סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 








        
 
כ-40% גידול במכירת היברידיות בשנת 2013 לעומת 2012
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 12) >> כ-40% גידול במכירת היברידיות בשנת 2013 לעומת 2012
23-1-14

מאת: אמנון קוה, מנהל אתר האינטרנט של האיגוד

שוק הרכב משנה פניו. בהדרגה מתרחש תהליך של מעבר לכלי רכב המונעים באמצעים חליפים לבנזין.

שלשה גורמים אחראיים לשינוי זה של חיפוש מקורות האנרגיה חליפיים לבנזין.

הגורם הראשון: התדלדלות מקורות הדלק - שוק הנפט העולמי הולך ומתדלדל ויש הסוברים כי חלק ניכר משדות הנפט בעולם יתייבש כבר בעשור הקרוב. 

הגורם השני: יקור מתמיד של הדלק - מחיר הדלק מאמיר באופן קבוע וחלקו היחסי בסך ההוצאות עולה בהתמדה ונוגס קשות בתקציבי החברות והארגונים.

הגורם השלישי: זיהום האוויר - זיהום האוויר עולה ככל שהצריכה בדלק עולה. אכלוסיית העולם גדלה ועימה גדל גם הביקוש למכוניות. ככל שיש יותר מכוניות, כך הזיהום הסביבתי עולה ויש לו השפעה על התפתחויות אקלימיות של כדור הארץ ובתוך כך גם על בריאות האנשים.

כל אלו הביאו את יצרני הרכב להשקיע מאמצים ומשאבים עצומים במציאת פתרונות חלופיים הולמים לדלק היקר והמזהם.

 אחת האלטרנטיבות בתחום הרכב שנמצאה מתאימה היא הרכב ההיברידי, כלומר, רכב בו יש מנוע בנזין, אך במקביל יש בו גם מנוע חשמלי. השילוב בין שני סוגי המנועים מביא לחיסכון ניכר בשימוש בבנזין ומפחית את רמת זיהום האוויר.

חברת הונדה כמו חברות רכב רבות אחרות, ערה למגמות השוק ובתוך כך הצורך בחיסכון בצריכת דלק ובהפחתה בזיהום האוויר ונערכה למצב המשתנה.

מחיר הדלק המאמיר, החשש מפגיעה בשכבת האוזון העוטפת את כדור הארץ והתחרות בשווקים, כל אלו מחייבים  חברות  וארגונים בהתייעלות וחיסכון בהוצאות.

מגמת ההתיעלות והחיסכון באירגונים וחברות מסחריות מתרחבת. זהו צו השעה  אם רצונן לשרוד בשוק מסחרי צפוף רווי תחרות. הדבר בא לכדי ביטוי בתחומים רבים ובתוך כך גם בתחום הרכב.

המצב החדש מביא לעליה ההולכת ומתגברת של מעבר  לכלי רכב בהם הפוטנציאל לחיסכון מוכח ומשמעותי. מספר החברות המצטרפות לגל ההיברידי הולך ועולה, כך אומר אורן בראל מנהל מחלקת עסקים וציי הרכב בחברת מאיר למכוניות, נציגת הונדה, וולבו ויגואר בישראל.

בראל מציין כי החיסכון המושג משימוש במכוניות היברידיות בא לידי ביטוי במספר מישורים:
1. למעביד - חסכון בדלק. החיסכון בסעיף זה הינו משמעותי ביותר ועשוי  להגיע לחיסכון של עד כ-40% לשנה. משמעות הדבר במונחים כספיים היא חיסכון של כ-7000 ש"ח לרכב הנוסע כ-30,000 קילומטרים בשנה. תכפילו סכום זה בכמות הרכבים שבארגון ותקבלו חסכון של מאות אלפי שקלים בשנה ויותר - ללא ספק חסכון משמעותי.
2. לעובד - הטבה בשווי שימוש שמשמעותה הכספית, חיסכון של 560 ש"ח ברוטו בחודש.
3. חניה חינם - בחלק מהערים בארץ כגון: חיפה, פתח-תקווה, רעננה ועוד, החנייה לרכבים היברידים הינה בחינם.

כל אלו בתוספת של שמירה על איכות הסביבה, עושים את ההיברידיות למכוניות מבוקשות בכלל ובעיקר בציי הרכב.

אורן בראל, מנהל מח' עסקים וציי רכב בחב' מאיר למכוניות, יבואני הונדה, וולבו ויגואר.
בן 38, נשוי + 1, עם נסיון בתחום הרכב של כ-10 שנים. קודם לכן עבד בחברת כלמוביל כמנהל מכירות ציי הרכב של יונדאי ומיצובישי. בראל בעל תואר ראשון בתחום הניהול ותואר שני במינהל עסקים עם התמחות בשווק מאוני'  בן גוריון.
בשנת 2013, עם שני דגמים בלבד, ג'אז ואינסייט, ההיברידיות של הונדה, הובילו את טבלת המסירות של ההיברידיות והיוו כ-34% מכלל המסירות בסיגמנט זה. 
בראל צופה כי ב-2014 יחול גידול דומה לזה שהיה ב-2013 והוא תולה זאת גם בכך שבשנה זו צפויה החלפה מסיבית של רכבי ליסינג, עקב סיום חוזים מסבב הליסינג של 2011 במספר גדול של חברות.
לחב' מאיר ארסנל מגוון של רכבים, הנותן מענה לעובדים, החל מדרג העובד הזוטר וכלה בדרג המנהל הבכיר. הדגמים של כל המותגים נהנים ממוניטין של מוצרים מובילים, עם רמת בטיחות גבוהה וסחירות מהטובות בשוק הרכב

לדעת בראל, הקו של  ההתיעלות וחיסכון  שאפיין חברות רבות ב-2013 ימשיך גם ב-2014 ולכן מגמת  העליה בביקוש למכוניות היברידיות תימשך גם היא. עוד ועוד חברות רואות את היתרונות הגלומים ברכבים היברידים ורוכשים אותן. כדוגמא לחברות שהצטרפו לאחרונה לגל ההיברידי של הונדה, מציין בראל את סאנו, סלקום, כצט, בנק ירושלים וקיבוץ מעברות. בנוסף לחיסכון הגדול נהנים הרוכשים את הדגמים ההיברידים של הונדה גם מרמת בטיחות גבוהה ומותג חזק בעל מוניטין  רב ואמינוות גבוהה.

בשנה שעברה (2013) הייתה עליה של כ-40% במסירת מכוניות היברידיות בהשוואה לשנת 2012.
בשנה זו (2013), עם שני דגמים בלבד, ג'אז ואינסייט, ההיברידיות של הונדה, הובילו את טבלת המסירות של ההיברידיות והיוו כ-34% מכלל המסירות בסיגמנט זה. שנת 2013 הסתיימה בגידול מרשים של כ-40% במסירות אינסייט, בהשוואה לשנת 2012. 

       הונדה ג'אז היברידית                                          הונדה אינסייט היברידית

בראל צופה כי ב-2014 יחול גידול דומה והוא תולה זאת גם בכך שבשנה זו צפויה החלפה מסיבית של רכבי ליסינג, עקב סיום חוזים מסבב הליסינג של 2011 במספר גדול של חברות.

בנוסף למכוניות ההיברידיות,  משווקת חב' מאיר  גם דגמים אחרים של הונדה למיגזר העיסקי ולציי הרכב, החל מג'אז בנזין, סיביק, אקורד וכלה ב-CRV.רכב הכביש-שטח הפופולרי. 


הונדה טורר סטיישן, תגיע ברבעון השני של 2014

ברבעון השני של 2014 עומדת לעשות עליה לישראל סיביק טורר סטיישן, עם תא מטען ענק, הגדול ביותר בסיגמנט זה, מעל 600 ליטר. הטורר החדשה תגיע עם מנוע בנזין 1800 סמ"ק.  בראל צופה ביקוש יפה לטורר הואיל ובנישת המנהלים הוא היחיד מסוגו.

בשנתיים האחרונות מרכזת חברת מאיר מאמצים בחדירה של מבחר הדגמים של הונדה למיגזר העיסקי וגם היצרן המודע לפוטנציאל הגלום במיגזר זה, משתף פעולה ומקל בכך את החדירה לסקטור זה.

על מנת להעמיק את אחיזתה הסקטור זה, הוזילה חב' מאיר מחירהם של מספר דגמים. המחירים החדשים והיתרונות של מותג חזק ובעל מוניטין, עושים את הקנייה לכדאית יותר.

CRV גירסת 4x4 אוטומטי ימכר ב-2014 במחיר של 189,900 ש"ח (במקום 193,000 ש"ח עד כה).
אקורד 2 ליטר לאקצ'רי, ימכר ב-169,900 ש"ח (במקום 172,900 ש"ח עד כה).

חברת מאיר מיבאת לישראל בנוסף להונדה גם את וולבו ויגואר ולמרות כי המכוניות של מותגים אלו הינם מותגי פרימיום, גם מכוניות אלו נמכרות לציי הרכב, מן הסתם לקבוצת הבכירים  בחברות. הלקוחות הנמנים על מותגים אלו הם יו"רים ומנכ"לים של חברות שחלקם קונה באופן ישיר וחלקם ע"י חברות הליסינג.

חלק מהמכירות גם של יגואר, נעשה לציי רכב. רב המכוניות במותג זה נמכרות לחברות ליסינג קטנות המתמחות במכוניות פרימיום ונמסרות ליו"רים ומנכ"לים של חברות גדולות.
יגואר נמכרת עם סידרת מנועים חדשה של 2 ו-3 ליטר.
לדגם ה-XF  שני ליטר, תג מחיר חדש, החל מ- 395,000 ש"ח. .

גם המכוניות של וולבו נמכרות לציי רכב ומשמשות מנהלים בכירים במשק הישראלי.
על מנת להנגיש מותג זה לציבור רחב יותר של מנהלים, מציעה חב' מאיר מחירון חדש  לשנת 2014 ושידרוגים מעניינים, למבחר דגמים.

v-40 מציעה רמת בטיחות גבוהה, תצורה חיצונית חדשה, רמת איבזור משופרת ובמחיר של 175,000 ש"ח (במקום 183,000 שח עד כה).

S-60 דגם מחודש עם מנוע טורבו חזק, 180 כ"ס, מומנט גבוה - 27.5 קג"מ, במחיר של 189,900 ש"ח (במקום 195,000 ש"ח עד כה).

לסיכום, אומר בראל: "לחב' מאיר ארסנל מגוון של רכבים, הנותן מענה לעובדים, החל מדרג העובד הזוטר וכלה בדרג המנהל הבכיר. הדגמים של כל המותגים נהנים ממוניטין של מוצרים מובילים, עם רמת בטיחות גבוהה וסחירות מהטובות בשוק הרכב".


 




.

 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים