סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
איגרת יו"ר איגוד קציני הבטיחות - אוקטובר - 2015
דף הבית >> ארכיוני האתר (המשך) >> ארכיון המשך 17 >> איגרת יו"ר איגוד קציני הבטיחות - אוקטובר - 2015
23-10-15
תמונה אחת – שווה אלף מילים –גם טרור וגם תאונות  
 
  
   איגרת היו"ר - אוקטובר - 2015

חברים נכבדים שלום רב,
 
בחודש האחרון אנו עדים חדשות לבקרים, לגל טרור מתמשך. פיגוע רודף פיגוע, מפגעים בודדים מחליטים לפגוע על מנת להרוג .

מצב הרוח הלאומי בירידה מתמשכת, הדבר מתבטא במתח ,עצבנות ,חשדנות – ועדות לכך היא ירידה חדה של יותר מ- 11% בממוצע בקניות ברחבי הארץ כאשר עיקר הפגיעה היא בירושלים ובקרבת אזורי החיכוך. לאור המצב, בהחלט ניתן להבין את האזרחים..בשורה התחתונה, כל אחד מאיתנו מבקש לשמור על משפחתו עד יעבור זעם.
      
לקראת שבוע הבטיחות בדרכים שיחול בין התאריכים 1-5/11/15 אבקש להשוות את גל הטרור למצב הקשה והמתמשך של הקטל בדרכים הגובה בשנה יותר מ-350 הרוגים ועוד אלפי פצועים ונכים שמשלמים את המחיר הכבד בכל  יום ויום במשך כל חייהם.

עובדתית מספר ההרוגים בתאונות גדול מכל גל טרור ואין הבדל בין הכאב והצער של משפחות נפגעי הטירור ומשפחות נפגעי התאונות.  
     
הסיבה לירידה במצב הרוח מובנת – אין להתעלם מהתופעה המתרחשת בימים אלה. בנוסף, אנו עדים לכוחה  והשפעתה של התקשורת אשר גורמת מצד אחד לכל אחד מאיתנו להיות יותר זהיר ומצד שני, פוגעת במצב הרוח שלנו., בכל יום יוצאים עשרות דיווחים במבזקים בהודעות SMS ,סרטונים ברשתות חברתיות ועוד וכל אלו משפיעים עלינו.
     
תארו לכם – מצב שעל כל תאונת דרכים היה יוצא גל דיווחים הדומה לדיווח על הפיגועים. בישראל מתרחשות על פי דווחי מד"א בממוצע יותר מ-90 מקרי תאונה מדווחים.לשבוע ואם נוסיף לכך את תשדרי השרות וההסברה של הרשות לבטיחות ועמותת אור ירוק ועוד ארגונים העוסקים בבטיחות - האם יש למישהו ספק שלא תהיה לכך השפעה עלינו ? האם הדיווחים האינטנסיבים לא יגבירו את הבטיחות בדרכים ? 
      
המשפט שמלווה אותי בהקשר זה:  "בכביש אין נהג מסוכן – בכביש יש נהג שאינו מודע לסכנות " ברוב המקרים התאונה מתרחשת בהפתעה וקשה לנו לצפות אותה מסיבות רבות.. באותה מידה כוחות הביטחון לא יכולים לצפות מראש ,לאתר לעצור מראש את המפגע הבודד, שמחליט  לדקור יהודי. כאשר האירוע מתרחש כוחות הביטחון יודעים להגיע לבית המחבל ולהבין את הקשר והמניע, כך אנו מצפים שיקרה בזמן תאונה, כלומר, בכל  תאונה תהיה חקירת עומק ע"י כל העוסקים בתחום החל מבעל החברה, קצין הבטיחות ומשטרת ישראל – תחקיר בכל מקרה של תאונה ו "כמעט תאונה", הוא ורק הוא המתכון להעברת המסר למנוע את התאונה הבאה.

בטיפול בטרור יש לטפל בכל האמצעים כך שהטרור לא ירים את הראש – כך גם במאבק בתאונות הדרכים.ותחשבו על זה כי עם עובדות  לא מתווכחים זה עובד הלכה למעשה.     
      
 
                             ב ב ר כ ה ,
                         שמעון סודאי יו"ר
                               ה נ ה ל ת
             איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה
                03-6390149    www.igudkb.co.il
                   חפשו אותנו גם ב - תיאור: http://www.igudkb.co.il/image/users/125534/ftp/my_files/gallery_source_1223-7289.png
 
                       cid:image001.png@01D0A9D5.EAD0B920












 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים