סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  


             
_________
 






 








        
 
קציני בטיחות מדברים מהשטח - ראיון עם עימנואל כהן, קצין הבטיחות של חב' סופה הסעות וטיולים
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 8) >> קציני בטיחות מדברים מהשטח - ראיון עם עימנואל כהן, קצין הבטיחות של חב' סופה הסעות וטיולים
24-1-13
מאת: אמנון קוה - מנהל אתר האיגוד

מערכת אתר האיגוד פותחת בראיון ראשון מתוך סידרה של ראיונות שיתקיימו עם קציני בטיחות שבתוקף תפקידם התמקצעו בתחומים שונים. כך למשל, הראיון הראשון עוסק בקצין בטיחות מתחום ההיסעים המנהל צי של כ-120 אוטובוסים ואצ"זים. בהמשך, יתקיימו ראיונות עם קציני בטיחות מתחום ההיי- טק, קציני בטיחות המנהלים ציי רכב מעורבים וכו'. מטרת הראיונות היא לאפשר הצצה על עבודתו המורכבת  של קצין הבטיחות ולאפשר לגולשים ליישם חלקים רלוונטים אצלם מתוך הנאמר בראיונות, הכל לפי מידת העניין והצורך.

ראיון עם עימנואל כהן קצין הבטיחות של חב' סופה הסעות וטיולים

חברת סופה קיימת כ-20 שנה.  ב-6 השנים האחרונות, קצין הבטיחות של החברה הוא עימנואל כהן.

החברה עוסקת בהיסעים וטיולים ומונה צי של כ-120 אוטובוסים ואצ"זים (אוטובוס ציבורי זעיר). צי הרכב של החברה מורכב מאוטובוסים מתוצרת מאן, מרצדס ודאף, ומאצ"זים, בעיקר מתוצרת מרצדס (ספרינטר) ופורד (טרנזיט).
כל כלי הרכב (למעט אלו של קבלני המישנה) הינם בבעלות מלאה של החברה. אין רכבי ליסינג בסופה.

עימנואל כהן: כל תאונה מדווחת, קטנה כגדולה. בשנת 2012 מתוך 32 תאונות, רק 4 תאונות נגרמו באשמת הנהגים, בכל התאונות לא היה אף נפגע.
 כלי הרכב מצויידים בדלקנים וקיים הסדר עם חב' דלק לתעריפים מוזלים של הסולר. למרות זאת, מחיר הסולר מהווה כ-50% מההוצאות הרכב.


הנהגים בסופה הינם שכירים (כ-40%) וקבלני מישנה (כ-60%). ועל כולם מנצח ביד רמה עימנואל כהן.

כהן מקרין הרבה ביטחון עצמי בדבריו. מסתבר כי הוא יודע דבר אחד או שניים בנושאי בטיחות  ותאונות דרכים.  לפני תפקידו הנוכחי,  שירת כהן במשטרה ובתפקידו האחרון שימש כראש מדור תאונות דרכים. כהן השתחרר מהמשטרה בדרגת רב פקד.

כהן גאה בנהגים שתחת פיקוחו ולא בכדי. בכל שנת 2012 ארעו 32 תאונות דרכים בהן היו מעורבים נהגים של סופה אולם, רק ארבע תאונות קרו באשמת נהגיו. בכל התאונות שארעו, לא היו כלל נפגעים.

לשאלה אם הינו משתמש באתר האיגוד, משיב כהן: "בוודאי, הרבה מידע אני מוציא מהאתר, הוא בהחלט משמש לי כעזר".
כהן מציג בגאווה את ארכיון הנהגים וכליי הרכב של החברה. בקלסרים מסודרים נמצאת ההיסטוריה של כל כליי הרכב והנהגים בחברה. 


תאונת דרכים אליבא דכהן, הינה כל התנגשות שהייתה בה היה מעורב אחד מרכבי החברה (גם רכב של קבלני המישנה).  גם אם התוצאה הייתה רק כיפוף קל של הפח, או שבירת המראה החיצונית, כל דבר מדווח ובסופו של דבר מוצא דרכו לסטטיסטיקה של התאונות בחברה.

כשהתחיל כהן עבודתו בסופה, כל הניהול והמעקב נעשו ידנית וכמובן שהם לא היו יעילים ומדוייקים דיים.  עם תחילת עבודתו בחברה, הכניס כהן לחברה תוכנות שיסייעו בידו לנהל ולפקח על צי הרכב והנהגים של החברה באופן מקצועי ומודרני.

"בלי תוכנה, אי אפשר לעבוד" אומר כהן.
במחשבו של כהן  שתי תוכנות המסייעות בידו בפיקוח על צי הרכב והנהגים.

תכנת ISR "מצלמת" את תנועת האוטובוסים ובאמצעותה יכול כהן "לראות" את כל רכבי החברה, גם החונים וגם אלו שבנסיעה. כהן יכול לראות מיקום כליי הרכב, צורת הנהיגה של הנהג, אם הנהג במנוחה ובכל זאת המנוע עובד ועוד פרטים רבים נוספים. התנהגות חריגה של נהג, מטופלת ע"י כהן  מיידית. הנהג נקרא לשיחת בירור ובמידת הצורך ננקטות סנקציות נגדו.

תוכנה נוספת בה נעזר כהן הינה YIT. באמצעותה מנהל כהן את צי הרכב שבאחריותו. התכנה עוקבת אחרי תקפות רשיונות הנהיגה, תקפות הביטוחים, מתי יש לבצע טיפולים ועוד.

כהן דואג שנהגיו יקבלו הדרכות במטרה לשפר את תיפקודם ולהעשיר את הידע שלהם בתחום עבודתם.
פעמיים בשנה מקיים כהן  שני כנסים גדולים המיועדים לכלל נהגי החברה. כך למשל, בשנה שעברה התקיימה הדרכה ע"י מד"א בנושא עזרה ראשונה שבסיומה קיבלו המשתתפים תעודות. השנה, מתוכננת הדרכה  בשת"פ עם מכבי אש. בנוסף, מקיים כהן הדרכות לקבוצות קטנות המונות עד 12 איש.  ההדרכות לקבוצות הקטנות נעשות בהתאם לצורך, כאשר כהן מזהה ארועים חריגים  והן נועדו לטפל נקודתית בהם.

אחד הנושאים להם מייחס  כהן חשיבות מרובה הינו, יישום  חוק שעות העבודה והמנוחה של הנהגים. באמצעות התוכנות העומדות לרשותו  ודיסקות הטכוגרפים, עוקב כהן אחר התנהלות הנהגים שלו ומקפיד כי הם ינוחו בהתאם לתקנות ולא יינוצלו באופן המסכן את עירנותם. עבודת הנהגים בסופה מתרחשת בכל שעות היממה ולכן חשוב מאד, אומר כהן  כי בין משמרת למישמרת הנהגים יזכו למנוחה הולמת.

את נוהל 6 בחר כהן לנהל מתוך החברה ולא להתקשר עם אחת מהחברות הנותנות שרותי נוהל 6. בחב' סופה קיים טופס אותו ממלאת המוקדנית בחברה, כאשר מתקבלת תלונה על אחד הנהגים. הטופס מגיע לכהן שמטפל בתלונה בהתאם לנוהל. בנוסף, מקרים  חריגים ו/או ריבוי תלונות על נהג מסויים "זוכה" למכתב שמוציא כהן להנהלת החברה בו הוא מתריע באופן רשמי על המקרה.

בסיום הראיון אני מבקש לדעת מה דעתו על אתר האיגוד והאם אתר האיגוד הינו שימושי עבורו. בוודאי, אומר כהן. אני משתמש בו לעיתים מזומנות. אני מתעדכן באמצעותו בחדשות בתחום שלנו ובתוך כך בחוקים ותקנות חדשים, פרשנויות משפטיות ובכלל מוצא בו מידע מגוון ועדכני.

דיסקיות הטכוגרף מקוטלגות בקלסרים למשך לפחות חצי שנה, בהתאם לנוהל המתחייב.
 אחד הנושאים החשובים בהם עוסק כהן הינו יישום  חוק שעות העבודה והמנוחה של הנהגים. כהן מקפיד שהנהגים ינוחו בהתאם לתקנות ולא יינוצלו באופן המסכן את ערינותם.
 

 


 


 


 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים