סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 










        
 
עברייני מהירות על הכבישים בחסות מעסיקים המחפים עליהם
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 8) >> עברייני מהירות על הכבישים בחסות מעסיקים המחפים עליהם
12-4-13
מאת: שמעון סודאי - יו"ר איגוד קציני הבטיחות
אני רוצה להתריע על תופעה מסוכנת. ישנם בעלי חברות שעובדיהם נוהגים ב"רכב חברה", המעדיפים לשלם במקומם את הקנס למרות שהינו גבוה, עד פי 3 מהקנס הממוצע על עבירות מהירות ובלבד שהקנס ונקודות החובה לא יושתו לחובתו של  עבריין המהירות המועסק על ידם.

לכאורה, מעשה הירואי אך למעשה זה מעשה מסוכן המעודד לנהוג במהירויות מסוכנות העלולות לגרום לתאונות חמורות.

הטיעון המקובל של אותם בעלי חברות הוא: "לא ניתן לדעת מי האדם שנהג ברכב בעת ביצוע העבירה".

בכל החברות והתאגידים שמכבדים את עצמם ואת החוק, בדרך כלל  יש רישום של האנשים שנהגו ברכבים ומתי. בנוסף, בחברות אלו קיימים בדרך כלל קציני בטיחות האמונים על רישומים מסודרים ולכן כאשר מתקבלת הודעת קנס כזו, היא מיד מושתת על שם הנהג שביצע את העבירה.

תופעה זו של תשלום קנס ע"י המעביד מוכרת בעיקר בחברות קטנות שאינן מחויבות  בהעסקת קצין בטיחות.
                            דו"חות ע"ש תאגיד, יש להסב על שם מבצ העבירה

הרעיון שלי לחיסול תופעה מבישה זו הוא פשוט מאוד. יש לבצע שינוי חקיקה לפיו השתת הנקודות  תהיה על בעלי החברה הרשומים, באופן אישי. ( עניין זה עבר למבקר המדינה בעבר  על ידי ולצערי לא מצאתי התייחסות הולמת לעניין ).

לכל תאגיד קיים מספר זהות - ח"פ הרשום על בעלי חברה ומנכ"ל  ואותם יש לחייב בנקודות  במידה ועל שם התאגיד/חברה יצטברו נקודות.
בדרך זו, תהיה להם סיבה מספיק טובה לא להיות מפרי חוק ולדרוש ולהקפיד שפרטי מבצע העבירה  יועברו למשטרת ישראל לצורך הסבת הודעת הקנס על שם מבצע העבירה, לשם תיעוד שמו במערכות משרד הרישוי . 

לא יתכן שיש נהג הנחשב לעבריין תנועה ורשות הרישוי לא תדע עליו.

מדוע לייצר מערכת מסואבת  ומורכבת שגורמת לנו להסתיר נהגים עבריינם בחסות החוק ? 

שיטת הניקוד וההשתלמות במקרה זה הם בעיניי שוליים -הבעיה העיקרית היא שנהגים  הנחשבים בעגה המקצועית "נהגים מועדים לתאונה" ימשיכו לנוע על הכבישים ואנו כלל ולא נדע עליהם. 





 
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים