סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 










        
 
עמדת משטרת ישראל – ביחס לחקירת ת.ד עם נפגעים אגף התנועה מאת סנ"צ נועם ביגנסיקי
דף הבית >> כללי >> עמדת משטרת ישראל – ביחס לחקירת ת.ד עם נפגעים אגף התנועה מאת סנ"צ נועם ביגנסיקי
14-5-19

בעקבות תיקון התקנות החדשות, פנה שמעון סודאי, יו"ר האיגוד אל סנ"צ יורם ביגנסקי, מאגף התנועה במשטרת ישראל בעניין תפקידו וסמכותו של קצין הבטיחות בביצוע תחקירים בהתרחש תאונות דרכים. להלן התייחסותו של סנ"צ ביגינסקי לפנייתו של סודאי.

 
  

עמדת משטרת ישראל – ביחס לחקירת ת.ד עם נפגעים אגף התנועה 

בפתח דברי חברים, אבקש להדגיש ההצעה לתיקון החוק עדיין לא אושרה בוועדת הכלכלה (הנושא יימשך לאחר כינון וועדת הכלכלה החדשה שתקום) ולכן נכון לעכשיו אין כל שינוי ממה שהיה נהוג עד היום.

בהסדרת הנושא בחוק הגענו להסכמה אתכם כי:
1. בתאונות נזק בלבד אין כל מניעה שקצין הבטיחות יבצע תחקיר בחברה (ובלבד שלא מדובר בתאונת נזק בלבד בגין שכרות או, נהיגה בזמן פסילה וכד' שאז נפתחת חקירה במשטרה).
2. בתאונות בהן היו נפגעים (בין עם העובד עצמו נפגע או שהצד השני פונה לביה"ח ממקום התאונה או ציין בפני העובד כי ייגש באופן עצמאי להיבדק) יעביר בקצב"ט פנייה בכתב ליחידת הבוחנים באיזור בו אירעה התאונה בה יבקש אישור לנהל תחקיר בגין האירוע הנ"ל.
3. יחידת הבוחנים חייבת עד - 21 יום לענות חזרה בכתוב אם יש אישור או, אין אישור. היה ולא מתקבל המענה תוך 21 יום ייראה הדבר כאילו ניתן אישור לבצע את התחקיר.
 
הערות:
ביצוע תחקיר תאונה בו העובד "שופך" את ליבו בפני הקצב"ט  (כדי למנוע את התאונה הבאה בארגון) כאשר במקביל מתנהלת חקירה ע"י המשטרה מחייבת את המשטרה להכניס את התחקיר כחלק מחומר הראיות בתיק (לטובת הנהג או לרעתו לא משנה). לכן ישנו הצורך לבדוק עם היחידה הרלוונטית האם ניתן לבצע את התחקיר (כדי לשמור על העובד ולא להכשיל אותו).

קבלת פרטים על התאונה מהעובד לצורך מילוי טופסי הביטוח אינו מהווה ביצוע תחקיר וניתן כמובן להמשיך בשגרה הנ"ל כמתחייב בחוק (החלפת פרטים דיווח לחברת הביטוח) . בביצוע תחקיר הכוונה להגיע לשורש הסיבה בגינה התרחשה התאונה כדי "למנוע" את התאונה הבאה בארגון לדוגמא: עובד שהיה מעורב בתאונה אגב אי ציות לרמזור, בטופס הדיוח לחברת הביטוח סביר להניח שיציין כי בכוון נסיעתו היה אור ירוק ובתחקיר יכול שידבר בפתיחות עם קצין הבטיחות ויציין כי אגב הסחת דעתו מהנהיגה לא שם לב שנכנס באור אדום או לא שם לב בכלל איזה אור היה לו ברמזור. 
 
 
בברכה,
סנ"צ נועם ביגניסקי .
 
 
 
 
 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים