סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  


             
_________
 






 








        
 
"קציני הבטיחות נמצאים בניגוד עניינים תמידי מול המעסיק"
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 7) >> "קציני הבטיחות נמצאים בניגוד עניינים תמידי מול המעסיק"
20-12-12

בכנס האיגוד שהתקיים השבוע בשפיים נשא דברים היועץ המשפטי החדש של האיגוד - עו"ד רונאל פישר. מן הראוי לציין כי לאיגוד יועצת משפטית נוספת - עו"ד טניה יהב.

לעו"ד פישר זה נאומו הראשון בפני קציני הבטיחות.  עו"ד פישר שטח את מישנתו בעניין מעמדו של קצין הבטיחות, תפקידיו והאחריות המוטלת עליו.

"קציני הבטיחות נמצאים בניגוד עניינים תמידי מול המעסיק" אמר עו"ד פישר. מצד אחד הם אמורים  לדאוג לרכבים שיהיו במצב הטוב ביותר ומצד שני עליו לחסוך הוצאות למעביד. נוצר מצב אבסורדי לפיו, קציני בטיחות העושים עבודתם נאמנה הם הכי פחות רצויים. מטילים על קצין הבטיחות אחריות מוחלטת ללא גבול ולצד אחריות צריכה להיות גם סמכות. נכון להיום זה לא המצב. אחריות יש, סמכות אין. האופן שבו מנוסחת אחריות קצין הבטיחות אינה סבירה. יש לדאוג כי כאשר התקנות החדשות יקבלו תוקף של ועדת המישנה תהיה בה אחריות מוגבלת. יש להגדיר את רוחב אחריותם של קציני הבטיחות.

נכון להיום, קצין הבטיחות אינו נהנה ממוניטין ראוי. צריך לבנות לו שם טוב, צריך לשפר את תדמיתו.
"אנחנו לא מה שאנחנו אלא מה שאומרים שאנחנו" אומר עו"ד פישר. כלומר, נכון להיום קצין הבטיחות נתפס לא באופן הראוי  וצריך לסיים דבר זה.
 
קציני בטיחות אנכרוניסטים הינם קציני בטיחות לא טובים. קציני הבטיחות צריכים להיות מעודכנים כל העת ולכן צריכים השתלמויות. 

השיטה לפיה קצין בטיחות מציע עצמו למישרה אצל המעביד אינה נכונה. צריך שיהיה הסדר בתקנות לפיו המעביד פונה למשרד התחבורה וזה האחרון מפנה אליו  את קצין הבטיחות. קציני הבטיחות צריכים לבוא  מטעמו של משרד התחבורה ולא מצד המעביד.

בפניתו לחברים שנכחו בכנס, אמר עו"ד פישר: "אתם צריכים לתמוך בהנהלה בכדי שהאיגוד יהיה חזק ויוכל להלחם על זכויותיכם. כל מעביד צריך לדעת כי אם הוא מתעסק עם אחד מכם, כאילו התעסק עם כולם".
עוד הוסיף עו"ד פישר בעניין זה: "אנחנו מתכוננים להוביל מהלך פרקטי מהיר שמשמעותו היא יכולתו של האיגוד להגן על זכויותיו של קצין הבטיחות. ההגנות של האיגוד נועדו לקציני בטיחות שעושים עבודתם נאמנה ונתקלים בבעיות עם המעביד ולא נועדו להינתן לקציני בטיחות לא אחראים". 
 
נוכח האחריות הגדולה המוטלת על כתפיו של קצין הבטיחות, לדעתו של עו"ד פישר, יש לדאוג לעשיית ביטוח לאחריות מקצועית.  הביטוח יכול להעשות ע"י האיגוד וככל שיש יותר אנשים באיגוד הפרמיה יורדת ולכן, גם מסיבה זו ראוי שבאיגוד יהיו מה שיותר חברים.

לסיכום דבריו אמר עו"ד פישר: "אני רואה אחריות מאד כבדה כלפיכם. במשרדי יהיה צוות מיוחד שיטפל בנושא קציני הבטיחות".



 
 

 


 


 


 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים