סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 








        
 
"אתם השגרירים שלנו בשטח" אומר אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר במשרד התחבורה לקציני הבטיחות
דף הבית >> ארכיוני האתר (המשך) >> ארכיון (המשך 15) >> "אתם השגרירים שלנו בשטח" אומר אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר במשרד התחבורה לקציני הבטיחות
26-3-15

אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר במשרד התחבורה דיבר על יעדי המשרד לשנת 2015 ובין היתר ציין כי אחד היעדים החשובים הוא שיפור השרות לאזרחים, "לא האזרח יבוא אלינו אלא אנחנו נבוא אליו" אומר פלור. קיים מחסור חמור בנהגים מקצועיים הואיל והדימוי של הנהג המקצועי נמוך והוא זקוק לשיפור. עם זאת, תנאיי הסף נמוכים והכשרתו של הנהג המקצועי אינה מספקת ולכן גם בנושא זה יעסוק המשרד בשנה הקרובה. בישראל מאגרים גדולים של גז טבעי ויהיה לכך ביטוי גם בענף הרכב.  המשרד יעודד שמוש בגז במקום הבנזין והסולר המזהמים. תאונות דרכים רבות נגרמות כתוצאה של ריתום מטען באופן מרושל. משרד התחבורה שוקד על תקן לריתום מטענים על מנת למנוע תאונות מיותרות הנגרמות כתוצאה מכך. המשרד פועל להכנסת טכוגרף דיגיטלי שהינו אמין ומפורט יותר מהטכוגרף המכני הנמצא כיום בשימוש.
פלור תומך במתן הרשאה  לקציני הבטיחות להיכנס למאגר הפסולים ונושא זה נמצא בשלב של לקראת חקיקה.
"אתם השגרירים שלנו בשטח" אומר פלור לקציני הבטיחות ומוסיף כי הוא בעד הידוק שיתוף הפעולה עם האיגוד ומכיר בחשיבות עבודתם .
עוד על יעדי משרד התחבורה, במצגת שבאתר.
לעיון במצגת - לחץ כאן
ג'קי לוי, ראש תחום קציני בטיחות במשרד התחבורה עידכן בעניין תקנות שונות ובין היתר ציין כי למרות שמועות כאילו מפסיקים עם נוהל 6, נוהל 6 ממשיך כרגיל.
לוי קורא לקציני הבטיחות להורות לנהגים שתחת ניהולם, לקיים הפסקות רענון בעת נהיגה ממושכת. עייפות בעת נהיגה עלולה לגרום לתאונות מיותרות.
הקיץ הולך וקרב ויש להכין את כלי הרכב לקראת הקיץ
דרור גורלניק, סמנכ"ל שווק ביוניון מוטורס סקר מגמות של תעשיית הרכב העולמית לשנים הקרובות. 70 מליון כלי רכב יוצרו ב-2014. רב הגידול בביקוש למכוניות מגיע מאסיה ובעיקר מסין. הואיל וכך הדבר, היצרנים ישימו דגש על דרישות השוק באסיה וייצרו מכוניות התואמות את רצונות הנהג האסייתי. ארבעה יצרנים ובהם טויוטה מייצרים יותר מ-50% מכלל היצור בעולם. טויוטה לבדה יצרה מעל 10 מליון מכוניות בשנת 2014, כלומר, כ-27,000 מכוניות ביום. לדעתו של גורלניק, הנעה ע"י מימן, זו תהיה החלופה שתכבוש לטווח הארוך את מקומם של הבנזין והסולר. טויוטה תציג כבר בשנה הבאה מכונית המונעת ע"י מימן. מכוניות היברידיות הן הפתרון לטווח הקצר והבינוני. טויוטה  מייצרת מעל 1.5 מכוניות היברידיות בשנה ועד 2020, 50% מסך יצור המכוניות יהיה של מכוניות היברידיות. היצרנים עדיין לא התגברו על הבעיה של צמצום גודל המצברים ולכן מכוניות חשמליות אמנם יעלו על הכבישים, אך השימוש בהן יהיה בעיקר לטווחים קצרים והן תשמשנה בעיקר ככלי תחבורתי עירוני. ובארץ - גורלניק סבור כי מצבת המכוניות תגדל בשנים הקרובות, השוק עדיין לא מיצה את הפוטנציאל שלו. כמות המינוע בארץ נמוכה בהשוואה לאירופה וארה"ב. טעמו של הנהג השראלי משתנה והדבר בא לכדי בטוי ברכישות שהוא מבצע. כך למשל, יש עליה בסיגמנט הג'יפים, הג'יפונים, הרכבים הקטנים ו...רכבי הפרמיום. גם מכוניות היברידיות נמצאות בקו עליה מתמיד. לעומת זאת, יש ירידה בסיגמנט הרכב המשפחתי. 
צחי ישראל, מנהל פעילות "אפטר מרקט" של מוביליי ישראל הסביר על מערכת מוביליי. לדבריו, מוביליי מציעה פתרונות טכנולוגים לכיסוי של שטחים מתים והתרעות מפני התקרבות מסוכנת לאובייקטים הנמצאים בסביבת כלי הרכב ובכך מקטינה באופן משמעותי את הסיכוי לתאונה. לדברי ישראל, מוביליי הינה החברה היחידה בעולם שמסוגלת לזהות הולכי רגל (רק בשעות היום, במהירות של עד 50 קמ"ש). כידוע, מערכות בטיחותיות המותקנות במכוניות מזכות את בעליהן בזכוי במס. מערכת מוביליי מוכרת כמערכת בטיחותית המזכה את הרכב בו היא מותקנת בהטבת מס. 
חלק מחברות ביטוח מעניקות גם הן הנחות למי שברכבו מותקנת מערכת מוביליי. 
ב-2014 הותקנו בישראל כ-40,000 מערכות מוביליי. לדברי ישראל, מוביליי מתמשקת לכל מערכות ניהול ציי רכב הקיימות בישראל.
נצ"מ אורנה שטראוס, ראש מח' מחקר ופיתוח באגף התנועה של משטרת ישראל סקרה את תכניות אגף התנועה לשנים הקרובות ובין היתר אמרה כי אחת ממשימות האגף היא לשנות את תרבות הנהיגה של הנהג הישראלי. חוסר האדיבות והאגרסיביות של הנהג הישראלי מביאים להרבה תאונות מיותרות. למרות שנראה כי מספר התאונות בישראל מאד גבוה, הרי שבהשוואה לארצות בעולם המערבי, ניצבת ישראל במקום ה-9 במספר הרוגים בתאונות דרכים שהוא מקום לא רע בכלל, אך יש עוד הרבה מקום לשיפור בנושא כאוב זה ולכן אחד היעדים המרכזיים של משטרת ישראל הוא להוריד את מספר ההרוגים והנפגעים קשה. היעד הוא הוא ירידה אל מתחת 280 הרוגים עד 2016. 
משטרת ישראל עושה הבחנה בין הנהג הנורמטיבי לבין הנהג המסוכן ומכוונת פעולותיה על מנת לטפל באותם נהגים מסוכנים המסכנים עצמם ומשתמשי הדרך האחרים. אגף התנועה מגביר את האכיפה ברחובות ובכבישים אדומים. הגדרת רחובות/כבישים אדומים משתנה בכל עת בהתאם למספר ההרוגים והנפגעים קשה במקומות אלו. כך למשל, כביש/רחוב שהוגדר בעבר ככביש אדום, ומספר הנפגעים בו ירד, ייפסק מלהחשב אדום. מאידך, כביש/רחוב שהתרבו בו מספר תאונות הדרכים, יהפוך לאדום. 75% מכלל ההרוגים ב-3 שנים האחרונות נגרמו כתוצאה של מעורבות ארבעה גורמים -משאיות (10%), אכלוסיה לא יהודית (39%), הולכי רגל (29%), ורכב דו-גלגלי (15%).
איתי אלון, מנכ"ל אלטרנתיבי, דיבר על ההשפעה שיש להדרכה נכונה על התנהגות הנהג. לדעת אלון, הדרכה נכונה עשויה לשפר באורח ניכר את הרגלי הנהיגה של הנהג הישראלי. כ-600,000 איש קיבלו הדרכה בעשור האחרון ע"י אלטרנתיבי, מהם 100,000 איש ב-2014. באלטרנתיבי כ-90 מדריכים אשר בעזרת טכנולוגיות חדשות ומתקדמות, אחראים על יצירת תרבות נהיגה נכונה בקרב האנשים המודרכים על ידיהם.
עו"ד עמיקם לוויתן, מומחה לדיני תעבורה, דיבר על אחריותו ותפקידו של קצין הבטיחות בעת התרחש תאונות דרכים ומה על נהג פוגע לעשות בעת התרחשות תאונה. עו"ד לוייתן מעלה דילמה ידועה המאפיינת את עבודתו של קצין הבטיחות והיא הנאמנות הכפולה. מצד אחד, קצין הבטיחות חייב בנאמנות למעביד שלו ומאידך הוא חייב נאמנות גם לרשויות. לעיתים יש התנגשות בין שתי הנאמנויות, אך לדעת עו"ד לוויתן, הנאמנות הראשונה היא קודם כל לרשות. עו"ד לוויתן עושה אבחנה  בין תאונות עם נפגעים ותאונות ללא נפגעים. בכל מקרה, נהג המעורב בתאונה, חייב לאפשר לצד השני לראות את המסמכים הרלוונטים (רשיון נהיגה, רשיון רכב, תעודת זהות וכו). וחובה להודיע תוך 24 שעות למשטרה על התאונה.  בתאונה עם נפגעים, בנוסף להצגת המסמכים וההודעה למשטרה על התאונה, אסור להזיז את הרכב הפוגע, צריך להגיש עזרה ואסור לעזוב את המקום. 
עוד על אחריותו ותפקידו של קצין הבטיחות והחובות החלות על נהג המעורב בתאונה, במצגת באתר.
לעיון במצגת - לחץ כאן



Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים