סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 








        
 
הסתיים יום עיון בדאף – בסימן בטיחות וטכנולוגיות חדשות במשאיות יורו 6
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 13) >> הסתיים יום עיון בדאף – בסימן בטיחות וטכנולוגיות חדשות במשאיות יורו 6
16-6-14
ביום שלישי האחרון לחודש מאי  קיימה "תשתית", יבואנית משאיות דאף, יום עיון לקציני בטיחות, בשיתוף איגוד קציני הבטיחות בתעבורה. מטרת יום העיון הייתה  להעמיק את רמת הידע של העוסקים בתחום עם המערכות החדשניות הרבות הגודשות את המשאיות מדגמי יורו 6 החדשים.

   


כנסי הבטיחות הממוקדים בתחום המשאיות התגלו כמבוקשים מאוד בקרב קהל קציני הבטיחות כבר בשנה שעברה, בה נערך כנס ראשון מסוג זה ב"תשתית". אכן, גם הפעם מיהרו חברים רבים להירשם מיד עם פרסום הידיעה על הכנס באתר איגוד קציני הבטיחות, וההרשמה נסגרה במהרה על בסיס "כל הקודם זוכה". ביום הכנס התקבצו 35 קציני בטיחות מחברות שונות, כדי לשמוע הרצאות וכדי לראות את המערכות פיסית במשאיות החדשות שהגיעו זה מקרוב לישראל.
את הכנס פתח שמעון סודאי, יוה"ר הוותיק של איגוד קציני הבטיחות בדברי ברכה. שמעון ציין את החשיבות הרבה שבשיתוף הפעולה בין קציני הבטיחות לבין היבואנים, ובהעברת הידע ישירות מהיבואן לקציני הבטיחות ומשם לנהגים. עוד העלה שמעון את הנושא החם (והכאוב) של הניסיון להפוך את קציני הבטיחות לעובדי קבלן, והכריז על התנגדות האיגוד למהלך זה שעלול לפגוע בסופו של דבר בקציני הבטיחות באופן אישי וגם מקצועי. 
את החלק הטכני של היום פתח אלן וייל, מנהל אגף מכירות ושיווק של משאיות דאף ב"תשתית". אלן נתן סקירה על תולדות מותג דאף, ועל מיצובו כיום כמוביל בשוק האירופאי (בדגש משאיות כבדות וגוררים) ובשוק הישראלי (בדגש משאיות בינוניות). בהמשך עבר אלן להסביר ולהמחיש את הנושא ש"לשמו התכנסנו" – המעבר מיורו 5 ליורו 6. אלן הבהיר את הדרישות החוקיות הנוקשות והמחמירות של השמירה על תקן זיהום האוויר, שמצריכות התמודדות מורכבת במשאית.

 


אלן הציג בפני קציני הבטיחות את הפיתוחים החדשים במשאיות דאף יורו 6, חלקם נגזרת ישירה של הצורך לענות על תקן זיהום האוויר (מערכות סינון שונות, חיישנים ומערכות בקרה), חלקם פיתוחים שנועדו למקסם את יעילות המשאית בהינתן מערכות היורו 6 (שיפורים בשלדה, במנוע, במערכות הקירור...) וחלקם שדרוגים שונים שפשוט "ניצלו" את הבמה של פיתוח דגמים חדשים כדי לשפר את היעילות והנוחות (בידוד רעשים משודרג, מושבים חדשים, היגוי חדש ומשופר ועוד). התוצאה היא למעשה דגמי משאיות חדשים לחלוטין, אשר כמיטב המסורת של דאף שימרו את הייתרונות המוכרים ושיפרו את מה שדרש שיפור.
ההרצאה השנייה נגעה לנושא חשוב מעבודת היום-יום של קציני הבטיחות- אחזקה שוטפת של רכבים. הרצאה זו הועברה על ידי יובל פלג, סמנכ"ל התפעול והשירות של "תשתית", שניסה להמחיש לאורחים את החשיבות של פעילויות האחזקה השוטפות אל מול הנזקים הכבדים שעלולים להיגרם כתוצאה מהזנחה. הנושא הקרוב לליבם של האורחים עורר דיונים סוערים סביב איזו שגרת אחזקה היא המשתלמת ביותר, ועד כמה כדאי לבצע פעילויות מונעות אל מול ביצוע פעילויות "אחזקת שבר".
חלק חשוב מההרצאה נגע לחידושים ולשינויים בדרישות האחזקה בדגמי יורו 6 החדשים- מרווחי טיפולים, סוגי שמנים ועוד. כמובן שקציני הבטיחות שתו בצמא את המידע, ואף ביקשו לקבל עותקים מהטבלאות שהוצגו.
ההרצאה שחתמה את הכנס הועברה על ידי מאיר אלרם, נציג הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מאיר העביר הרצאה חשובה מאין כמוה בנושא העצירה בשול הדרך ובנושא טעינה נכונה של המשאית. בהרצאה הוצגו התוצאות הקשות של טעויות בטעינה, וכן כללי זהב להובלה בטוחה, הן לשלב ההעמסה והן לשלב הנהיגה. כנציג הרשויות בכנס זכה מאיר לביקורת לא מעטה בדבר התפקוד הלקוי של המדינה בתחום החינוך לבטיחות, הן לנהגים והן להולכי הרגל. על כך הוא השיב שאין ביכולתו לענות על טענות שאינן בתחום סמכותו, ובכל מקרה יש להתחשב ב"מצב המצוי" ולנסות להתמודד איתו בצורה הנכונה ביותר.
אחד החלקים החשובים והמעניינים בכנס היה ההצגה המעשית של משאיות יורו 6 שהגיעו לישראל לפני זמן קצר. שלושה דגמי משאיות הוצבו במוזיאון המשאיות הישנות של תעבורה (הניגוד בין המשאיות העתיקות לבין המשאיות החדשניות העצים את החוויה). מדריך הנהגים המנוסה של "תשתית", דוד רגב הסביר לקציני הבטיחות על המערכות החדשות של הרכבים, כיצד ממוקמים הרכיבים השונים על פני השלדה ומה ההבדלים ביחס ליורו 5, ועל החידושים בעיצוב תא הנהג. למרות החמסין ששרר באותו יום האריכו האורחים את השהות במתחם, טיפסו לתא הנהג ובחנו את המערכות החדשות מקרוב. בנוסף נהנו החברים לשוטט בין המשאיות העתיקות ולהעלות זכרונות מימים עברו.
הערך המוסף של הכנס ניכר בתגובותיהם של קציני הבטיחות, בעניין הרב שהביעו בהרצאות ובשאלות הרבות שהפנו למרצים, בזמן ההרצאות ואחריהן. כמובטח, "תשתית" העלתה לאתר האינטרנט העתקי המצגות ואת הסרטונים שהוצגו בהם. 







 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים