סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 








        
 
סיכום קדנצית פעילות עניפה של הנהלת האיגוד בראשות שמעון סודאי, יו"ר האיגוד
דף הבית >> ארכיוני האתר (המשך) >> ארכיון (המשך 20) >> סיכום קדנצית פעילות עניפה של הנהלת האיגוד בראשות שמעון סודאי, יו"ר האיגוד
19-8-18

חברות וחברים יקרים,
 
אנחנו, ציבור קציני הבטיחות עוסקים במקצוע מאתגר וחשוב מאין כמוהו. אמנם לא תמיד אנחנו זוכים בהערכה הראוייה ותפקידינו הוא לעיתים כפוי טובה, אבל, אנחנו ממלאים תפקיד חשוב, תפקיד שיש לו השפעה רבה על הנסועה ועל הבטיחות בכבישי הארץ. קציני הבטיחות הינם שומרי הסף האמיתיים של
הבטיחות בדרכים ואת זאת איש לא יכול לקחת מאיתנו. כחצי מליון כלי רכב וכמספר כפול מזה של נהגים מופקדים בידינו. "יש לי את הכבוד והזכות להיות חלק מכם ולהוביל אתכם בדרככם המאד לא פשוטה", אומר סודאי.
 
שתי קדנציות מעניינות ומאתגרות סוגרים חברי ההנהלה בימים אלו בהנהגתו של שמעון סודאי יו"ר - איגוד קציני הבטיחות בתעבורה. כל חברי ההנהלה וסודאי בראשם, עובדים בהתנדבות מלאה ומשקיעים זמן רב ותעצומות נפש בלתי נדלות בכדי לקדם את מעמדם של קציני הבטיחות, לסייע להם במילוי תפקידם ולשכנע את הרשויות בערכו של התפקיד החשוב הזה.
  
חברי הנהלת האיגוד
 
סיום שתי קדנציות הינה הזדמנות נאותה לעשיית חשבון נפש. "כשאני מתבונן פנימה, לתוך תוכי" אומר סודאי, "אני רואה את הפער הגדול בין להיות בתפקיד הבכיר ביותר באיגוד לבין חיי האישיים. התפקיד דורש ויתורים רבים מצידי. לא פעם אני מחמיץ ארועים משפחתיים חשובים, מבטל חופשות פרטיות ודוחה בילויים בחיק המשפחה וכל זאת על מנת למלא את תפקידי נאמנה כיו"ר האיגוד. אלו הם דברים לא פשוטים" מהרהר בקול רם סודאי. "עם זאת", מדגיש סודאי, "התפקיד ההתנדבותי אותו אני ממלא, האחריות והעשייה לקידום מעמדם של קציני הבטיחות, יש להם השפעה רבה על התנהלות ציבור זה ועל מצב הבטיחות בדרכים. לחסוך חיי אדם היא מעלה נאצלת ונשגבת ובעורקיי זורמת תחושת השליחות והיא זו שמניעה ודוחפת אותי קדימה, אפילו על חשבון חיי הפרטיים. מדובר כאן לא פחות מאשר בהצלת נפשות ובשל כך, עד כמה שהדבר תלוי בי, כל עוד תרצו בי, אני מוכן להמשיך הלאה לתרום מניסיוני". מסכם סודאי ומזכיר כי על מנת שיוכל לשמש כיו"ר האיגוד קדנציה שלישית, עליו  יהיה לקבל, בהתאם לתקנון, את הסכמת 60% ממשתתפי האסיפה הכללית שתתקיים בתאריך 4/9/18.
 
"כשאני מתבונן אחורה ומנסה בראש ובראשונה לתת לעצמי דין וחשבון על מלאכת העשייה במשך שתי הקדנציות בהן אני משרת את קציני הבטיחות, אני יכול לאמר בסיפוק כי הנהלת האיגוד ואני בראשה השגנו הישגים לגמרי לא מבוטלים והאיגוד של 'לפני' אינו דומה כלל לאיגוד של היום ואת זאת כולם
בוודאי רואים, יודעים ומרגישים ללא כל ספק .
 
בראש ובראשונה 'ניקינו את האורווה'. כלומר, הוצאנו ממוסדות האיגוד 'עשבים שוטים', אשר חלקם השתמש באיגוד על מנת לקדם את ענייניו הפרטיים ו/או כאלו שפעלו בניגוד למטרות ולאינטרסים המובהקים של האיגוד. היום מוסדות האיגוד מאויישים באנשים ישרי דרך, שכל מעייניהם מוקדשים אך ורק לקידום מעמדם של החברים באיגוד".
 
עם התקרבות הקדנציה הנוכחית לסיומה, מבקש סודאי לציין אבני דרך חשובות במשך שתי הקדנציות האחרונות בהן הוא משמש כיו"ר. על מנת לא להכביד יתר על המידה הוא טורח לציין רק את הדברים הבולטים ביותר שיש להם משמעות עבור החברים ומשתדל להיות תמציתי כך שדי בקלות ובמהירות
תוכלו לקבל את הרושם הנכון אודות העשייה המרובה.
 
"ראשית דבר, הנהלת האיגוד בראשותי, חרתה, בין היתר, על דיגלה את עיקרון השקיפות. כלומר, כל מה שמתרחש בחדרי החדרים של הנהלת האיגוד, מדווח לחברים. אין עיסקאות אפלות ואין התנהלויות של 'מתחת לשולחן'. הכל שקוף וגלוי. הנהלת האיגוד מוציאה כפעמיים בחודש מייל לכל חברי האיגוד בו אנו מדווחים על החלטות הנהלה רלוונטיות, דיונים שהיו וכמובן מצרפים קישורים (לינקים) לאתר האיגוד בהם עדכונים, חוקים ותקנות חדשות, ארועים והתרחשויות חשובים שהיו במהלך הזמן שחלף משליחת המייל הקודם. עם זאת, במסגרת המאבק על מעמדו של קצין הבטיחות מתקבלות לפעמים בהנהלת האיגוד החלטות אסטרטגיות וטקטיות שהשתיקה יפה להן. כמובן שהחלטות כאלו אינן מתפרסמות.

יבואנית רכב מציגה את כלי הרכב שלה בכנס האיגוד בשפיים
 
תגברנו את שרות היעוץ המשפטי לחברי האיגוד הנתקלים בבעיות הדורשות סיוע משפטי, אם אל מול מעסיקיהם ואם אל מול הרשויות. חברי האיגוד יכולים לפנות על מנת לקבל יעוץ משפטי כאשר מתגלעות מחלוקות בין קצין הבטיחות למעסיקו ו/או מנהל תחום קציני בטיחות".
 
לאיגוד קיים אתר אינטרנט מונגש (על פי חוק), פעיל, בו החברים מדווחים על חדשות, ארועים והתרחשויות הן בהיבט הכללי והן מהנעשה באיגוד. החברים יכולים למצוא באתר מענה לשאלות רבות המתעוררות תוך כדי עבודתם. באתר אוצר בלום של אלפי ידיעות וכתבות בנושאים מגוונים, הודעות מטעם האיגוד, עידכוני תקנות, חוקים ועוד. החיפוש באתר הינו קל וידידותי וניתן למצוא בו בקלות חומרים רלוונטים. בנוסף, עומדת לרשות החברים האפשרות להביע דעתם על כל נושא ועניין בהתאם לרצונם. מלבד האתר קיים לאיגוד גם דף פייסבוק המתעדכן לעיתים מזומנות וגם בו ניתן להתעדכן על חידושים בתחום הרכב והתעבורה וגם בו החברים מביעים את דעתם בנושאים שונים הקרובים לליבם ועבודתם.
 
הנהלת האיגוד רואה חשיבות רבה בשיתוף פעולה עם ארגונים וגופים האמונים על נושא הבטיחות בדרכים ובתחום זה מצהיר סודאי "פעלתי רבות על מנת לרתום ארגונים משיקים לשיתופי פעולה". – שילוב ידים בין גופים אלו יכול רק להגביר את האפקטיביות של הטיפול בנושא הבטיחות ולכן הנהלת האיגוד יצרה קשרים עם: משטרת ישראל, אור ירוק, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, איגוד השמאים, איגוד המוסכים פורום פעול"ה ארגון המאגד בתוכו את רוב ארגוני התחבורה והבטיחות - ועוד, ואכן מתקיים שיתוף פעולה פורה עם גופים אלו.
 
כנסים הנהלת האיגוד מארגנת כנסים מסוגים שונים לטובת חברי האיגוד. כנסים ארציים כלליים, – המיועדים לכל חברי האיגוד. כנסים אלו מתקיימים באופן קבוע בשפיים וידועים באיכות המרצים הגבוהה המגיעה אליהם ובגיוון הרב של הנושאים בהם עוסקים קציני הבטיחות. בנוסף, ימי עיון אלו משמשים גם כמפגש חברתי בין קציני הבטיחות המנצלים אותם להחלפת דעות בינם לבין עצמם להפריה הדדית . בנוסף לכנסים בשפיים דואגת הנהלת האיגוד לקיום כנסים סקטוריאלים העוסקים ספציפית בנושאים הקשורים לסקטור כזה או אחר, כמו למשל כנס לקציני הבטיחות בסקטור המשאיות (בחב' דאף), כנס לקציני הבטיחות בסקטור הפרטי (בחב' לובינסקי), ועוד.

ספי דיין מרצה לחברי האיגוד בהשתלמות סקטוריאלית 
 
הואיל ובעינייני בטיחות עסקינן, בכדי להמשיך ולצמצם את מספר התאונות, מייחסת הנהלת האיגוד חשיבות רבה להסברה והדרכה של קציני הבטיחות ומשתמשי הקצה שלהם, ודואגת על כן להעביר - לאחרונים באמצעות קציני הבטיחות כללי "עשה ואל תעשה" בנושאים שיש להם משמעות בטיחותית. זאת ועוד, דואגת הנהלת האיגוד לפרסום תקנות תעבורה ולביאורם. התקנות המגיעות ממשרד התחבורה לא תמיד מנוסחות בלשון ברורה ומובנת והנהלת האיגוד דואגת לפרש ולפשט אותן כך שתהינה מובנות ואחידות לכל. בנוסף, עוסקת ההנהלה בחידוד והדגשת מסרים בטיחותיים שלא תמיד מקפידים בהם משתמשי הקצה, כגון: עצירה בשולי הדרך, התעסקות עם הטלפון בזמן נהיגה וכו'. כמדיניות כל אימת שהנהלת האיגוד מזהה בעיה בטיחותית מכל סוג שהוא שיש לה עניין לציבור הרחב, - היא דואגת לפרסם אותה, להסבירה ולהציע דרכים לפיתרונה.
 
 
אייל הדר וחברים בכנס האיגוד בחב' דאף
 
מערכות בטיחות מתקדמות ברכב הינן גורם משפיע ומכריע בשמירת הבטיחות. ככל שקיימות יותר מערכות בטיחות וככל שמערכות אלו נמצאות ביותר רכבים, כך עקומת התאונות יורדת. הנהלת האיגוד הבינה והכירה כבר מזמן בחשיבות מערכות אלו ולכן פעלה רבות בהטמעתן בכלי הרכב, גם באלו שלא צויידו בהן מלכתחילה. "כנאמנים לדרכנו", אומר סודאי ומדגיש: "האיגוד וחבריו נחשבים כמובילי דרך וכמודל לחיקוי בבחירת מכוניות בעלות מירב כוכבי הבטיחות במבחני הריסוק ומירב מערכות בטיחות בתוכו".
 
סביבה ירוקה - הנהלת האיגוד מעודדת לבצע רכישות של כלי רכב חדשים בדגש על דרגת זיהום נמוכה, - בשאיפה לרכב הבירדי. אין ספק כי בכך, חברי האיגוד משמשים כמודל לחיקוי ומשפיעים על בחירת
הרכב הבא של האזרח הפרטי ושל ציי הרכב. ציי הרכב מתחדשים בממוצע כל שלוש שנים במכוניות חדשות ובטוחות יותר ויש בכך תועלת גדולה. יותר מכוניות חדישות ובטיחותיות והצערת גיל הרכב בישראל, משמעותם: פחות תאונות ופחות נפגעים.
 
קורסים להכשרת קציני בטיחות - הנהלת האיגוד מעורבת בבניית תכניות הדרכה לצוערים בקורסי קציני בטיחות. נציגי האיגוד נוכחים בפתיחה ובסיומי הקורסים בכל רחבי הארץ ומלווים את הצוערים במהלך הקורס (כולל ליווי בעבודת הגמר) וחונכים אותם. במהלך הקורס מוזמנים החברים לראות
מקרוב את עבודת קצין הבטיחות והנושא אף מסוקר באתר האיגוד. בסיומו של הקורס, לאחר הסמכתם, מסייעת הנהלת האיגוד לקציני הבטיחות החדשים במציאת מקומות תעסוקה.
 
הנהלת האיגוד לוקחת חלק וקולה נשמע הרבה יותר מבעבר במשרד התחבורה, בעת תיקון תקנות  חדשות, נוהלים, הוראות שעה וכו'. בתוך כך, דורשת היא לתקן את נוהל 14 (מידע תעבורתי), היות ובמתכונתו הנוכחית ישנם לא מעט בעיות וליקויים, המצריכים עבודה מאומצת לקבלת מידע שברובו
חסר תכלית. "בזמנו" מציין סודאי "דרש האיגוד בראשותי לקבל את ההרשאה לאפשר לקבל מידע רק במקרה של חשד כנגד נהג ו/או בעת קבלת עובד חדש ולא מעבר לכך. דוגמא נוספת למעורבותינו היא תקנה 273  שיזם משרד התחבורה לפיה יש להעלות את הביקורות התקופתיות לארבע ולבצע אותן
במכוני הרישוי. הנהלת האיגוד התנגדה לשינוי זה ובסופו של דבר מנעה את קיומו. עם זאת, ולמרבה הצער בנושא זה בחרו במשרד התחבורה להעביר את תקנה 286 ללא התערבות ארגוני התחבורה". גם נוהל 6 שמשרד התחבורה ביקש לבטל, ממשיך להתקיים הודות להתנגדות הנהלת האיגוד להפסקתו.
הנהלת האיגוד סבורה כי נוהל 6 הוא נוהל נכון שמסייע גם הוא בדרכו לשיפור תרבות הנהיגה של הנהגים הישראלים.
 
גם בענף המשאיות והאוטובוסים הנהלת האיגוד בסיוע ועדת משא כבד אינן טומנות ידן בצלחת. "כידוע", טוען סודאי, "למסה האדירה ולגודלה של המשאית השפעות הרסניות כאשר מתרחשת תאונה בה מעורבת משאית. תוצאות התאונות חמורות הרבה יותר מתאונות בהן אינו מעורב רכב כבד ולכן הנהלת החברה נוקטת בצעדים על מנת להקטין את מספר התאונות בהן מעורב רכב כבד. אחת הרעות החולות היא הזלזול של חלק מסדרני העבודה וחלק ממנהלי החברות בתקנה 168 (שעות מנוחה ועבודה של נהגי משאיות). על מנת למקסם רווחים, תקנה זו אינה מיושמת בחלק מחברות ההסעה וההובלה
והתוצאה היא נהג עייף שאינו יכול להתרכז במלאכת הנהיגה מה שמביא מן הסתם להתרחשות תאונות מיותרות. אנו באיגוד רואים בחומרה יתרה את אי ההקפדה על קיום תקנה זו ועושים לבניית נוהלים מפורטים וברורים לקיום התקנה וישומה כמו גם הגדרת תחומי האחריות של כל אחד מהגורמים בשרשרת מקבלי ההחלטות. כאשר מתרחשת תאונה, לא רק קצין הבטיחות צריך לשאת באחריות. גם לסדרן העבודה ובוודאי לבעל החברה אחריות בקרות התאונה. האחריות צריכה לחול גם עליהם. קצין הבטיחות אינו שעיר לעזאזל. בעניין זה הוא מטפל בחריגות שבדיעבד, עליהן אמור לפקח מבעוד מועד סדרן העבודה ו/או מנהל התפעול" מתעקש סודאי להבהיר .

שמעון סודאי, יו"ר האיגוד ועו"ד ניסים עזרן בדיון בועדת הכלכלה של הכנסת 

קידום מעמדם של קציני הבטיחות ואופן העסקתם "גבירותי ורבותי, זה הנושא, בהא' הידיעה עליו אנחנו עמלים ללא לאות. אני אומר לכם" מעדכן סודאי "הפכנו כל אבן בדרך . אנחנו נוקטים בכל האמצעים העומדים לרשותינו על מנת לקדם את החקיקה בעניין חשוב זה. לצורך השמעת קולינו, שכרנו משרד יח"צ אשר בהודעותיו לעיתונות יבליט את חשיבות המיקצוע שלנו ויפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות ואכן קולינו נשמע. ב'ידיעות אחרונות', ב'גלי צהל', בחדשות, בערוצי הטלווזיה השונים, לכל מקום הגענו. בנוסף, כשראינו שהתקדמות הדיונים בכנסת בענייננו מתעכבת, לא הססנו לפנות לבית המשפט העליון על מנת שיורה לזרז את הדיונים ואכן הישיבה האחרונה של ועדת הכלכלה של הכנסת בה מתקיימים הדיונים בעניין מעמד קציני הבטיחות ואופן העסקתם, התקיימה לא מכבר בזמן פגרת הכנסת ומיד בסיומה יתקיים דיון נוסף שעתיד לעסוק בליבת התיקון שהיא סוגיית אופן העסקת קציני הבטיחות". נציגי ההנהלה וסודאי בראשם, מתוגברים ביועץ המשפטי של האיגוד , עו"ד ניסים עזרן, משתתפים בכל הישיבות והדיונים בוועדת הכלכלה בכנסת העוסקים בעניין זה, במטרה להביא לידי סיום את הסאגה הנמשכת ונמשכת, הרבה יותר מדי זמן ממה שהיה מצופה. "הדיונים בכנסת נמשכים בעצלתיים אך אנו בכוון הנכון, עומדים על המשמר ודואגים כי הם ימשכו 'עד שייצא עשן לבן' ". הדיונים אינם מתנהלים על מי מנוחות ומשתתפים בהם גם נציגים של גופים אחרים בתחום, כמו למשל נציגי החברות הקבלניות לשירותי בטיחות ונציגים של גופים אחרים אינטרסנטים המנסים למשוך את הדיונים לכיוונים שלהם. נציגי האיגוד עומדים על המישמר כך שהדיונים יתקדמו לעבר המטרות
שהציבו לעצמם. "המאבק איננו קל אך אנו מאמינים כי הנחישות וצידקת הדרך שלנו, לבסוף תנצח".
 
"כידוע לכם, בתחום שלנו קיימים גופים נוספים כמו משרדים עצמאיים לשירותי בטיחות, ארגון מנהלי תחבורה, מועצת המובילים והמסיעים ועוד כהנה וכהנה גופים המייצגים קהלים בתחום שלנו ותחומים המשיקים לנו. עם יד הלב, אני שואל: האם מישהו מכיר ולו גוף אחד בלבד שהנהלתו מקיימת פעילות
כל כך אינטנסיבית, עניפה ורב גונית עבור החברים שלו ?" תוהה סודאי.
 
תהליכים ויוזמות שנעשו בשנים האחרונות לצד ניהול מושכל שגרם להתייעלות וחסכון כספי ניכר - כיום ההזמנה לכנסים נשלחת לחברים באמצעות הודעה לטלפון הנייד דבר שמבטיח שההזמנה תגיע ליעדה ולא תתעכב בדואר. הדבר תורם לחיסכון של יותר מ-50,000 שקל בשנה. הבחירות השנה יתקיימו ע"י חברה העוסקת בהצבעה באמצעות מחשב תהליך שמייצר אמינות ומונע זיופים וכמובן  שהתוצאות נמסרות "און ליין" באופן מדוייק, ללא טעויות. 

אולם מלא מפה לפה באחד מכנסי האיגוד בשפיים
 
סיורים מקצועיים ועדת הרווחה הוציאה מספר סיורים מקצועיים לחו"ל : ביקור במפעלי רכב בז'נווה, בפרנקפורט, ביפן, בארצות הברית, בויאטנם ועוד.
 
כאמור, זאת רק "על קצה המזלג" תמצית הדברים אותם ביצעה ההנהלה במהלך שתי הקדנציות האחרונות. מתוך העידכונים השוטפים המועברים ב"חדשות האיגוד", ללא ספק, מיודעים החברים בכל העשייה שמעבר, עליה קצרה היריעה מלהכיל.
 
"חברות וחברים יקרים" מסכם סודאי "אני בטוח שכל אחד ואחת מכם רואה ומכיר מקרוב את הפעילות שנעשית באיגוד עבורכם מדי יום. לקראת הבחירות הקרבות, חלק מחברי ההנהלה הקיימים, בצירוף חברים חדשים חלקם צעירים מבקשים להביא אתכם למקום טוב יותר על מנת להשלים את משימת המשימות קידום מעמדנו, תנאי ואופן העסקתינו. נמשיך ונעשה זאת בחפץ לב -
ואשמח אם תביעו את תמיכתכם בחברים שהציעו את מועמדותם באמצעי הדמוקרטי העומד לרשותכם למטרה זו הקלפי.

תגיעו תצביעו תשפיעו" .
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים