סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019. 5% יותר בהשוואה לשנת 2018  |  היכנסו גם לדף הפייסבוק של האיגוד  |  


             
_________
 









  

        
 
שימוש במערכת התראת רכב אקוסטית (AVAS)
דף הבית >> עמודי כתבות >> שימוש במערכת התראת רכב אקוסטית (AVAS)
4-10-20

שימוש במערכת התראת רכב אקוסטית (AVAS)

עלייה וקוץ בה. מנועי הרכב החשמליים שקטים מה שמסב מצד אחד הנאה לאלו הנמצאים ברכב ומצד שני מהווים סכנה למשתמשי דרך אחרים, בעיקר להולכי רגל שלא שומעים את הרכב בהתקרבו אליהם.

באירופה ובארה"ב חוקקו תקנים המחייבים את יצרני הרכבים החשמליים וההיברידיים להשמעת קולות מנוע מלאכותיים או צלילי אזהרה בנסיעה במהירות איטית. הרכבים מצוידים במערכת התראת רכב אקוסטית Acoustic Vehicle Alert System הנועדה להזהיר את משתמשי הדרך האחרים על נוכחות רכב עם מנוע חשמלי שקט בקרבתם.
     
החל מיולי 2019 באירופה והחל מספטמבר 2020 בארה"ב, כל המכוניות החשמליות והיברידיות מחויבות בהתקנת מערכת התראת רכב אקוסטית AVAS המשמיעה צלילים מלאכותיים לסביבה בעוצמה של 56-75 דציבלים בנסיעה במהירות של מתחת ל-20 קמ"ש באירופה או 30 קמ"ש בארה"ב.

מטרת המערכת היא להפחית את הסיכון לסכנה למשתמשי הדרך האחרים המורגלים ברעש מנוע רכב מתקרב, ובמיוחד להולכי רגל, עיוורים, קצרי ראייה ומשתמשי המיקרו מוביליות (אופניים וקורקינטים) וגם לבעלי החיים הנלווים להם.

במהירויות גבוהות יותר של הרכב, חיתוך האוויר וחיכוך הצמיגים עם הכביש יוצר את "רעש" הרכב ולכן אין צורך בהשמעת קולות מלאכותיים.

בשנת 2009 פרסם המנהל הלאומי לבטיחות בדרכים בארה"ב (NHTSA) דו"ח ובו הממצא שכלי רכב חשמלי או היברידי היה בעל סיכוי גבוה פי שניים להיות מעורב בתאונה עם הולכי רגל ורוכבי אופניים מאשר כלי רכב רגיל. מחקר אחר בבריטניה שפורסם בשנת 2013 הראה שלמרות שיש הפחתה בתאונות בהן נפגעו הולכי רגל, חלה עלייה במעורבות כלי רכב חשמליים לעומת כלי הרכב הרגילים.


 

Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

   


  


 

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים