת ים, בני ברק, רמת גן ותל אביב.
 
בקו החדש, שיסומן כקו 1, יופעלו אוטובוסים רבי קיבולת מסוג "המטרוניות" הפועלים כיום בחיפה. הקו יפעל לאורך 21 קילומטרים, בתוואי "הקו האדום" המוקם בימים אלה על ידי חברת נת"ע.
 
הקו, שיופעל על ידי חברת דן, יתחיל מהתחנה המרכזית בפתח תקוה, יעבור דרך השוק העירוני, ציר ז'בוטינסקי דרך מחלף גהה, ומשם ימשיך לבני ברק ורמת גן. משם ימשיך הקו לבת ים ויעבור דרך שדרות ירושלים, שדרות העצמאות, רחוב רוטשילד, הרצל, בלפור, יצחק שדה, הנביאים, הקוממיות ועד בת ים (מסוף האוטובוסים).
 
תדירות הקו תעמוד על 10 נסיעות בשעה בממוצע, אוטובוס בכל 6 דקות, והוא יכלול מערכת כרטוס חדישה, המאפשרת עלייה לאוטובוס מכל הדלתות וקיצור זמן העצירה בתחנה. האוטובוסים רבי הקיבולת נגישים לנכים ובעלי מוגבלויות וכוללים מערכת כריזה מתקדמת.
 
בכל אוטובוס הותקנו מכשירי תיקוף ובתחנות האוטובוסים יוצבו דיילים וסדרנים שיצוידו במכשירי כרטוס ידניים, באמצעותם יוכלו הנוסעים להטעין את כרטיסי הרב קו, זאת בנוסף למכשירי הטעינה שהותקנו בתוך האוטובוסים.
 


ציר התנועה של הקו המקדים עובר בנתיב תחבורה ציבורית (נת"צ). הנתיב סומן לכל אורכו בצבע אדום, בדומה לסימון הקיים בנתיב התחבורה הציבורית, בכביש 1, בכניסה לירושלים. הנת"צ ישמש את התחבורה הציבורית בלבד ויופעל לאורך כל שעות הפעילות של התחבורה הציבורית.
 
משרד התחבורה ומשטרת התנועה הארצית החליטו על הגברת האכיפה בנתיב התחבורה הציבורית מפתח תקוה ועד בת ים, לאורך כל שעות הפעילות של האוטובוסים. במסגרת זאת, יוצבו שוטרים לאורך הנתיב ויטילו קנסות על נהגים שייסעו בנת"צ, בניגוד לחוק. 
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי הקו החדש נועד לספק אלטרנטיבה נוחה וזמינה לנסיעה בתקופת העבודות של הרכבת הקלה, במטרופולין תל אביב. לדבריו, הקו החדש ישפר את השירות לנוסעים לאורך ציר התנועה הראשי של גוש דן, וייתן מענה הולם לעומסי התנועה הצפויים במטרופולין תל אביב בעקבות המעבר של העבודות להקמת הרכבת הקלה לשלב מתקדם.
 
מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, ציין כי תכנון הקו החדש והשתלבותו במערך הקווים הקיים הינו פרי שיתוף פעולה בין משרד התחבורה, עיריות בת ים, תל אביב- יפו, רמת גן, בני ברק, פתח תקוה, נציגי התושבים, חברת דן וחברת נת"ע. 




 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 


 


 


 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים